چه زمانی برای کاشت پیاز مناسب است؟

منبع: نمکستان

8

1401/10/22

23:37


پیاز را در بهار بکارید که زمین ذوب می شود و دما بالای 28 درجه فارنهایت باقی می ماند. نقاط آفتابی با خاک سست و pH خنثی بهترین هستند

پیاز را در بهار بکارید که زمین ذوب می شود و دما بالای ۲۸ درجه فارنهایت باقی می ماند. نقاط آفتابی با خاک سست و pH خنثی بهترین هستند. بین هر بوته حداقل ۶ اینچ فاصله بگذارید و ردیف های پیاز را حدود ۱ فوت از هم فاصله دهید تا جایی برای رشد گیاهان در حال بلوغ ایجاد شود. لیست قیمت پیاز به روز جهت خرید محصول و بذر به کشاورزان ارائه می شود.

چه زمانی برای کاشت پیاز مناسب است؟

بذر پیاز معمولاً در داخل خانه تقریباً شش هفته قبل از اینکه دمای خاک در فضای باز حدود ۵۰ درجه فارنهایت باشد شروع می شود. اگر با نهال شروع می کنید، زمانی که دمای خاک حدود ۵۰ درجه فارنهایت است، آنها را در بیرون بکارید. همچنین می توان در فصل پاییز در آب و هوای گرم تر کاشت کرد. پیازها در طول زمستان نهفته می مانند و سپس در بهار به رشد خود ادامه می دهند.

محل کاشت پیاز باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

محل کاشت پیاز باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک نقطه آفتابی با خاک سست انتخاب کنید. خاک فشرده یا سنگی مانع رشد پیاز می شود. همچنین از کاشت در جایی که سایر گونه های آلیوم در چند سال گذشته بوده اند خودداری کنید. آفات و بیماری هایی که گیاهان را هدف قرار می دهند می توانند در خاک باقی بمانند. اگر شرایط باغ مناسب ندارید، رشد کانتینری نیز یک گزینه است. در شرایط آفت فروش پیاز عمده قرمز کاهش پیدا می کند.

برای کاشت مجموعه پیاز، آنها را در خاک فشار دهید تا فقط قسمت بالایی آن نمایان شود. مجموعه ها را تقریباً ۴ اینچ و ردیف های فاصله بین ۱۲ تا ۱۸ اینچ از هم فاصله دهید. هنگامی که مجموعه ها در زمین قرار گرفتند، آنها را به حال خود رها کنید. خاک اطراف آنها را تپه نکنید. قرار است مجموعه ها همیشه از زمین بیرون بیایند.

بذرها را فقط حدود ۱ / ۴ اینچ عمق بکارید. و نهال های نازک با فاصله حدود ۴ اینچ از هم در ردیف هایی که ۱۲ تا ۱۸ اینچ از هم فاصله دارند. ساختار پشتیبانی معمولاً لازم نخواهد بود.

دمای مناسب جهت رشد پیاز

دمای مناسب جهت رشد پیاز

بذر پیاز برای جوانه زدن به دمای حداقل ۴۰ درجه فارنهایت نیاز دارد. شرایط بهینه رشد پیاز بین ۶۸ تا ۷۷ درجه فارنهایت است. تا زمانی که نیازهای رطوبتی خاک برآورده شود، معمولاً رطوبت مشکلی نیست.

پیازی که با دمای مناسب رشد پیدا کند با کیفیت تر است و فروش عمده پیاز نیز با قیمت بالاتری انجام می شود.

همانظور که گفته شد دانه های پیاز در دمای بالاتر از ۴۰ درجه فارنهایت جوانه می زنند. دمای مطلوب خاک ۷۵ درجه فارنهایت است.

گر بذرها خیلی زود کاشته شوند، دمای هوا و خاک خنک تر، جوانه زنی و سبز شدن را به تاخیر می اندازد (۱۵ تا ۲۵ روز نیاز است) و باعث کندی رشد گیاهچه می شود.

نظرات


تصویری


ویدئو