متن ادبی ولادت حضرت زهرا (نوشته زیبا کوتاه و بلند در وصف خانم)

منبع: دلبرانه

5

1401/10/22

20:11


در این نوشته از دلبرانه می خواهیم تعداد زیادی متن ادبی ولادت حضرت زهرا (س) با مضامین زیبا همراه عکس نوشته خدمت شما تقدیم نماییم.

چنانچه به مناسبت روز مادر و میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره به دنبال متون ادبی زیبا در وصف ایشان هستید با ما تا آخر همراه شوید.

در ادامه مجموعه ای از بهترین متن ادبی ولادت حضرت زهرا کوتاه و طولانی برای شما آماده و جمع آوری کرده ایم.

متن ادبی در مورد میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)

متن ادبی ولادت حضرت زهرا

بوی درخت طوبی

فاطمه علیهاالسلام زهره زهرایی است که از نور عظمت الاهی خلق شده و آسمان و زمین آن چنان به نور وجودی اش روشنایی یافته که ملائکه به سجده افتادند و درباره عظمت آن نور از حضرت حق سؤال کردند.

فاطمه علیهاالسلام حوراء انسیه ای که خداوند پیش از خلقت آدم ابوالبشر وی را از نور خویش آفرید و در زیر ساق عرش خود جای داد و پیوسته به تسبیح و تقدیس و تحلیل و تحمید حضرت حق اشتغال داشت.

بزرگ بانویی که چون خداوند نور او، پدر، شوهر و دو فرزندش را آفرید، ولایتشان را بر ملائکه و سایر مخلوقات عرضه داشت، قبول کنندگانش از مقربان و منکرانش از کافران به حساب آمدند.

یگانه بانویی که خود، پدر، همسر و فرزندان معصومش در خلقت، نوری اقدم و اشرف و اعلای بر خلقتِ نوری دیگران بوده اند. آن طاهره ای که رسول خدا هرگاه مشتاق بوی بهشت می شد، او را می بویید و بوی درخت طوبی را از فاطمه استشمام می کرد.

نظرات


تصویری


ویدئو