بهترین جاهای دیدنی کنیا

بهترین جاهای دیدنی کنیا


منبع: فوت و فن

8

1401/10/22

20:16


کشور کنیا (Kenya) بیشتر برای سافری‌های صحرایی خودش شهرت دارد و به لطف طبیعت بسیار زیبا و تماشایی خودش، توانسته گردشگران بسیار زیادی را جلب کند.

بهترین جاهای دیدنی کنیا

کشور کنیا (Kenya) بیشتر برای سافری‌های صحرایی خودش شهرت دارد و به لطف طبیعت بسیار زیبا و تماشایی خودش، توانسته گردشگران بسیار زیادی را جلب کند. این کشور در شرق آفریقا قرار دارد و از تنوع بسیار زیادی در جاذبه‌های خود برخوردار است که آن را به مقصدی عالی تبدیل می‌کند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین جاهای دیدنی کنیا بپردازیم.

۱۰. پارک ملی نایروبی

Nairobi National Park

Nairobi National Park

پارک ملی نایروبی (Nairobi National Park) در فاصله ۱۰ دقیقه رانندگی از مرکز شهر نایروبی قرار دارد و تنها حصارها حیات وحش پارک را از این کلان شهر جدا کرده‌اند. این در حالی است که از داخل پارک می‌توان آسمان‌خراش‌های شهر را مشاهده کرد و به دلیل همین نزدیکی به شهر، اندازه این پارک ملی کوچک است اما جمعیت قابل توجهی از حیوانات را درون خودش جای داده است.

۹. شهر مالیندی

Malindi

Malindi

شهر مالیندی (Malindi) مکانی عالی در کنیا برای گشت و گذار ساحلی به شمار می‌رود. در اینجا سواحلی بسیار زیبا و صخره‌های مرجانی بسیار عالی‌ای وجود دارند که آن را به مقصد گردشگری ایدئالی در کنیا تبدیل کرده‌اند. علاوه بر موج‌سواری و انجام دیگر ورزش‌های آبی، می‎توان با غواصی در آب‌های اینجا، شاهد انواع ماهی‌ها و حیوانات زیر آب بود. در نزدیکی آنجا نیز پارک ملی دریایی مالیندی (Malindi Marine National Park) قرار دارد که از حیات وحش آنجا محافظت می‌کند.

۸. کوه کنیا

Mount Kenya

Mount Kenya

کوه کنیا (Mount Kenya) به عنوان بلندترین کوهستان در کنیا و دومین کوه بلند در قاره آفریقا شناخته می‌شود. این کوهستان مناظری بسیار زیبا و تماشایی دارد و قله‌های آن نیز پوشیده از برف هستند، این در حالی است که دامنه‌های آن را جنگل‌ها پوشانده‌اند. ارتفاع این قله به ۵۱۹۹ متر می‌رسد و صعود از آن بسیار دشوار است اما می‌توان به قله‎های مجاور آن صعود کرد و شاهد مناظری خارق‌العاده بود.

۷. حفاظت‌گاه ملی سامبورو

Samburu National Reserve

Samburu National Reserve

حفاظتگاه ملی سامبورو (Samburu National Reserve) مکانی بسیار آرامش‌بخش و جذاب در شمال کنیا به شمار می‌رود که باعث شده تا حیوانات و جانوران به آنجا بیایند. از سوی دیگر، وجود رودخانه اوئاسو نیرو (Uaso Nyiro River) در آن، باعث رشد جنگل و مراتع شده و منبع تغذیه بسیار خوبی را برای حیوانات فراهم آورده است. شیر، چیتا، ببر، فیل، بوفالو، کروکدیل و اسب آبی از جمله حیوانات بزرگی هستند که در اینجا به چشم می‌خورند.

۶. پارک ملی هلز گیت

Hell's Gate National Park

Hell’s Gate National Park

پارک ملی هلز گیت یا دروازه جهنم (Hell’s Gate National Park) مکانی کوچک در کنیا به شمار می‌رود که بر اساس شکاف باریکی در صخره‌ها در دره ریفت نام‌گذاری شده است. اینجا در میان دیگر پارک‌های ملی کنیا خاص است چراکه شما می‌توانید بدون راهنما در آنجا با پای پیاده یا دوچرخه گردش کنید و از مناظر بسیار زیبا و دیدنی آن لذت ببرید. در اینجا حیوانات مختلفی، هر چند به تعداد اندک زندگی می‌کنند.

۵. جزیره لامو

Lamu Island

Lamu Island

جزیره لامو (Lamu Island) بخشی از مجمع‌الجزایر لامو کنیا به شمار می‌رود که تا به امروز از هجوم بسیار زیاد گردشگران در امان باقی مانده و دست نخورده و بکر به نظر می‌رسد. شهر لامو به عنوان قدیمی‌ترین شهر پابرجا در کنیا شناخته می‌شود و در طی قرن‌ها نیز جذابیت خودش را حفظ کرده است. در این جزیره، جاده‌ای وجود ندارد و افراد تنها از کوچه‌ها و راه‌های خاکی رفت و آمد می‌کنند و به همین دلیل، تعداد اندکی وسیله موتوری در آنجا به چشم می‌خورد.

۴. پارک ملی ساوو

Tsavo National Park

Tsavo National Park

پارک ملی ساوو (Tsavo National Park) بزرگترین پارک ملی در کنیا به شمار می‌رود که از آن به عنوان یکی از بزرگترین پارک‌های ملی جهان نیز یاد می‌کنند. این پارک به دلیل اندازه وسیع خودش به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شده است که در بخش غربی آن، مناظری آتشفشانی به چشم می‌خورد و در بخش شرقی آن نیز دشت و زمین همواری گسترده دیده می‌شود.

۳. دریاچه ناکورو

Lake Nakuru

Lake Nakuru

دریاچه ناکورو (Lake Nakuru) بسیار کم عمق است و در مرکز کنیا قرار دارد. وفور جلبک‌ها در این دریاچه سبب شده تا تعداد بسیار زیادی از فلامینگوها در اینجا مستقر شوند که گاهی اوقات تعداد آن‌ها به بیش از یک میلیون نیز می‌رسد و اغلب موارد نیز از آن به عنوان بزرگترین گردهمایی پرندگان در روی زمین یاد می‌کنند. با این حال، در سال‌های اخیر تعداد فلامینگوهای این دریاچه رو به کاهش رفته و دلیل آن نیز آلودگی و تخریب محیط زیست است.

۲. پارک ملی امبوسلی

Amboseli National Park

Amboseli National Park

پارک ملی امبوسلی (Amboseli National Park) در نزدیکی مرز کنیا با تانازانیا قرار گرفته و نسبتا اندازه کوچکی دارد. این پارک در دامنه کوهستان کیلیمانجارو (Mount Kilimanjaro) قرار گرفته که به عنوان مرتفع‌ترین کوهستان آفریقا شناخته می‌شود. تماشای فیل‌ها از نزدیک به عنوان جاذبه اصلی این پارک ملی شناخته می‌شود و علاوه بر آن، می‌تواند شاهد مناظری زیبا از کوه کیلیمانجارو و همچنین مردم بومی بود.

۱. حفاظتگاه ملی ماسایی مارا

Masai Mara National Reserve

Masai Mara National Reserve

حفاظتگاه ملی ماسایی مارا (Masai Mara National Reserve) یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری کنیا به شمار می‌رود که هر ساله هزاران گردشگر از آن دیدن می‌کنند. در اینجا برخی از افراد به شکار مشغول می‌شوند که به منظور متناسب کردن جمعیت انجام می‌شود. علاوه بر آن نیز می‌توان در اینجا شاهد مهاجرت سالانه گورخرها و گوزن‌های وحشی بود. این مهاجرت بزرگ هر ساله از ماه ژوئیه تا اکتبر طول می‌کشد که بسیار دیدنی و تماشایی به نظر می‌رسد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو