جا گذاشتن شارژر لپ تاپ تقریباً مسئله ای است که برای همه در برخی موارد اتفاق می افتد. همه ی ما ها لپ تاپ هایی به اندازه کافی قوی که سیستم را برای حدود 9 ساعت روشن نگه دارند نداریم. ولی خب باز هم با این حال نگران جا گذاشتن یا گم کردن شارژر لپ تاپ خود نباشید. راه حل های زیادی برای شارژ لپ تاپ بدون شارژر وجود دارد که همه آنها باید در کیف لپ تاپ یا کوله پشتی شما قرار بگیرند. در این مطلب سلام دنیا، ما به شارژ کردن لپ تاپ بدون شارژر؛ روش های نوین شارژ کردن لپ تاپ بدون شارژر و نحوه شارژ کردن لپتاپ با پاور بانک پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

چگونه لپ تاپ خود را بدون شارژر شارژ کنیم؟

یکی از اولین روش هایی که برای شارژ کردن لپ تاپ به ذهن می رسد استفاده از یک پاور بانک می باشد. به طور سنتی، پاور بانک ها با راه حل های پشتیبان برای تلفن های هوشمند، تبلت ها، بلندگوهای بلوتوث دار و سایر دستگاه های تلفن همراه مشابه مرتبط هستند. اما خب با این حال پاوربانک مناسب می تواند لپ تاپ شما را هم نیز شارژ کند. توجه داشته باشید که پاوربانکی متوسط با ولت ​​5 برای شارژ کردن لپ تاپ ها کافی نیست. بنابراین، پیدا کردن موردی که با ولتاژ لپ تاپ مطابقت داشته باشد، عملی ضروری محسوب می شود. شما می توانید این کار را با بررسی ولتاژ آداپتور که معمولاً 12 ولت است انجام دهید. شما همچنین نیز می توانید از پاوربانک هایی با کانکتورهای Type-C هم استفاده کنید.


حتما بخوانید: 5 مدل از بهترین پاور بانک لپ تاپ با ویژگی و مشخصات


1. نحوه شارژ کردن لپ تاپ بدون پورت شارژر

نکته مهم در مورد لپ تاپ های مدرن، جدای از فناوری چشمگیر آنها، طیف گسترده پورت های آن ها می باشد. این یعنی شما می توانید بسیاری از لپ‌تاپ‌ها را حتی اگر پورت شارژر آن ها آسیب دیده باشند هم شارژ کنید. شما می توانید از کابل Type-C اگر که پورت شارژر لپ تاپ کار نمی کند، استفاده کنید (شما همچنین نیز می توانید از کانکتور Type-C برای تغذیه لپ تاپ خود از منبع دیگری هم استفاده کنید).

گزینه های پیش رو برای شما عبارتند از:

  • می‌توانید از کانکتور Type-C برای تغذیه لپ‌تاپ از یک پاوربانک سازگار استفاده کنید.
  • می‌توانید کابل Type-C را به یک آداپتور وصل کنید و برق را مستقیماً از پریز برق بگیرید.

نحوه شارژ کردن لپ تاپ بدون شارژر

نکته: با توجه به افزایش سریع استفاده از Type-C برای ارائه انرژی و داده، دستگاه های بیشتری از پورت USB-C بهره می برند و برخلاف پاوربانک، روش آداپتور Type-C ارزان‌تر، قابل اعتمادتر و سریع‌تر می باشد.

2. استفاده از یک باتری لپ تاپ خارجی برای شارژ کردن

باتری‌های لپ‌تاپ خارجی شبیه پاوربانک‌ها هستند، اما خب توجه داشته باشید که انرژی بیشتری را ذخیره می‌کنند و برق را از سایر دستگاه‌های تلفن همراه و گوشی هوشمند شما نمی‌دزدند. استفاده از باتری لپ‌تاپ خارجی زمانی که باتری لپ‌تاپ شما سر جای واینمیستد، یا پورت شارژر کار نمی‌کند، ایده خوبی می باشد. شما می‌توانید باتری را با استفاده از کابل Type-C و سپس یک پریز دیواری به لپ‌تاپ خود وصل کنید تا به لپ‌تاپ‌تان به اندازه‌ای که نیاز دارد، برق ارائه دهید.

نحوه شارژ کردن لپ تاپ بدون شارژر

3. نحوه شارژ کردن لپ تاپ بدون شارژر با استفاده از گوشی

آیا باید از گوشی خود برای شارژ لپ تاپ استفاده کنید؟ احتمالا نه. درست است که این روش یک راه ایده آل برای تامین برق لپ تاپ شما نیست، اما خب به این معنی هم نیست که نمی توان آن را انجام داد. روش شارژ کردن لپ تاپ بدون شارژر با استفاده از گوشی را به عنوان آخرین راه حل در شرایط حاد - همانند زمانی که برای ذخیره فایل های خود، تکمیل یک کار، ارسال پیام و غیره به مقداری انرژی نیاز دارید - در نظر بگیرید.


حتما بخوانید: علت زود خالی شدن باتری لپ تاپ و رفع آن


  • لپ تاپ را با کابل Type-C به گوشی وصل کنید.

نحوه شارژ کردن لپ تاپ بدون شارژر

  • به گزینه شارژ دستگاه در منوی اعلان ها بروید.

نحوه شارژ کردن لپ تاپ بدون شارژر

  • بر روی صفحه نمایش گوشی بر روی گزینه to supply power بزنید.

نحوه شارژ کردن لپ تاپ بدون شارژر

این روش به شما زمان زیادی را برای کار کردن با لپ تاپ، به خصوص اگر حداقل 90 درصد شارژ نداشته باشد، نمی دهد. ولی خب توجه داشته باشید که نکاتی هم در مورد این روش وجود دارد. اول، به یک کابل Type-C به Type-C نیاز دارد. دوم، بستگی به این دارد که تلفن بتواند به دستگاه دیگری برق بدهد. سوم، برای جلوگیری از تخلیه سریع گوشی، بهتر است که از این روش بر روی یک لپ تاپ بسیار کم وات استفاده شود.

4. نحوه شارژ کردن لپ تاپ بدون شارژر و پاور بانک

اگر شارژر یا پاوربانک نداشته باشید چه اتفاقی می افتد؟ در واقع، اگر حتی در خانه نباشید، چه؟ آیا راه های جایگزینی برای شارژ لپ تاپ شما به اندازه کافی وجود دارد تا بتوانید از آن استفاده کنید؟


حتما بخوانید: عیب یابی باتری لپ تاپ و رفع مشکل شارژ نشدن آن


1. نحوه شارژ کردن لپ تاپ بدون شارژر و پاور بانک: روش 1

اگر در لپ تاپ خود یک پورت USB-C داشته باشید، می توانید آن را با استفاده از باتری ماشین خود شارژ کنید. این روش به یک پورت USB از قبل نصب شده در یک درگاه لوازم جانبی مانند فندک نیاز دارد. البته هر پورت USB دیگری این کار را انجام می دهد. اگر خودروی شما این شرایط را برآورده کند، می‌توانید کانکتور Type-C را به درگاه USB-C لپ‌تاپ وصل کنید و سر دیگر آن را در درگاه USB خودرو قرار دهید. بهترین کابل برای استفاده در این شرایط کابل Type-A به Type-C می باشد.

2. نحوه شارژ کردن لپ تاپ بدون شارژر و پاور بانک: روش 2

تصور کنید ماشین شما به دلیل اینکه یک مدل قدیمی است اتصال USB ندارد. خب مشکلی نیست. ماشین هنوز یک باتری دارد که می توانید از آن برای شارژ لپ تاپ استفاده کنید. فقط به یک دستگاه اضافی - یک اینورتر برق نیاز دارد. یک اینورتر با توان 300 وات یا بالاتر باید برای شارژ ایمن بسیاری از لپ‌تاپ‌های میان رده به سطح بالا کافی می باشد.

  • اینورتر را با استفاده از کابل به باتری خودرو وصل کنید.

نحوه شارژ کردن لپ تاپ بدون شارژر

  • لپ تاپ را با استفاده از کابل Type-C به اینورتر وصل کنید.

نحوه شارژ کردن لپ تاپ بدون شارژر

این روش در زمان کمپینگ، انجام تعمیرات یا تعمیرات خودرو، تجربه قطع برق و غیره کارآمد می باشد. با این اوصاف، به یاد داشته باشید که باتری‌های خودرو می‌توانند به سرعت تخلیه شوند. بسته به وات و اینورتر لپ تاپ و کیفیت باتری، شارژ کامل لپ تاپ ممکن است چند ساعت طول بکشد.


حتما بخوانید: حل مشکل شناسایی نشدن باتری لپ تاپ در ویندوز 11


سوالات متداول

1. آیا USB-C سریعتر شارژ می شود؟

شارژ USB-C سریعتر یا قدرتمندتر از شارژرهای سنتی نیست. اتصال USB-C جریان برق را متفاوت از شارژ آداپتور AC تنظیم می کند. درست است که می‌توانید از کابل‌های Type-C برای تغذیه لپ‌تاپ از پاوربانک، پریز دیوار، درگاه USB خودرو و سایر منابع استفاده کنید، اما خب به یاد داشته باشید که همیشه هم جریان کافی برای شارژ باتری و حفظ سیستم به طور همزمان منتقل نمی‌شود.

2. آیا می توان از یک آداپتور جهانی بر روی لپ تاپ استفاده کرد؟

آداپتورهای جهانی یک نسخه پشتیبان عالی برای شارژرهای AC اصلی لپ تاپ هستند. برخی از آنها حتی دارای کابل های قابل تعویض هستند که آنها را با چندین مارک سازگار می کند. به یاد داشته باشید که رتبه بندی و الزامات آداپتور جهانی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مشخصات لپ تاپ را برآورده می کند.

نکته: شارژ می تواند کندتر از استفاده از شارژر AC اصلی باشد، اما در بیشتر موارد باید به خوبی کار کند.

سخن آخر

شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است به طور ناگهانی شارژر خود را گم کنید و یا در موقعیتی سخت قرار بگیرید. اگر با باتری ضعیف یا آسیب‌دیده لپ‌تاپ خود کار می‌کنید، ممکن است مشکلات برق حتی برای شما شایع‌تر باشد. خوشبختانه، لپ‌تاپ‌های مدرن راه‌حل‌های زیادی برای شارژ باتری، راه‌اندازی سیستم یا دریافت انرژی کافی برای انجام کارهای ضروری بدون شارژر را به شما ارائه می‌دهند. شما باید همیشه چند کابل Type-C و یک پاوربانک خوب را در دست داشته باشید. حتماً اطمینان حاصل کنید که ماشین شما دارای یک پورت USB یدکی باشد. شما همچنین نیز می توانید یک آداپتور جهانی اضافی را به همراه داشته باشید. در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید که از کدام یک از این روش ها برای شما کارآمدتر بود و یا اگر پیشنهاد دیگری برای شارژ کارآمدتر دارید آن را با ما در میان بگذارید.