‌رئیس جمهور: ‌۳ هزار واحد صنعتی را احیا کردیم

4

1401/10/22

21:34


 ‌رئیس جمهور: ‌۳ هزار واحد صنعتی را احیا کردیم

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

رئیس جمهور با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در احیای ۷۶ کارخانه در یزد گفت: بازگشت ۷۶ واحد صنعتی به چرخه تولید با کار جهادی رخ داد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی لحظاتی قبل در جشن احیای 76 واحد راکد صنعتی یزد که به دنبال مصوبات سال گذشته سفر به یزد انجام شد اظهار داشت: کار بازگشت واحدهای صنعتی با کار جهادی رخ داد و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: این حرکت باید به صورت جهادی در جای ‌جای کشور ادامه پیدا کند چرا که واحدهای صنعتی زیادی به ناحق دچار تعطیلی و کندی شده و با موانعی روبه‌رو هستند که مدیران، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان می‌دانند امکان رفع آن در همان سال‌های اول وجود داشت.

رئیس جمهور افزود: زمانی که اعلام می‌شود در این دوره بالغ بر 3 هزار واحد صنعتی احیا شده‌اند نشان می‌دهد که در سالهای قبل هم امکان رفع این مشکلات وجود داشته است.

رئیسی ادامه داد: چرا باید یک واحد صنعتی به دلیل مشکلی که قابلیت رفع آن وجود داشت بالغ بر 5 یا 7 سال تعطیل بماند و کارگران آن بیکار و تولید آن معطل باشد.

وی استان یزد را یکی از مجموعه‌ها و قطب‌های صنعتی کشور دانست و عنوان کرد: متاسفانه وقتی وارد شهرک‌های صنعتی می‌شویم با تعطیلی یا نیمه تعطیل بودن برخی واحدها روبرو می‌شویم که منجر به تعطیلی و مشکل کارگران و مدیران و سرمایه گذاران شده است.

رئیس جمهور افزود: این یک حرکت و کار جهادی می‌طلبد که مشکلات این واحدها را به صورت کامل حل کنیم چرا که لازمه ایران قوی، صنعت قوی، کشاورزی قوی، تولید قوی است و باید به تمام التزامات این قوت ملتزم باشیم تا در مسیر حرکت به سمت قوی تر شدن حرکت کنیم./تسنیم

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو