گلیم می تواند محور توسعه هرسین باشد

منبع: همگردی

6

1401/10/23

01:00


میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، گلیم می تواند محور توسعه هرسین باشد.

محمدرضا سهیلی در نشست با فرماندار و شهردار و رئیس شورای شهر هرسین اظهار کرد: هرسین به عنوان شهر ملی گلیم از لحاظ اقتصادی و گردشگری از ظرفیت ویژه ای برخوردار است و گلیم می تواند محور اصلی توسعه این شهرستان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه با بیان اینکه گردشگری با تاکید استاندار محور توسعه استان است، افزود: اگر بخواهیم به نتایج ملموس برای اشتغال برسیم گردشگری و صنایع دستی بهترین فرصت است، زیرا سرانه ایجاد شغل در این حوزه با سایر صنایع قابل مقایسه نیست.

او به اهمیت گلیم هرسین اشاره کرد و گفت: گلیم هرسین غیر قابل مقایسه با همه جای ایران است این یک ظرفیت است که شهرستان می تواند از آن استفاده کند.

سهیلی با اشاره به ضرورت ورود جدی شهرداری و فرمانداری شهرستان به مقوله گلیم اظهار کرد: ایجاد موزه گلیم، نمایشگاه دائمی صنایع دستی و ایجاد المان های شهری حتما باید آمیخته با این هنر دستی باشد که خود یک جذابیت ویژه گردشگری ایجاد می کند.

او افزود: از این ظرفیت باید برای صنایع کاربردی استفاده شود و گلیم به عنوان مزیت هرسین محور توسعه شهرستان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه در ادامه به سرمایه گذاری بخش خصوصی در سایت جهانی بیستون اشاره کرد و گفت: بیستون سال گذشته 400 میلیون تومان اعتبار داشته است و امسال این اعتبارات به 10 میلیارد تومان افزایش یافته است.

او تصریح کرد: اولین سرمایه گذاری بخش خصوصی در سایت های جهانی کشور در بیستون انجام می شود که عدد آن نزدیک به 150 میلیارد تومان است.

سهیلی در ادامه به فراهم شدن استفاده شهرداری ها از محل تسهیلات تبصره 18 گردشگری اشاره کرد و گفت: شهرداری می تواند در کنار جاذبه های گردشگری طرح ها را اجرا و از این تسهیلات استفاده کنند.

او از شهردار هرسین خواست تا بسته های سرمایه گذاری ویژه شهر هرسین را برای ارائه در نمایشگاه بین المللی گردشگری آماده کنند.

در ادامه این نشست سید برزو حسینی، فرماندار شهرستان هرسین اظهار کرد: شهر هرسین به عنوان شهر ملی گلیم خوب معرفی نشده و نیازمند توجه ویژه به این مساله بویژه توسط صدا و سیما است.

فرماندار شهرستان هرسین افزود: ایجاد اشتغال از مسیر گردشگری مورد تاکید مدیر ارشد استان است و هرسین این ظرفیت را دارد که نیاز توجه ویژه دارد.

او گفت: ایجاد بازارچه و ساماندهی کارگاه های صنایع دستی، توجه به سایت جهانی بیستون و ایجاد دهکده توریستی در هرسین از جمله مواردی است که باید دنبال شود.

مشارکت شهرداری هرسین در نمایشگاه بین المللی گردشگری و ایجاد غرفه هرسین شهر ملی گلیم و برنامه ریزی برای ایجاد موزه و نمایشگاه دائمی گلیم در این شهر از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

گلیم می تواند محور توسعه هرسین باشد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو