استفاده از سرکه در لباسشویی، لباس‌ها را بدون مواد شیمیایی خشن، سفید، درخشان، بی بو و نرم می‌کند. سرکه ارزان است و استفاده از آن در ماشین لباسشویی و با راندمان بالا بی خطر است. هنگام خرید سرکه برای لباسشویی، سرکه سفید مقطر را انتخاب کنید. فاقد تانن (رنگ های گیاهی طبیعی) است که می تواند لباس ها را لکه دار کند. اگر فقط سرکه سیب دارید، کمتر استفاده کنید و قبل از ریختن مستقیم روی لباس، آن را با آب رقیق کنید. در این مقاله از سلام دنیا، 10 دلیل برای اضافه کردن سرکه به  لباسشویی آورده شده است. با ما همراه باشید.

10 دلیل اصلی برای اضافه کردن سرکه در لباسشویی

1. فواید ریختن سرکه در ماشین لباسشویی: از بین بردن بوی کپک

گذاشتن حوله های خیس در یک مانع یا مقدار زیادی لباس خیس در ماشین لباسشویی می تواند رشد کپک و بوی کپک ایجاد کند. برای اینکه همه چیز بوی تازگی بدهد، ماشین لباسشویی را با آب داغ پر کنید، 2 فنجان سرکه سفید مقطر اضافه کنید و یک چرخه کامل شستشو را اجرا کنید.


حتما بخوانید: از بین بردن کپک روی دیوار با ترفند ساده


چرخه کامل دوم را با مواد شوینده اضافه کنید. این برای مقادیر کمی کپک و بوهای ترش خوب عمل می کند. برای مشکلات قالب و لکه های بزرگتر ، باید از درمان تهاجمی تری استفاده کنید.

10/ 1دلیل اصلی برای اضافه کردن سرکه در لباسشویی/

2. فواید ریختن سرکه در ماشین لباسشویی: سفید و روشن کردن لباس ها

اسید استیک موجود در سرکه سفید مقطر آنقدر ملایم است که به پارچه های قابل شستشو آسیبی نمی رساند. با این حال به اندازه کافی قوی است که بقایای (قلیاها) باقی مانده از مواد تشکیل دهنده در صابون ها و مواد شوینده را حل کند. افزودن فقط 1/2 فنجان سرکه به شستشوی نهایی، رنگ‌های روشن‌تر و شفاف‌تری را به همراه خواهد داشت. سرکه سفید مقطر را به دستگاه نرم کننده پارچه اضافه کنید یا در ابتدای چرخه آبکشی سرکه را به صورت دستی اضافه کنید.

اسید استیک ملایم موجود در سرکه همچنین به عنوان سفید کننده و روشن کننده لباس های خاکستری و کثیف عمل می کند. برای اینکه دوباره جوراب‌های سفید و پارچه‌های کثیف لکه دار شوند، فنجان سرکه سفید مقطر را به یک قابلمه بزرگ آب اضافه کنید. روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید و مواد تلخ را اضافه کنید. اجازه دهید یک شب خیس بخورند و سپس طبق معمول بشویید. این روش فقط باید روی پارچه 100 درصد نخی استفاده شود.

10/ دلیل اصلی برای اضافه کردن سرکه در لباسشویی/2

ریختن سرکه در ماشین لباسشویی

3. فواید ریختن سرکه در ماشین لباسشویی: به طور طبیعی پارچه ها را نرم می کند

اگر ایده استفاده از نرم‌کننده‌های تجاری با عطر زیاد را دوست ندارید اما لباس‌های نرم‌تری می‌خواهید، سرکه سفید مقطر به عنوان یک نرم‌کننده طبیعی پارچه عمل می‌کند و هیچ اثری روی لباس‌ها باقی نمی‌گذارد.


حتما بخوانید: نحوه صحیح شستن انواع بالش در ماشین لباسشویی بدون خراب شدن


فقط 1/2 فنجان را به چرخه نهایی شستشو اضافه کنید.اگر بوی ملایمی را دوست دارید، چند قطره روغن مانند اسطوخودوس را به بطری سرکه اضافه کنید.

10/ دلیل اصلی برای اضافه کردن سرکه در لباسشویی/3

4. فواید ریختن سرکه در ماشین لباسشویی: کاهش موهای پرز و حیوانات خانگی

فقط 1/2 فنجان سرکه سفید مقطر در چرخه آبکشی به جلوگیری از چسبیدن پرز و موهای حیوانات خانگی به لباس کمک می کند . همچنین  اگر به طور تصادفی چیزی تیره را با مقداری حوله پرز بشویید ، از شر پرزها خلاص می شود.

10/ دلیل اصلی برای اضافه کردن سرکه در لباسشویی/4

5. فواید ریختن سرکه در ماشین لباسشویی: جلوگیری از بوی بد زیر بغل و زرد شدن

یک بطری اسپری را با سرکه سفید مقطر رقیق نشده پر کنید و آن را در اتاق لباسشویی نگه دارید تا بوی تعریق و لکه های لباس قابل شستشو از بین برود. سرکه را مستقیماً روی پارچه در قسمت های داخلی زیر بغل اسپری کنید و اجازه دهید حداقل 10 دقیقه قبل از انداختن لباس در ماشین لباسشویی عمل کند.


حتما بخوانید: ترفندهای شستشوی لباس با جوش شیرین برای رفع بوی بد و لکه


اگر پارچه قبل از شستن سفت شد، از یک برس نرم استفاده کنید تا باقیمانده ها را بشکنید. سرکه به از بین بردن دئودورانت باقی مانده روی لباس کمک می کند و از زرد شدن زیر بغل جلوگیری می کند.

10/ دلیل اصلی برای اضافه کردن سرکه در لباسشویی/5

6. فواید ریختن سرکه در ماشین لباسشویی: از بین بردن سوراخ های ریز لباس

برای خلاص شدن از شر سوراخ‌های ریز در امتداد درز یا سجاف هنگام تغییر لباس، یک پارچه سفید را با سرکه سفید مقطر مرطوب کنید، آن را زیر پارچه قرار دهید و فشار دهید. دمای مناسب اتو را انتخاب کنید و برای جلوگیری از سوزاندن پارچه از یک پارچه در بالای پارچه استفاده کنید.

10/ دلیل اصلی برای اضافه کردن سرکه در لباسشویی/6

شستن لباس مشکی با سرکه

7. فواید ریختن سرکه در ماشین لباسشویی: ثابت نگه داشتن رنگ لباس های تیره

افزودن 1/2 فنجان سرکه سفید مقطر به چرخه نهایی آبکشی، باقیمانده صابون و مواد شوینده را که باعث می‌شود لباس‌های مشکی قابل شستشو کدر به نظر برسند، پاک می‌کند.

10/ دلیل اصلی برای اضافه کردن سرکه در لباسشویی/7

ترکیب سرکه و پودر لباسشویی

8. فواید ریختن سرکه در ماشین لباسشویی: از بین بردن بوی دود

اگر لباس قابل شستشو شما بوی سیگار یا دود سیگار می دهد، 1/2 فنجان سرکه سفید مقطر را به چرخه شستشو اضافه کنید. برای لباس‌ها و اثاثیه‌ای که فقط خشک تمیز می‌شوند مانند بالش و پرده، وان حمام را با آب بسیار داغ پر کنید و 1 فنجان سرکه به آن اضافه کنید. لباس یا پارچه را بالای آب بخار آویزان کنید و در را ببندید تا بخار بتواند به الیاف نفوذ کند.

سرکه سفید مقطر نیز در از بین بردن بوی شدید دود موجود در هوا پس از آشپزخانه یا دیگر آتش سوزی های کوچک خانگی موثر است.

10/ دلیل اصلی برای اضافه کردن سرکه در لباسشویی/8

9. فواید ریختن سرکه در ماشین لباسشویی: تمیز کردن ماشین لباسشویی

یک لباسشویی تمیز برابر است با لباس های تمیزتر. کف صابون و رسوبات معدنی می توانند در شیلنگ های ماشین لباسشویی شما جمع شوند و جریان و عملکرد آب را محدود کنند. چهار بار در سال، کف صابون را بردارید و شیلنگ‌ها را با اجرای یک چرخه کامل شستشو در حالی که واشر خالی با آب داغ و 2 فنجان سرکه سفید مقطر انجام می‌شود، تمیز کنید.


حتما بخوانید: طرز تهیه پودر لباسشویی خانگی ساده با قدرت پاک کنندگی بالا


اگر دستگاه‌های شوینده یا نرم‌کننده‌های لباس خودکار دارید، سرکه سفید مقطر را در دستگاه‌ها قرار دهید تا باقی‌مانده‌ای که ممکن است عملکرد را محدود کند، حل شود.از سرکه برای تمیز کردن بیشتر استفاده کنید تا به تازگی ماشین لباسشویی جلویی با بوی کپک زده کمک کند. 

10/ دلیل اصلی برای اضافه کردن سرکه در لباسشویی/9

10. فواید سرکه در تمیز کردن اتو

رسوبات معدنی می توانند دریچه های بخار و نازل های اسپری اتو را مسدود کنند. برای تمیز کردن اتو و از بین بردن آن رسوبات، محفظه آب را با محلولی از قسمت های مساوی سرکه سفید مقطر و آب مقطر پر کنید. اتو را در حالت عمودی روی یک سطح ضد حرارت قرار دهید و اجازه دهید حدود پنج دقیقه بخار شود.

وقتی اتو خنک شد، مخزن را با آب مقطر بشویید. اتو را دوباره پر کنید و آب را از طریق دریچه ها روی پارچه قدیمی تکان دهید. در نهایت، قبل از اینکه به اتو کردن لباس‌های پوشیدنی بپردازید، یک پارچه کهنه را برای چند دقیقه اتو کنید تا باقی‌مانده‌های آن خارج شود. برای از بین بردن آثار سوختگی از روی صفحه اتو، با خمیری از سرکه سفید مقطر و نمک مساوی مالش دهید. کار را با پاک کردن صفحه با یک پارچه مرطوب شده با سرکه سفید مقطر تمام کنید.

10/ دلیل اصلی برای اضافه کردن سرکه در لباسشویی/10

سخن آخر

با توجه به نکاتی که در رابطه با دلایلی اضافه کردن سرکه هنگام شستشوی لباس به ماشین لباسشویی در این مطلب آمده امیدواریم از این مطلب استفاده برده باشید.