کوچ اپل به هند در حال عملی شدن؛ صادرات 2.5 میلیاردی آیفون از هند انجام می‌شود!

منبع: تکراتو

4

1401/10/22

22:01


با توجه به مشکلات و بحران شرکت فاکسکان، تولیدکننده چینی گوشی‌های آیفون، کوچ اپل به هند برای تداوم صادرات گوشی‌های آیفون خود دور از انتظار نبوده است.

کوچ اپل به هند در حال عملی شدن؛ صادرات 2.5 میلیاردی آیفون از هند انجام می‌شود!

با توجه به مشکلات و بحران شرکت فاکسکان، تولیدکننده چینی گوشی‌های آیفون، کوچ اپل به هند برای تداوم صادرات گوشی‌های آیفون خود دور از انتظار نبوده است.

کوچ اپل به هند برای تولید و صادرات گوشی‌ها و محصولات خود در حالی رقم خورده که شرکت اپل صادرات آیفون از هند را از آوریل تا دسامبر به بیش از 2.5 میلیارد دلار افزایش داده است. این مقدار تقریبا معادل دو برابر مجموع صادرات این شرکت آمریکایی در سال مالی گذشته بوده است.

براساس گزارش بلومبرگ به نقل از منابع آگاه در این خصوص، شرکت‌های فاکسکان و ویسترون، موفق به صادرات بیش از یک میلیارد دلار آیفون اپل در 9 ماه سال مالی منتهی به مارس سال 2022 شده‌اند و شرکتی به نام پگاترون که یک تولیدکننده قراردادی دیگر اپل بوده، برنامه صادرات حدود 500 میلیون دلار از این گوشی را تا پایان ژانویه در پیش رو دارد.

بیشتر بخوانید: نخستین فروشگاه شناور اپل در سنگاپور رونمایی شد [+عکس]

کوچ اپل به هند با توجه به صادرات آیفون

آمار افزایشی صادرات سریع اپل از هند حاکی از نحوه گسترش فعالیت این شرکت آمریکایی در خارج از چین است. به هر حال مشکلات کارخانه فاکسکان در شهر ژنگژو، بیش از گذشته آسیب‌پذیری‌های زنجیره تامین این شرکت را آشکار ساخت و در همین راستا این شرکت به اجبار میزان تولید خود را کاهش داد. این مشکل در روزهای بعدی با ضعف تقاضا برای محصولات الکترونیکی به دلیل کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان همراه شده، که مشکلات را دوچندان کرد.

کوچ اپل به هند

شرکت اپل به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان، مونتاژ جدیدترین مدل‌های آیفون خود را سال گذشته در هند آغاز کرد. این شرکت پیش از این، عمده تولید مدل‌های جدید را به کارخانه‌های بزرگ چینی می‌سپرد که همگی تحت مدیریت شرکت‌های تایوانی شامل فاکسکان بودند.

با اینکه تولید آیفون در هند، تنها بخشی از روند تولید این گوشی به حساب می‌آید، اما افزایش صادرات این محصول از مبدا هند، موفقیت بزرگی برای نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند که در پی جایگزینی این کشور به عنوان کارخانه دنیا با چین است، محسوب خواهد شد.

سیاست‌های کووید صفر چین و اعتراضات خشونت‌آمیز کارگران کارخانه ژنگژو معروف به آی‌فون‌سیتی، خطرات وابستگی به یک کشور را برای شرکت‌های فناوری نمایان ساخت. به همین منظور کوچ اپل به هند در چنین شرایطی قابل تصور است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کوچ اپل به هند برای تولید آیفون‌های خود چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو