مکان‌های عجیبی که تا با چشم‌های خود نبینید، باور نمی‌‌کنید

مکان‌های عجیبی که تا با چشم‌های خود نبینید، باور نمی‌‌کنید


منبع: دلتا پیام

4

1401/10/23

21:43


آیا تابه‌حال شده در توصیف چیزی که می‌بینید، کلمات برایتان کافی نباشد؟ آیا با دیدن یک آسمان آبی یا مه‌الود آنقدر در برابر زیبایی آن شگفت‌زده شده‌اید که نتوانید آن را به خوبی توصیف کنید؟ هرگز به مکانی رفته‌اید که به نظرتان یک شهر باستانی است اما بعدها متوجه شوید این مکان توسط طبیعت حکاکی …

مکان‌های عجیبی که تا با چشم‌های خود نبینید، باور نمی‌‌کنید

آیا تابه‌حال شده در توصیف چیزی که می‌بینید، کلمات برایتان کافی نباشد؟ آیا با دیدن یک آسمان آبی یا مه‌الود آنقدر در برابر زیبایی آن شگفت‌زده شده‌اید که نتوانید آن را به خوبی توصیف کنید؟ هرگز به مکانی رفته‌اید که به نظرتان یک شهر باستانی است اما بعدها متوجه شوید این مکان توسط طبیعت حکاکی شده؟ با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا مکان های باورنکردنی روی زمین را بشناسید.

کوه‌های رنگین‌کمان

شما احتمالا با دیدن این کوه‌های رنگین که رگه‌های از رنگ‌ها پر زرق و برق‌دار دارد، به این فکر می‌کنید که این تصاویر و کوه‌ها در چین وجود ندارند و در فتوشاپ ساخته شده‌اند. اما این کوه‌ها که به نام پارک زمین‌شناسی Danxia Landform Geology شناخته می‌شود، در واقعیت وجود دارد.

کوه‌های رنگین‌کمان

باتلاق مرده!

این منطقه باتلاق مرده (Dead Vlei) نام دارد و فضای عجیبی به همراه درختان هزارساله دارد. درختانی که توسط خورشید سیاه و سوخته شده‌اند و با این حال همچنان راست ایستاده‌اند و یک تابلوی خارق‌العاده ولی واقعی و مکان های باورنکردنی روی زمین ایجاد کرده‌اند.

باتلاق مرده!

حفره آبی بزرگ

این حفره آبی در اصل در طی یک دوره یخبندان جهانی در سطوح پایین دریا که بیش از ۱۵۰.۰۰۰ سال پیش آغاز شده، درست بالای خط آب، ساخته شده است.

حفره آبی بزرگ به عنوان بزرگ‌ترین حفره دریایی در جهان و یکی از مکان های باورنکردنی روی زمین شناخته می‌شود و بهترین مکان برای غواصی در جهان است.

حفره آبی بزرگ

دروازه جهنم!

اینجا یک حفره گازی در ترکمنستان است که در صدر بزرگ‌ترین ذخایر گاز طبیعی جهان قرار دارد. با یک نشت گاز به احتمال زیاد مضر اما عظیم، دهانه حفره آتش گرفت و از آن زمان تاکنون آتش آن خاموش نشده است. این یعنی که شما وقت زیادی برای یک ماجراجویی در بیابان‌های وحشی نزدیک دروازه جهنم دارید.

دروازه جهنم!

ساحل سرخ

اگر می‌خواهید این ساحل را در پانجین (Panjin) چین، با تمام شکوه و جلالش ببینید، باید در پاییز به آنجا بروید. در پاییز جلبک‌های دریایی ویژه‌ای (به نام صعده sueda) ساحل را پر می‌کنند که رنگ ‌آن‌ها از سبز به قرمز خیره‌کننده تبدیل می‌شود.

ساحل سرخ

سالار دو یونی (Salar de Uyuni)

سالار دو یونی در جنوب غربی بولیوی در نزدیکی آند قرار دارد. در طول سال این سرزمین بایر و خشک است و سطح آن را نمکی سفید و روشن پوشانده است. اما بعد از یک رگبار، لایه نازک از آب روی نمک‌ها قرار می‌گیرد و دید فوق‌العاده‌ای به محیط می‌دهد: یک بازتاب کامل در یک دشت به ظاهر بی‌پایان.

سالار دو یونی

چشمه‌های آبگرم جوشان

این تصویری از چشمه‌های آب گرم گریزان از زمین و یکی از مکان های باورنکردنی روی زمین در نوادا (Nevada) است. چشمه آب گرم که چندین رنگ در خود دارد. این رنگ‌آمیزی غیرمعمول نتیجه حفاری یک چاه آزمایشی در محل است که توسط یک شرکت انرژی انجام شد. این حفاری باعث شد آب گرم از طریق ترک‌های موجود در زمین گرم بالا بیاید و به این صورت فوران کند.

چشمه‌های آبگرم جوشان

دریاچه ناترون

این دریاچه شهرت مرموز خود را از بدن‌های سنگی شده حیوانانی که در آنجا می‌میرند، به دست آورده است. برای همین نام دیگر دریاچه، دریاچه متحجرکننده (Petrifying Lake) است. آب دریاچه دارای PH بسیار اسیدی است و مکان مناسبی برای زندگی حیوانات و گیاهان نیست.

دریاچه ناترون

موج یکی از مکان های باورنکردنی روی زمین

در امتداد مرز یوتا – آریزونا، محیطی با ماسه‌های سنگی قرمز رنگ به همراه خطوط طلایی، زرد و قرمز رنگ به مانند موج دیده می‌شود. جای تعجب نیست که این منطقه در لیست یکی از مکان های باورنکردنی روی زمین و سفرهای بسیاری از افراد قرار داشته باشد.

موج

صخره مواج

در سراسر جهان از صخره مواج در استرالیا یک پالت رنگ مشابه و طراحی طبیعی فراگیر ارائه شده است. این سازه طبیعی تقریبا ۵۰ فوت ارتفاع و بیش از ۳۶۰ فوت طول دارد. شما را دعوت می‌کنیم تا مطلب روستایی در ایران که ورود زنان به آن ممنوع است را بخوانید.

صخره مواج

آبشار زیر آب

درست در نزدیکی سواحل جنوبی موریس در اقیانوس هند یکی از مکان های باورنکردنی روی زمین وجود دارد و به نظر می‌رسد یک آبشار در حال ریزش به یک گودال دریایی است. این توهم نوری فقط از بالای ساحل دیده می‌شود، با این حال این تصویر شگفت‌انگیز و خارق‌العاده است.

آبشار زیر آب

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از عجایب گردشگری سرهایی که بدنشان زیر زمین است را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو