منطقه زیارتی و سیاحتی علی بلاغی ملکان یکی از دیدنی های آذربایجان شرقی به شمار می رود

منبع: همگردی

4

1401/10/23

08:31


جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای واصله، منطقه زیارتی و سیاحتی علی بلاغی ملکان یکی از دیدنی های آذربایجان شرقی به شمار می رود.

منطقه زیارتی و سیاحتی علی بلاغی ملکان در حوالی روستای آقمنار شهرستان ملکان و در پایین تپه علی بلاغی واقع شد. زیارتگاه علی بلاغی از فضای باز برخوردار بوده و در پایین تپه واقع است. از منتهی الیه تپه چشمه ای پر آب جاری بوده و از منظره ای دلچسب برخوردار است. البته، با کمی سرمایه گذاری میتوان به جذابیت آن افزود ولی متاسفانه تا بحال هیچگونه سرمایه گذاری دولتی یا حمایت معنوی از آن نشده است. با ایجاد نشیمنگاه ها و سایه بانها میتوان به گردشگران این محل افزود. این چشمه با قدمت 2000 ساله یکی از جاذبه های طبیعی این شهرستان محسوب می شود.

این چشمه دارای 7 دهنه آب چشمه است که طبیعت زیبای آن بخصوص در فصل زمستان هر گردشگری را به خود جذب می کند. وجود تپه های متعدد در کنار این چشمه هم موجب شده تا دوستداران سرسره با برف جای خالی پیست اسکی را در این محل پیدا کنند. فراوانی آب در این چشمه و همیشگی و دائمی بودن آن موجب شده تا بیش از 500 هکتار از باغات و مزارع چند روستا به همراه آب شرب اهالی از این چشمه تامین شود. زلالی، خنکی و گوارا بودن آب این چشمه موجب شده تا در هر فصل سال تعداد زیادی از طرفداران طبیعت این محل را به عنوان منطقه گردشگری انتخاب کنند.

منطقه زیارتی و تاریخی علی بلاغی آقمنار در فهرست آثار ملی کشور به شماره ثبت 27199 و با قدمت دوره های عصر آهن، تاریخی، قرون میانه اسلامی ثبت گشته است.

منطقه زیارتی و سیاحتی علی بلاغی ملکان یکی از دیدنی های آذربایجان شرقی به شمار می رود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو