چگونه با چت رابطه نامشروع همسرمان را اثبات کنیم؟

چگونه با چت رابطه نامشروع همسرمان را اثبات کنیم؟


منبع: دلتا پیام

3

1401/10/22

21:32


اثبات رابطه نامشروع همسر با چت یکی از مواردی است که بسیار راجع‌به آن سؤال می‌شود. جرم خیانت از طریق فضای مجازی برای فرد مجرد و متأهل مجازات یکسانی دارد و مجازات آن چه به‌صورت سنتی، چه فیزیکی یا مجازی تا ۹۹ ضربه شلاق است.

چگونه با چت رابطه نامشروع همسرمان را اثبات کنیم؟

اثبات رابطه نامشروع همسر با چت یکی از مواردی است که بسیار راجع‌به آن سؤال می‌شود. جرم خیانت از طریق فضای مجازی برای فرد مجرد و متأهل مجازات یکسانی دارد و مجازات آن چه به‌صورت سنتی، چه فیزیکی یا مجازی تا ۹۹ ضربه شلاق است. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

نحوه اثبات رابطه نامشروع همسر با چت

طبق قانون، اگر فردی از همسر خود به دلیل خیانت از طریق چت شکایتی دارد باید به دادگاه مراجعه کرده و شکایت خود را مطرح کند؛ اما در صورتی می‌تواند درخواست مجازات فرد خیانت‌کار را از دادگاه داشته باشد که بتواند خیانت آن را از طریق چت به اثبات برساند.

دسترسی به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی فردی که خیانت کرده است و ارائه آن به دادگاه می‌تواند برای اثبات خیانت، تشخیص جرم رابطه نامشروع و محکومیت وی از طرف قاضی کافی است.

اثبات رابطه نامشروع همسر

البته اگر شاکی دسترسی مستقیمی به چت‌ها نداشته باشد و نتواند آن را ارائه دهد با ارائه مدارک لازم می‌تواند دستور استعلام آن را بر اساس دستور و صلاح دید قاضی بگیرد.

حال اگر خیانت از طریق چت و پیامکی باشد ازآنجایی‌که اطلاعات پیامک همسر شخصی محسوب می‌شود فقط به تشخیص دادگاه یا دادسرا برای کشف جرم است که دستور استعلام به پرینت پیام‌ها داده می‌شود.

در این موارد اپراتورها موظف به همکاری و قراردادن اطلاعات آن فرد هستند. ازآنجایی‌که اپراتورها باید طبق قانون پیام‌ها و مکالمات هر فرد را ۶ ماه در حافظه نگهداری کنند پس می‌توان با دستور قاضی استعلام چت‌ها در آن بازه به‌راحتی گرفت.

نحوه اثبات رابطه نامشروع

ولی اگر خیانت همسر از طریق چت کردن در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، واتس‌اپ و یا اینستاگرام باشد که داخلی نیستند و دادگاه نمی‌تواند از آن‌ها استعلام بگیرد در صورتی می‌توان آن را اثبات کرد که شاکی اطلاعات لازم برای ورود به تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی فرد خیانت‌کار را داشته باشد و یا خود فرد متهم اقرار به خیانت خود کند..

در غیر این صورت امکان اثبات خیانت از طریق عکس و یا اسکرین‌شات از چت‌های متهم وجود ندارد. مگر اینکه شاکی علاوه بر عکس و اسکرین‌شات، پرینتی از محتوای فضای مجازی همسر خود را داشته که نشان‌دهنده خیانت وی باشد که داشتن این مدارک می‌تواند برای دادگاه قابل اثبات باشد.

رابطه نامشروع

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی شرایط خروج زن بدون اجازه مرد از خانه را مطالعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو