طرز تهیه آش بی بی خوشمزه و محلی خراسانی

طرز تهیه آش بی بی خوشمزه و محلی خراسانی


منبع: آرگا

4

1401/10/23

10:40


در این بخش می توانید با طرز تهیه آش بی بی که یک آش محلی نیشابوری است، آشنا می شوید. این آش طعم فوق العاده ای داشته و شما می توانید، دستور تهیه عالی از آن را مطالعه کنید.

اماج یک آش محلی و مخصوص خراسان رضوی است. این آش در بسیاری از مراسم های مذهبی تهیه می شود و طعم بی نظیری دارد. در این بخش می توانید با طرز تهیه آش بی بی که یک آش متنوع و سنتی است، آشنا شوید.

مواد آش بی بی

اگر می خواهید، انواعی از آش های محلی و سنتی را تهیه کنید در مطالب آشپزی آرگا می توانید با آموزش تهیه آش قوروت قیله و آش چهل گیاه آشنا شوید و در این مطلب نیز به دستور پخت آش بی بی پرداخته ایم. این نوع آش ها طعم فوق العاده ای داشته و می توانید برای دورهمی های خود نیز تهیه کنید.

مواد لازم

  • نخود: ۱/۴ پیمانه
  • عدس: ۱/۴ پیمانه
  • لوبیا چیتی: ۱/۴ پیمانه
  • سبزی آش: ۱۵۰ گرم
  • باقالی: ۱/۲ پیمانه
  • گوجه فرنگی: ۳ عدد
  • بادمجان: ۲ عدد
  • اماج: ۲ پیمانه
  • پیاز: ۱ عدد
  • رب: ۱ قاشق غذاخوری

نحوه تهیه آش بی بی

طرز تهیه آش بی بی:

برای داشتن این آش خانگی خوشمزه باید نصف پیمانه آب را با ۱/۴ پیمانه روغن و مقداری زردچوبه، فلفل و نمک ترکیب کرده و مقداری آرد را کم کم و در چند مرتبه به آن اضافه نمایید. حالا مواد را آرام هم بزنید. این کار را تا زمانی که مایع شما دیگر آردی جذب نکند، باید ادامه داشته باشد.

خمیر حاصل را باید به شکل گلوله درست کنید یا با استفاده از یک رنده درشت آن را ریز کرده و کنار بگذارید. اماج های رنده شده را باید درون یک سینی پهن کنید. حالا مقدری آرد روی آن ها بپاشید. این کار موجب شده تا خمیرها به یکدیگر نچسبند. بعد از خشک شدن آن را باید به ترکیب آش اضافه نمایید.

در این مرحله از تهیه این آش باید حبوبات را از شب قلب خیس کنید. آب حبوبات را چند باری عوض کرده تا نفخ آن از بین برود. حبوبات را به همراه مقداری آب روی حرارت گذاشته تا پخته شود.

بعد از نیم پز شدن حبوبات باقالی ها را از غلاف جدا کرده و به دیگر حبوبات اضافه نمایید. در صورت دلخواه می توانید از باقالی خشک شده نیز استفاده کنید.

در این مرحله از طرز تهیه آش بی بی بادمجان ها را پوست کنده و به صورت چهارگوش برش دهید. درون ظرفی ریخته و روی آن نمک بپاشید تا تلخی مواد از بین برود.

حالا بادمجان ها را شسته و بعد از خارج شدن آب اضافی آن را در روغن سرخ کنید. یک عدد پیاز بزرگ را نگینی خرد کرده و درون مقداری روغن تفت دهید. مقداری زردچوبه و فلفل اضافه کرده و هم بزنید.

گوجه فرنگی ها را شسته و خرد کنید. حالا مقداری رب گوجه فرنگی نیز اضافه کرده و مقداری تفت دهید. بعد از گرفته شدن بوی خامی رب مقداری سبزی و بادمجان اضافه نمایید. حالا حبوبات نیم پز شده را نیز مخلوط کرده و هم بزنید.

حالا اماج را اضافه کرده و هم زده و درب قابلمه گذاشته و آن را روی حرارت ملایم بگذارید. سپس زمان دهید تا مواد خوب غلیظ شود و آش بی بی آماده شود.

طرز تهیه آش بی بی

در آخر می توانید آش را درون ظرف مخصوص سرو بریزید و چند دقیقه ای اجازه دهید و بعد روی آن را به دلخواه تزیین نمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو