انشا در مورد گل با روش پرسش سازی ❤️ با مقدمه و نتیجه

منبع: ماگرتا

4

1401/10/22

19:14


انشا در مورد گل با روش پرسش سازی: گل موجودی پر از عشق و ناز و عشوه است، برای دریافت اطلاعات بیشتر در بخش انشا ماگرتا با ما همراه باشید.

انشا پیشنهادی : انشا در مورد لامپ

انشا در مورد گل با روش پرسش سازی

انشا در مورد گل با روش پرسش سازی

مقدمه: گل زیبا چه می کنی ؟ کجایی؟ از کجا آمده ای؟ بوی بهشت می دهی؟ دوست خوبی بهشتی من کجا تو را ببینم و بویت را حس کنم؟ عشق روزهای قدیمی و قشنگ تو را دوست می دارم. کجایی که چنین مدهوش توام.

بدنه: گل موجودی بی مانند است که در میان گیاهان بی نظیر بوده و بوی خوشش همه جا را فرا می گیرد، گل خوشبو چه روزهایی که صبح زود بوی تو مرا از خواب بیدار کرد و مدهوش تو شدم.

چه قدر محبوبی تو که مردم عاشق تو هستند و از بوی خوشت عاشق هستند و تو را در بر می گیرند. تو گل بستان و گلستانی که مردم تو را می پرستند. تو بوی خوش دوستی و عشق را در میان مردم پر کرده ای و همچنان تو را می پرستند.

گل زیبا می دانم که خاستگاه تو بهشت است و در میان پیامبران رشد کرده ای و بوی خوش را به مردم می رسانی، توفرصت زیبای زندگی هستی که به زندگی زمینیان رسیده ای؟ گل زیبا تو مرا مست بوی بهشت کرده ای ؟ این همه مهر و مهربانی از کجا آورده اید؟

تو گلبرگ های نازت را کجا آراسته ای که چنین لطیف و جذابی؟ ای همه نرمی و برازندگی و عشق، تو بوی خوشت را از تن کدام عشق یافته ای که چنین پر از رایحه بهشتی؟

تو را که نه همه گلهای بهشتی را دوست می دارم و عاشق بوی تو هستم. رنگ سرخ و ارغوانی تو جهان را سرخ  رنگ می کند. راستی این همه آبرو و عزت را از کجا آورده ای که چنین همه رویت قسم می خورند و دوستت دارند.

نتیجه گیری: روش پرسشگری شیوه ای جذاب و دوست داشتنی برای بهتر شدن کیفیت نوشته ها است که نویسنده آن را به عنوان یک شیوه بلاغی به کار می برد.

انشا در مورد گل با روش بارش فکری

مقدمه: گل هدیه بهشتی را می شناسید؟ نوری و عشقی و سوری از دیار کریمان؟ گل رسول مهربانی و دوستی را می شناسید که چنان دنیا را مبهوت خود کرده است؟ این همه لطف از سوی کیست و چه کسی عطا کرده است؟

بدنه: گل را دیده اید؟ نوازش کرده اید؟ شما را مدهوش نکرده؟ آیا دلتنگش نمی شوید؟ همراهش نمی شوید؟ کجایی گل را دیدید و رهایش کردید؟ بگذارید که گل خودش پاسخ سوالهای شما را بدهد و شما را قانع کند.

من گل هستم و از دیار بهشت و بوی خوشم همه را مدهوش می کند و پر از حس زندگی هستم. من هم مثل همه شما مردم دلتنگ می شوم و صدایتان می کنم. هر بار که مردم به گلستان می آیند در حوالی من ساکن می شوند و مرا مورد عشق ورزی قرار می دهند.

من از دیار جاوید مینو می آیم و خدا را صدا می کنم و همراه شما سر به بندگی می سایم. ای گلی که پر از عشق و دوست داشتن ومهر هستی پاسخ مرا ندادی؟ تو از چه روزی چنین خوشبویی و مرا عاشق کرده ای؟ جوابم را نیافتم ولی می دانم تو نازترین وزیباترین موجود خدایی؟

گل رز و سوسن و بنفشه و سوری و سپرغم را به یاد دارم که در حوالی لاله چون عروسی چلچراغ افروخته اند تا محفل زیبای گل ها در زمین شکل گیرد. دسته گل های مریم را به یاد دارید و کوچه اقاقیا را خوب بلدید که چنین عاشقانه منتظر رویش و تازه شدن هستند. لاله و شقایق و گلهای ناب بهاری را به یاد دارید که چگونه عصرهای بهار خودنمایی می کنند.

ای همه مهر و دوستی؟ سری به ریحان ها بزنیم و یادشان کنیم. روزهای ناب کنار گل بودن را غنیمت می دانید یا به آسانی ا زآنها عبور می کنید. انبوه نرگس های هزار رنگ را در خاطر دارید که چگونه بهارتان را هزار سو می کنند. سوری های چند رنگ را به جشن صنوبرهای کاغذی ببرید و خدا را در کنارشان صدا کنید.

روزهای بهارتان را با یاد و حضور این گلها دارید پس به یاد بیاورید حماسه زیستن را و عشق ورزی گلها را که چگونه به مصاف عشق و زندگی می روند و برای تان هر دو را به ارمغان می آورند. گل ها را به بزم ژاله ها و باران بهاری راهی کنید تا روزگارتان معطر به بوی خوش گردد.

نتیجه گیری: برای به کار انداختن ذهنتان از خودتان سوالات مکرر بپرسید و جواب دهید تا ذهنتان شکوفا شود. روش پرسش و پاسخ بهترین راه برای این کار است. پس مرتب از خودتان سوالات مکرر بپرسید و جوابش را مجسم کنید تا ذهنتان به کار گرفته شود. این بهترین راه برای نوشتن زیبا است.

انشاء های پیشنهادی :
انشا در مورد لبخند مادر
و
انشا در مورد نامه ای به امام زمان (عج)
و
انشا در مورد موفقیت

☑️ به پایان انشا درباره گل رسیدیم. برای درج دیدگاه می توانید از بخش نظرات در انتهای همین مطلب استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو