11 درمان خانگی طبیعی باورنکردنی برای رفع تیرگی خط مایو

11 درمان خانگی طبیعی باورنکردنی برای رفع تیرگی خط مایو


منبع: بیتوته

5

1401/10/23

07:15


تیرگی خط مایو یا تیرگی بیکینی یکی از مشکلاتی است که میتواند برای خانم ها ناراحت کننده باشد ، برای رفع تیرگی خط مایو میتوانید از لیزر یا روشهای خانگی استفاده کنید. در این مطلب از بیتوته شما را با راههای طبیعی برای از بین بردن تیرگی خط مایو آشنا می کنیم.

11 درمان خانگی طبیعی باورنکردنی برای رفع تیرگی خط مایو



رفع تیرگی خط مایو با لوسیون, روشهای طبیعی برای رفع تیرگی خط مایو

روشهای طبیعی برای رفع تیرگی خط مایو

 

رفع تیرگی خط مایو با مواد طبیعی مختلف در خانه 

تیرگی خط مایو یا تیرگی بیکینی یکی از مشکلاتی است که میتواند برای خانم ها ناراحت کننده باشد ، برای رفع تیرگی خط مایو میتوانید از لیزر یا روشهای خانگی استفاده کنید. در این مطلب از بیتوته شما را با راههای طبیعی برای از بین بردن تیرگی خط مایو آشنا می کنیم.

تیرگی خط بیکینی میتواند باعث ناراحتی خانم ها شود و نتوانند از لباسهایی مثل بیکنی و شلوارک استفاده کنند. تغییر رنگ خط بین ران ها و شکم یک مشکل همه گیر است ، هایپرپیگمانتاسیون خط بیکینی میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که شایع ترین آن ژنتیکی است. 

 

علل رایج تیرگی خط مایو

- عوامل ژنتیکی

- افزایش سن

- تابش بیش از اندازه اشعه ماورا بنفش

- بیماریهای پوستی

- پوشیدن لباس زیر پلی استر و تنگ

- اصلاح منظم با تیغ

- اصطکاک دائمی بین ران ها 

- پوشیدن لباس تنگ

- تعریق بیش از حد و رطوبت زیاد ناحیه تناسلی

- تجمع پوست مرده

 

رفع تیرگی خط مایو با لوسیون 

لوسیون های روشن کننده زیادی برای رفع تیرگی بیکینی و زیربغل تولید شده اند که اثر بخشی کم در طولانی مدت دارند و بهتر است در کنار روشهای خانگی مورد استفاده قرار بگیرند.

 

رفع تیرگی خط مایو با لیزر

لیزر میتواند از تجمع رنگدانه ملانین در ناحیه بیکینی بکاهد. 

برای رفع تیرگی واژن معمولا 2 – 3 جلسه لیزر با فاصله 30 – 45 روز نیاز است. 

 

خط مایو, نمایش خط مایو, اصلاح خط مایو

درمانهای خانگی رفع تیرگی خط مایو

 

روشهای طبیعی برای رفع تیرگی خط مایو

پوست بیکینی نازک و حساس است و برای درمان تیرگی خط مایو نمیتوان از مواد شیمیایی قوی استفاده کرد ولی میتوانید از روشهای ساده خانگی برای رفع این تیرگی استفاده کنید. شاید گرفتن نتیجه کمی طول بکشید ولی در نهایت از نتیجه بدست آمده شگفت زده خواهید شد. 

میتوانید همزمان با این روشهای طبیعی از لوسیون هایی که مخصوص رفع تیرگی تولید شده  اند بعد از شستشو استفاده کنید تا هم تاثیر بهتری ببینید و هم مانع از خشک شدن پوست بیکینی شوید.

 

رفع تیرگی خط مایو با آلوئه ورا

استفاده منظم از ژل آلوئه ورا پوست را روشن میکند و لکه های پوستی ا کمرنگ میکند. این ماده حتی به ترمیم سلولهای پوستی کمک کرده و باعث بهبودی طبیعی می شود. 

هر روز ژل آلوئه ورا را روی ناحیه بیکینی بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید. 

 

آبلیمو برای رفع تیرگی خط مایو

آبلیمو با وجود ویتامین ث و خواص اسیدی که دارد شما را از شر پوست های مرده خلاص کرده و بازسازی سلولهای پوستی را تحریک میکند. 

هر روز نصف لیموی تازه را روی خط مایو بمالید و بعد از 10 دقیهق پوست را بشویید و از لوسیون های روشن کننده استفاده کنید. 

اگر پوست حساسی دارید میتوانید آب نصف لیمو را با 1 قاشق غذاخوری ماست و نصف قاشق چایخوری مخلوط کنید و 10 دقیقه روی پوست قرار دهید و با آب ولرم بشویید. 

 

 رفع تیرگی خط مایو, خط مایو, نمایش خط مایو

رفع تیرگی خط مایو با آلوئه ورا

 

رفع تیرگی خط مایو با آب خیار

ویتامین آ موجود در آب خیار تولید ملانین در پوست را کنترل میکند و باعث کاهش تیرگی پوست می  شود و از سویی دیگر با هیدراته کردن پوست باعث درخشان شدن آن می شود. آب خیار را روی پوست  بیکینی بمالید و بعد از خشک شدن با آب سرد بشوییدو لوسیون بدن بزنید. 

 

در روش دیگر میتوانید 2 قاشق غذاخوری آب خیار را با نصف قاشق غذاخوری آبلیمو و پودر زردچوبه مخلوط کنید و روی نواحی تیره بمالید و بعد از 10 دقیقه بشویید و لوسیون  بزنید. 

 

در روش دیگر میتوانید مقداری خیار رنده شده را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند و به مدت 15 دقیقه روی پوست تیره بگذارید و سپس بشویید. 

 

رفع تیرگی خط مایو با پوست پرتقال

پوست پرتقال خاصیت سفید کنندگی طبیعی دارد و باعث کاهش لکه های تیره پوستی می شود. پوست  پرتقال حاوی ویتامین ث است که تاثیر روشن کنندگی زیادی دارد. 

1 قاشق غذا خوری پودر پوست پرتقال خشک شده را با 2 قاشق غذا خوری ماست مخلوط کنید. در صورت تمایل میتوانید 1 قاشق مرباخوری عسل هم به این ترکیب اضافه کنید. خمیر بدست آمده را روی پوست بیکینی بکشید و بعد از خشک شدن بشویید و لوسیون بزنیدغ. از این درمان میتوانید هفته ای 2 بار استفاده کنید. 

 

رفع تیرگی خط مایو با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی خاصیت سفید کنندگی دارد و به از بین رفتن پوست های مرده بکینی کمک میکند. هر روز یک تکه گوجه فرنگی را به صورت دورانی روی پوست تیره بکشید و بعد از 10 دقیقه بشویید و لوسیون بزنید. 

 

رفع تیرگی خط مایو با بادام

بادام حاوی مقدار زیادی ویتامین ای و ویتامین آ و اسیدهای چرب ضروری است که باعث روشن تر شدن رنگ پوست ، تقویت و افزایش رطوبت پوست می شود. 

5 – 6 عدد بادام را یک شب در آب خیس کنید و روز بعد همراه 1 قاشق غذاخوری شیر در مخلوط کن بریزید تا حالت خمیرب پیدا کنید و سپس روی پوست تیره بکشید و بعد از 15 دقیقه بشویید. قبل از خواب 5 دقیقه پوست را با روغن بادام گرم ماساژ دهید. 

از این درمان میتوانید هفته ای 2 بار استفاده کنید. 

 

رفع تیرگی خط مایو با شیر

شیر خاصیت لایه برداری طبیعی دارد. اسید لاکتیک موجود در شیر به روشن شدن رنگ پوست کمک میکند و پوست را مرطوب نگه میدارد. 

یک پارچه نخی را با شیر خیس کنید و به مدت 5 دقیقه روی پوست تیره قارر دهید سپس به مدت 5 دقیقه پوست را با شیر ماساژ دهید و بشویید. از این درمان میتوانید روزی 2 بار استفاده کنید. 

 

 تیرگی خط مایو, تیرگی خط بیکینی, علل تیرگی خط مایو

رفع تیرگی خط مایو

 

رفع تیرگی خط مایو با جوش شیرین

اگر پوست حساس و خشکی ندارید میتوانید با جوش شیرین تیرگی بیکینی را از بین ببرید و پوست را لایه برداری کنید. جوش شیرین مانع از تعریق بیش از حد می شود و میتواند به روشن تر شدن رنگ پوست کمک کند.

جوش شیرین را با نسبت 1 به 3 با آب خمیر کنید و روی نواحی تیره بمالید و صبر کنید خشک شود سپس بشویید و لوسیون بزنید. از این درمان میتوانید هفته ای 2 بار استفاده کنید. 

 

رفع تیرگی خط مایو با روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از مواد طبیعی است که خاصیت روشن کنندگی دارد. میتوانید به مدت 5 دقیقه روغن نارگیل را روی پوست تیره ماساژ دهید و 15 دقیقه صبر کنید و سپس پوست را بشویید. میتوانید هفته ای 2 بار از این درمان استفاده کنید. 

در روش دوم میتوانید مقدار مساوی روغن نارگیل و عسل را مخلوط کنید و روی نواحی تیره کشاله ران بکشید و بعد از 15 دقیقه پوست خود را با گلاب تمیز کنید. 

 

رفع تیرگی خط مایو با سیب زمینی

سیب زمینی را پوره کنید و به مدت 5 – 10 دقیقه روی پوست تیره قرار دهید سپس بشویید و لوسیون بزنید. 

 

رفع تیرگی خط مایو با ماست و دوغ

مقداری دوغ را با پنبه روی ناحیه بیکینی بکشید و 15 دقیقه صبر کنید و سپس بشویید و لوسیون بزنید. میتوانید به مدت 5 دقیقه مقداری ماست را روی ناحیه بیکینی ماساژ دهید و 15 دقیقه صبر کنید سپس ب آب ولرم بشویید و لوسیون بزنید. 

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

نظرات


تصویری


ویدئو