سوغات گنبدکاووس و صنایع دستی زیبای آن

سوغات گنبدکاووس و صنایع دستی زیبای آن


منبع: آرگا

4

1401/10/22

23:40


سوغات گنبدکاووس شامل صنایع دستی و هنرهای زیبای این شهر می باشد. این منطقه دارای صنعت ابریشم بافی، قالی بافی و … است که هر یک ارزش زیادی دارند.

گنبد از جمله شهرهای دیدنی و زیبای استان گلستان می باشد. شهری که به واسطه فرهنگ و تمدن خود شناخته شده است. اغلب گردشگران این نواحی را با وجود ترکمن ها به یاد می آورند. شما در سفر به این خطه می توانید سوغات گنبدکاووس که نفیس است را خریداری نمایید.

سوغات گنبدکاووس

سوغات گنبدکاووس

این استان خانه امن طبیعت ایران است. اما وجود برخی جاذبه های فرهنگی در آن موجب شده تا شهرت زیادی داشته باشد. اگر تمایل به جاذبه های این شهر دارید، می توانید در این بخش با این دیدنی های آشنا شوید. همچنین می توانید، سوغاتی های ارزشمند این شهر را به خوبی بشناسید.

حلوای آماج:

این حلوا دستور پختی سخت دارد. برای داشتن این حلوای خوشمزه باید کمی زمان صرف کنید. این حلوا را تنها می توانید در این شهر پیدا کنید. این حلوای خوشمزه برای عید نوروز سرو می شده و یکی از شیرینی های سنتی و محلی است. ترکیب شیره و عسل در این شیرینی طعم فوق العاده ای به آن می دهد.

تهفه شهر گنبدکاووس

خاویار:

یک سوغات بسیار گران قیمت و مقوی که شاید کمتر کسی توان خرید آن را داشته باشد. این خوراکی ارزشمند در این خطه به وفور یافت می شود. این نواحی دارای بزرگ ترین ماهی های خاویار بوده به همین منبع مناسبی برای تامین خاویار می باشد.

خرید هدیه از گنبدکاووس

ابریشم بافی:

در شمار یکی از مهم ترین سوغاتی های این شهر می توان به صنعت زیبای ابریشم بافی اشاره کرد. قدمت این صنایع دستی به دوران صفویه باز می گردد و اهمیت بسیار زیادی دارد. ابریشم بافی امروزه از سوغات گنبدکاووس محسوب می شود.

مهم ترین سوغاتی گنبدکاووس

شکوفایی این صنعت موجب شده تا پیشرفت های اقتصادی بالایی نصیب این منطقه شود. پرورش کرم ابریشم، تولید نخ ابریشم و رنگرزی آن به طور کل در این ناحیه انجام می شود که موجب رونق صنعت و همچنین اشتغال زایی بالا در این نواحی شده است.

قالی ترکمن:

از جمله مشهورترین صنایع دستی مردمان این منطقه می توان به قالی بافی ترکمن ها اشاره کرد. قالی ترکمن تا امروز آوازه زیادی در نواحی مختلف ایران داشته است. قالی بافی صنعتی منحصر به فرد بوده که یک پدیده شگفت انگیز در صنعت محسوب می شود.

قالی گنبدکاووس

نقوش قالی که بر روی این فرش ها حک شده اند، بسیار جالب توجه بوده و اهمیت زیادی دارند. اغلب نقوشی که روی این فرش ها مشاهده می کنید، جنبه ذهنی داشته و از ذهن فرد نشات گرفته اند.

نان پادرازی:

این نان نیز یکی دیگر از شیرینی های ساده ای است که طعم فوق العاده ای دارد. این شیرینی را می توانید از فروشگاه های شهر تهیه کنید. همچنین این شیرینی دارای دو نوع خشک و روغنی است که هر دو طعم عالی و فوق العاده ای دارند.

شیرینی محلی گنبدکاووس

وجود این سوغاتی های نفیس بخش مهمی از فرهنگ و تمدن این نواحی را شکل می دهد و به نوعی با فرهنگ آن ها گره خورده است. اگر می خواهید از خرید سوغاتی های این شهر و گشت و گزار در آن لذت ببرید سری به بازارهای محلی آن نیز بزنید.

پس از آشنایی با سوغات این شهر برای آشنایی با سوغات رشت و سوغات ملایر می توانید کلیک نمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو