تالار جدید شهر یکی از جاهای دیدنی مونیخ به شمار می رود

منبع: همگردی

4

1401/10/23

21:34


جاذبه ها/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، تالار جدید شهر یکی از جاهای دیدنی مونیخ به شمار می رود.

«تالار جدید شهر» (Neues Rathaus) کاملا مشرف به میدان مارین پلاتز (Marienplatz) است و در جبهه شمالی آن قرار دارد. این تالار بزرگ 400 اتاق دارد و نمای اصلی آن که رو به میدان است، 100 متر امتداد داشته و مزین به پیکره ها و جزئیات ظریف زیبایی هست. مدت زمانی را مقابل نمای اصلی ساختمان که به سبک نئوگوتیک است، صرف کنید و غرق مشاهده سنگ کاری های ظریف آن شوید.

تقریبا پیکره همه اعضای خاندان ویتلسباخ (Wittelsbach) در ایالت بایرن را می توانید نظاره گر باشید. بخش برآمده برج ساختمان شامل مجسمه هایی از چهار پادشاه اول بایرن است. ساختمان تالار که در سال 1892 تکمیل شد، در حملات هوایی سال 1944 مونیخ آسیب دید و پس از پایان جنگ بازسازی شد. در حالی که نمای اصلی تالار رو به میدان است، نمای پشتی آن در مجاورت پارک کوچکی به نام مارینهوف (Marienhof) هست. طبقه زیرین ساختمان به رستورانی بزرگ با عنوان «راتسکلر» (Ratskeller) اختصاص دارد که غذاهای سنتی بایرن را سرو می کند.

در طبقه همکف «مرکز اطلاعات گردشگری» قرار دارد. برج اصلی ساختمان 85 متر ارتفاع داشته و از طریق آسانسور می توانید به گالری میانی دسترسی یافته و از مشاهده شهر و مناظر آن لذت ببرید. برج ساعت راتهاوس گلاکنشپیل (Rathaus-Glockenspiel) که در برج تالار جدید شهر قرار گرفته، در سال 1908 ساخته شد و دارای 43 ناقوس و 32 پیکره ی هم اندازه با انسانها است. از این برج در ساعت 11 صبح یا 5 عصر بازدید کنید تا از تماشای حرکات پیکره های مکانیکی آن لذت ببرید. تالار جدید شهر مقر شورای شهر، دفاتر شهرداران و قسمتی از بخش اداری است و در سال 1874 ساختمان شهرداری از تالار قدیمی شهر به تالار جدید شهر انتقال یافت.

تالار جدید شهر یکی از جاهای دیدنی مونیخ به شمار می رود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو