با 20 طراح مد معروف جهان آشنا شوید

با 20 طراح مد معروف جهان آشنا شوید


منبع: مدیسه

4

1401/10/23

21:45


استایل هر فرد ممکن است نشانه‌ای کوچک از ویژگی‌های شخصیتی او باشد. به دلیل اهمیت بسیار زیاد استایل در زندگی

با 20 طراح مد معروف جهان آشنا شوید

استایل هر فرد ممکن است نشانه‌ای کوچک از ویژگی‌های شخصیتی او باشد. به دلیل اهمیت بسیار زیاد استایل در زندگی از قرن نوزدهم فعالیتی به نام طراحی مد رواج پیدا کرد و سبب پیدایش شغلی به نام طراح مد شد.

طراحی مد در طی سال‌ها تغییرات بسیاری زیادی کرده است. گرایش‌ها، الگوها و سبک‌های متفاوتی در استایل به وجود آمده و هر کدام طراحی منحصر به فردی داشته‌اند.

بعضی از طراحان مد چنان تاثیری بر صنعت پوشاک یا حتی سایر صنایع گذاشته‌اند که در سراسر جهان به دلیل کارهای جسورانه و استایل‌های شگفت انگیزی که به وجود آورده‌اند، مورد تحسین قرار می‌گیرند. در ادامه با 20 فشن دیزاینر مشهور در جهان آشنا شوید.

کلوین کلاین افسانه‌ای

تصویری از کلوین کلاین افسانه‌ای

کلوین کلاین طراح مد آمریکایی بوده که در سال 1942 در محله برانکس شهر نیویوک به دنیا آمد. فرآیند رشد او حول محور هنر، طراحی و بسیاری از تأثیرات فرهنگی بود.

او دوران دبیرستان خود را در بخش منهتن شهر نیویورک و در دبیرستان هنر و طراحی گذراند و سپس به موسسه فناوری مد نیویورک قدم گذاشت.

همانند سایر افراد مشهور جهان کلوین کلاین نیز علیرغم برخورداری از استعدادهای بسیار، هیچ وقت مدرک تحصیلی فارغ التحصیلی خود را دریافت نکرد، اما در سال 2003 دکترای افتخاری طراح مد به او اعطا شد.

در سال 1968 کالوین کلاین به همراه دوست خود برند Calvin Klein را ایجاد کرد که ما آن را با CK می‌شناسیم. هم اکنون دفتر مرکزی خانه مد کالوین کلاین در شهر نیویورک قرار داشته و از محصولات تولیدی آن می‌توانیم به زیورآلات‌، جواهرات، ساعت مچی زنانه و مردانه، اثاثیه منزل و لباس‌های گوناگون اشاره کنیم.

این فشن دیزاینر معروف در حال حاضر دارای یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین برندها بوده و به طراحی لباس‌هایی ساده و در عین سال خیره‌کننده می‌پردازد. شما با پوشیدن لباس‌های این برند به اثری هنری و بی‌بدیل تبدیل خواهید شد.

جورجیو آرمانی، نامی آشنا

تصویری از جورجیو آرمانی

جوجیو آرمانی، این طراح مد مشهور در کشور ایتالیا متولد شده است. علاوه بر تاثیری که در دنیای مد گذاشته، یکی از ثروتمندترین افراد روی کره زمین نیز محسوب می‌شود.

برند او Cerruti نام داشته و در سال 1975 خانه مد خود را تاسیس کرده است. یکی از ویژگی‌های خانه مد جورجیو آرمانی عدم استفاده از خزهای طبیعی و آسیب نرساندن به حیوانات است.

تام فورد

تصویری از تام فورد

تام فورد علاوه بر این‌که یک طراح مد معروف در جهان به شمار می‌رود و دارای برندی با نام خود یعنی تام فورد است، به عنوان کارگردان فیلم‌های سینمایی نیز شناخته شده و در کارنامه موفق خود تلاش‌هایی در این حوزه نیز داشته است.

تام فورد فعالیت خود در زمینه فشن را از سال 1980 آغاز کرد و بالاخره در سال 2007 برند تجاری خود و اولین بوتیک منحصر به فرد خود را در شهر نیویورک تاسیس کرد.
تام فورد معتقد است که افراد ثروتمند باید ثروت خود را نشان دهند و به همین سبب نیز در طراحی‌های خود به جزییات بسیار توجه می‌کند. حتی این عقیده او در بوتیک‌های او نیز قابل درک بوده و شومینه‌های از جنس مرمر آنان، فرش‌های تولید شده با ابریشم طبیعی و … اوج ثروت را به نمایش خواهند گذاشت.

مطالب خواندنی :  خانواده‌هایی که مد و فشن در خون آن‌هاست!

روبرتو کاوالی، محکوم به طراح مد شد

تصویری از روبرتو کاوالی شگفت انگیز

در سال 1940 میلادی روبرتو کاوالی در شهر فلورانس کشور ایتالیا متولد شد. او در دوران تحصیل خود عملکرد خوبی نداشت و حتی این عملکرد بد موجب اخراج شدن او شد.

اما روبرتو در مدرسه‌ای هنری ثبت نام کرد و به یادگیری تکنیک‌های طراحی و نوشتن روی پارچه پرداخت. این طراح مد در 30 سالگی برند خود را با نام خودش یعنی روبرتو کاوالی ثبت کرده و اولین مجموعه طراحی‌های خود در سال 1972 میلادی در پاریس به نمایش گذاشت.

کوکو شنل اسطوره‌ای

تصویری از کوکو شنل

یکی از اسطوره‌های دنیای مد کوکو شنل بوده که خانه مد جهانی شنل را افتتاح کرده است. کوکو شنل اهل کشور فرانسه بوده و در سال 1883 چشم به جهان باز کرد. او الهام بخش زنان بسیاری در طول تاریخ بوده است و در سال 1971 چشم از جهان فرو بست. امروزه عطر و ادکلون کوکو شنل محبوبیت جهانی و حتی در ایران دارد.

جیانی ورساچه (برادر)

تصویری از جیانی ورساچه

جیانی ورساچه یک طراح مد اهل کشور ایتالیا بوده که تنها از مشهورترین مدل‌ها و بازیگران زن برای پوشیدن و به نمایش گذاشتن طراحی‌های خود درخواست می‌کرد.

دلیل معروفیت این طراح مد، جسارت او بود. او هیچ ترسی از مخالفت با هنجارها نداشت و حتی زمانی که افراد زیادی از او و طرح‌هایش انتقاد می‌کردند، باز هم بدون ترس از یقه‌های بزرگ و رنگ‌های روشن در آن‌ها استفاده می‌کرد. او در سن 50 سالگی و با شلیک گلوله کالیبر 40 به سر ترور شد.

دوناتلا ورساچه (خواهر)

تصویری از دوناتلا ورساچه

پس از ترور جیانی ورساچه، خواهر کوچک‌تر او دوناتلا ورساچه به سمت مدیر هنری گروه ورساچه برگزیده شد. این خواهر و برادر طراح مد، استعداد خود را از مادر خود که خیاط بود، به دست آوردند. دوناتلا متولد سال 1955 بوده و پس از ورود به عرصه طراحی، در ابتدا حال و هوای راک اند رول را به ورساچه اضافه کرد. سپس او با کمک سوپر مدل‌های مشهور، صنعت مد را با فرهنگ پاپ ادغام کرد.

کریستین دیور

تصویری از کریستین دیور

کریستین دیور در سال 1905 میلادی در شمال کشور فرانسه به دنیا آمد. او قصد داشت دیپلمات شود و به همین سبب نیز برای تحصیل در رشته علوم سیاسی اقدام کرد.

اما در نهایت سرنوشت او را به یک طراح مد مشهور در جهان تبدیل ساخت. کریستین دیور می‌دانست که در طراحی باید بر چه نکاتی تاکید کرده و چه اجزایی پنهان یا حذف شوند، به همین سبب استایلی بی‌نظیر برای شیک پوشان زمان خود طراحی می‌کرد.

پاریس که پس از جهانی جهانی اول و دوم در رکود فرو رفته بود، با استایل “New Look” یا نگاه جدید کریستین دیور، دوباره به عنوان مرکز دنیای مد در جهان شناخته شد. او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد در طراحی لباس شب و مد زنانه به شمار می‌رود. حتی بانوان ایرانی که به لباس زنانه شیک و دنیای عطرها علاقه‌مند هستند، به خوبی با برند دیور آشنایی دارند و دست‌کم یکبار از این برند خرید کرده‌اند.

دونا کاران

تصویری از دونا کاران

دونا کاران یکی از مشهورترین طراحان مد آمریکایی بوده که در سال 1984 سازمان خود را تاسیس کرده و مالکیت دو برند جهانی Donna Karan و DKNY را داراست.

دونا کاران اولین فردی است که مفهوم 7 لباس ضروری که هر خانمی باید در کمد لباس‌های خود داشته باشد را مطرح کرد. او به دلیل طراحی ساده و به دور از تجملات و زرق و برق، به آسانی از سایر افراد این رده قابل شناسایی بوده و لباس‌های طراحی شده توسط او برای تمامی افراد جامعه مناسب خواهند بود.

مارک جیکوبز

تصویری از مارک جیکوبز

مارک جیکوبز در سال 1963 در شهر نیویورک به دنیا آمد. او پس از دست دادن پدر خود در سن هفت سالگی با مشکلات روحی بزرگی دست و پنجه نرم کرد که حتی او را به مصرف سنگین مواد مخدر و الکل وا داشت.

کلید موفقیت او در زندگی‌اش، مادربزرگ پدری او بود که به او اجازه داد از دوران نوجوانی آسان و سرشار از خودکاوی لذت ببرد. این فشن دیزاینر آمریکایی توسعه برندی با نام خود را در اواخر دهه 80 میلادی آغاز کرد، اما همزمان نیز برای برند‌های دیگری همچون لویی ویتون به عنوان مدیر خلاق، فعالیت می‌کرد.

کیم جونز

تصویری از کیم جونز

این طراح مد انگلیسی به سبب همکاری با برندهای مشهور جهانی، به شهرت رسیده است. او در سال‌های اولیه فعالیت خود با هوگ باس کار می کرد. برای دوره‌ای مدیر خلاق شرکت آلفرد دانهیل شد. پس از آن در سال 2011 مدیر استایل در بخش پوشاک مردانه لویی ویتون شد و در سال 2022 نیز به عنوان مدیر هنری برند Fendi منصوب شد. کیم جونز سه بار برنده جایزه مد بریتانیا شده است.

لیست قیمت ترندهای لباس مردانه مارک

 

ورا وانگ

تصویری از ورا وانگ

ورا وانگ در سال 1949 در کشور آمریکا و شهر نیویورک به دنیا آمد. در سال 1970 میلادی به سمت سردبیر ارشد مجله Vogue دست پیدا کرد.

او این کار را تا 17 سال بعد یعنی سال 1987 میلادی ادامه داد و پس از آن این سمت را به آنا وینتور سپرد. در حال حاضر ورا وانگ یکی از طراحان برتر لباس عروس در جهان بوده و سالن لباس عروس خود را در سال 1990 افتتاح کرد و برند Vera Wang را نیز ثبت کرد.

از افراد مشهوری که طراحی و دوخت لباس عروسی آن‌ها توسط ورا ونگ انجام شده است، می‌توانیم به چلسی کلینتون، ایوانکا ترامپ و اوما تورمن اشاره کنیم.

میوچیا پرادا

تصویری از میوچیا پرادا

میوچیا پرادا طراح مد اهل کشور ایتالیا بوده که در سال 1949 در شهر میلان متولد شد. او دارای مدرک دکتری رشته علوم سیاسی از دانشگاه میلان است. او هم اکنون وارث خانه مد معروف پرادا بوده و نوه بنیانگذار آن یعنی ماریو پرادا محسوب می‌شود. او نمونه‌ای از طراح فشن زن با جسارت بوده که توانسته است نسبت به سایرین متفاوت باشد.

اوبر دو ژیوانشی

تصویری از اوبر دو ژیوانشی

او در سال 1927 در کشور فرانسه و در خانواده‌ای اشرافی به دنیا آمد. اوبر دو ژیوانشی تنها وقتی 25 سال داشت، خانه مد خود را افتتاح کرد و در همان سال‌ها نیز با ستارگان مشهوری همچون آدری هپبورن هنرپیشه مشهور بریتانیایی همکاری‌هایی داشت.

آدری هپبورن یکی از حامیان اصلی ژیوانشی محسوب می‌شد. آدری هپبون بسیاری از لباس‌های طراحی شده توسط این طراح را در فیلم‌های نظیر «صبحانه در تیفانی»، «چهره خنده‌دار» و «شاراد» به تن کرده است.

پیر کاردین

تصویری از پیر کاردین

پیر کاردین در سال 1922 در کشور ایتالیا متولد شد، اما دارای اصالتی فرانسوی بود. این طراح مدل لباس به دلیل سبک آینده‌نگری خود در قرن بیستم بسیار مورد ستایش قرار گرفت.

او در خانه مد کریستین دیور کار می‌کرد و در سال 1950 برند خود را تاسیس کرد و پس از آن نیز به یکی از خبره‌ترین طراحان مد کت و شلوار مردانه تبدیل شد. او یکی از مهم‌ترین افراد در دنیای مد بوده و از اولین کسانی بوده با پارچه جین روی کت تک مردانه کار کرده است.

کارل لاگرفلد

تصویری از کارل لاگرفلد

کارل لاگرفلد در سال 1933 و در شهر هامبورگ آلمان متولد شد. مجله مشهور Vogue از او به عنوان مفسر بی‌نظیر حال و هوای لحظه‌ای یاد کرده است.

او علاوه بر فعالیت در خانه مد کارل لاگرفلد، فعالیت‌های برای برندهای مشهوری نظیر فندی، تامی، کلوئی و … انجام داده است. پس از درگذشت او در سال 2019، مدیر اجرایی شورای مد بریتانیا درباره این طراح مد، چنین تعریفی ارائه کرد:

کمک بی‌رقیب لاگرفلد به صنعت مد، نحوه لباس پوشیدن زنان و درک مد را تغییر داد. او الهام‌بخش نسل‌های طراحان جوان بود و این کار را ادامه خواهد داد.

رالف لورن

تصویری از رالف لورن

او در سال 1939 در شهر نیویورک کشور آمریکا به دنیا آمد. او بیش‌تر به خاطر خط تولید لباس های ورزشی پولو رالف لورن در جهان شهرت یافته است.
رالف لورن فعالیت خود را در یک دفتر کوچک و در سال 1967 در ساختمان امپایر استیت آغاز کرد و این برند با تلاش، نوآوری و خلاقیت به ثروتی 7 میلیارد دلاری دست یافته است.

مطالب دیدنی:  معروف‌ترین فیلم های سینمایی تأثیرگذار بر دنیای مد و فشن

بیژن پاکزاد

تصویری از بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد که عموما با نام بیژن شناخته می‌شود. طراح مد ایرانی محسوب شده که در جهان به شهرت بالایی رسیده است. او در تهران به دنیا آمد و فرزند تاجری ثروتمند بود. به تحصیل حرفه طراحی در سوسیس و ایتالیا پرداخت و در ایران با افتتاح بوتیک پلنگ صورتی فعالیت خود را آغاز کرد. او در سال 2011 و در سن 71 سالگی درگذشت.

لیست قیمت ترندهای لباس زنانه مارک

 

اسکار دلا رنتا

تصویری از اسکار دلا رنتا

این طراح مد در سال 1932 در جمهوری دومینیکن متولد شد. افراد مشهوری همچون هیلاری کلینتون و سارا جسیکا پارکر، لباس‌های این طراح را بر تن کرده‌اند.
او در سال 1967 با فرانسوا د لانگلاد سردبیر مجله Vogue ازدواج کرد و به خاطر طراحی‌های پیشرو در لباس‌های شب زنانه و کت مجلسی زنانه و شلوار زنانه با طراحی متفاوت شهرت دارد.

مطالب دیدنی:  آشنایی با برترین برندهای دوستدار طبیعت در صنعت مد و فشن

ویوین وست‌وود

تصویری از ویوین وست‌وود

ویوین وست‌وود در سال 1941 در انگلستان متولد شد و به عنوان یکی از عجیب‌ترین طراحان مد جهان تا به امروز شناخته می‌شود. ویوین و مالکوم مک لارن فروشگاه لباس را برای فروش لباس سبک پانک تاسیس کردند و توانایی آن‌ها در ترکیب لباس و موسیقی پانک، دهه 1970 بریتانیا را شکل داد.

 

منبع : lovehappensmag

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو