زمان عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا اعلام شد [+شرایط خرید]

منبع: تکراتو

3

1401/10/22

20:00


زمان عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا اعلام شد. در این طرح فروش بزرگ، جمعاً 21 هزار 140 دستگاه خودری وارداتی در بورس کالا عرضه می‌شود.

زمان عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا اعلام شد [+شرایط خرید]

زمان عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا اعلام شد. در این طرح فروش بزرگ، جمعاً 21 هزار 140 دستگاه خودری وارداتی در بورس کالا عرضه می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس و اوراق، جزئیات و زمان عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا را اعلام کرد. به گفته این مقام مسئول، در این طرح فروش، جمعاً 21 هزار و 140 دستگاه از خودروهای وارداتی چانگان و کیا راهی بورس کالا می‌شوند که 19 هزار دستگاه از برند چینی و 2 هزار و 140 دستگاه از برند کره‌ای هستند.

بیشتر بخوانید: واردات پیکاپ جک T9 به ایران قطعی شد [+مشخصات و قیمت جک تی 9 در ایران]

زمان عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا مشخص شد

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس و اوراق بهادار شرایط و زمان عرضه خودروهای وارداتی در بورس را اعلام کرد.

علیرضا صادقی، رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این‌که ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودرو وارداتی از دو شرکت چانگان چین و کیا کره جنوبی در بورس پذیرش شدند، گفت از این تعداد ۱۹ هزار دستگاه خودرو به برند چانگان چین و ۲ هزار و ۱۴۰ دستگاه نیز به ۹ مدل مختلف از محصولات شرکت کیا کره جنوبی تعلق دارند.

زمان عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا مشخص شد

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه گفته‌های خود بیان کرد:

هیئت پذیرش شرکت بورس کالای ایران تمام این خودروها را پذیرش کرده و بورس کالا برای عرضه آنها آمادگی دارد. البته این خودروها ابتدا باید مراحل ترخیص کالا و مراحل گمرکی را پشت‌سر بگذارند.

صادقی با اعلام این‌که تمام ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودروهای وارداتی به شکل یک‌جا و در یک زمان در بورس کالا عرضه می‌شوند گفت: «در عرضه این خودروهای وارداتی همان محدودیت‌های قبلی خرید خودرو از بورس کالا اعمال خواهد شد؛ یعنی کماکان هر کد ملی فقط می‌تواند روی یک خودرو درخواست سفارش انجام دهد و محدودیت سابقه خرید از سال ۱۳۹۸ که وزارت صمت آن را در نظر گرفته نیز وجود خواهد داشت.»

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این‌که کشف قیمت طبق مدل حراج انجام می‌شود، گفت:

قیمت نیز طبق قیمت پایه‌ای که عرضه‌کننده در نظر می‌گیرد در مکانیزم حراج تعیین خواهد شد و خودروها در قالب رقابت عرضه می‌شوند. در واقع خریداران قیمت‌های خود را از طریق کارگزار در سامانه معاملات وارد کرده و قیمت نیز توسط مکانیزم حراج کشف خواهد شد. البته قیمت پایه خودروهای وارداتی هنوز مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره زمان عرضه خودروهای وارداتی در بورس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو