دستور های مفید در ویندوز با کمک برنامه Run

دستور های مفید در ویندوز با کمک برنامه Run


منبع: آرگا

3

1401/10/23

21:49


دستور های مفید در ویندوز کمک کرده سریعتر به بخش مورد نظر خود دسترسی یابید. یکی از برنامه های کمک کننده در این زمینه برنامه Run است که دسترسی به بخش های اساسی ویندوز را سریعتر می نماید.

در دنیای رایانه سرعت مهمترین بخش کار با ویندوز و نرم افزارها محسوب می شود. یکی از روش های دسترسی سریع به بخش های اساسی ویندوز برنامه Run است. در این مطلب قصد داریم شما را با دستور های مفید در ویندوز به کمک برنامه Run آشنا نماییم.

فهرست دستور های مفید در ویندوز

می توان گفت در دنیای رایانه سرعت مهمترین بخش کار با ویندوز و نرم افزارها محسوب می شود. یکی از روش های دسترسی سریع به بخش های اساسی ویندوز برنامه Run است. به کمک این نرم افزار می توان بدون جستجو در منوهای کنترل پنل یا استارت و تنها با تایپ یک عبارت خیلی سریع به هدف مورد نظر خود برسید.

حتی به برخی بخش ها دسترسی یابید که مایکروسافت برای کاربران حرفه ای در شرایط ضروری تولید کرده است. در این مطلب به دستور های مفید در ویندوز اشاره می شود که در ویندوز های ۷/۸/۱۰، سرور ۲۰۰۸/۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ نیز اجرا می شوند. برای دسترسی به برنامه Run کافی است کلید ترکیبی ویندوز و R را فشار دهید تا نرم افزار مربوطه اجرا شود.

یا در منوی استارت عبارت Run را جستجو و روی آیکون Run کلیک کنید. در ضمن برای استفاده ازهر دستور کافی است عبارت فرمان را به صورت کامل در پنجره Run تایپ نموده و کلید اینتر را بزنید.

۱. دستور Win+ E

این دستور معادل آیکون کامپیوتر یا اکسپلورر ویندوز را باز می نماید.

۲. دستور control

به کمک این دستور می توانید کنترل پنل ویندوز را مشاهده کنید.

۳. دستور msconfig

این دستور بخش پیکربندی سیستم ویندوز را به نمایش در می آورد.

۴. دستور cmd

با این دستور پنجره معروف داس ویندوز باز می شود و به سرعت می توانید خط فرمان را بدون دسترسی مدیر باز کنید.

۵. دستور msinfo32

در صورتی که می خواهید سریعا اطلاعات سیستم خود را دریافت نمایید از این دستور کمک بگیرید. در یک نگاه همه جزئیات سیستم شامل منابع سخت افزاری و نرم افزاری را به نمایش می گذارد.

۶. دستور calc

در صورتی که قصد دارید برنامه ماشین حساب ویندوز را سریع اجرا کنید، تایپ این دستور در پنجره Run ساده ترین راه خواهد بود.

۷. دستور services. msc

این دستور به باز کردن بخش کنترل همه سرویس های راه اندازی نرم افزارهای مختلف ویندوز منجر می شود. وقتی دستور مذکور را وارد و کلید اینتر را بزنید، برنامه سرویس های ویندوز باز می شود که می توانید به راحتی هر کدام از سرویس ها را مجزا، شروع، متوقف یا پیکربندی نمایید. این برنامه زمانی که می خواهید سرویسی را تغییر بدهید، خیلی مفید می باشد.

۸. دستور dxdiag

دستور مذکور کنترل پنل DirectX ویندوز را باز نموده که توسط آن می توانید ورژن دایرکت ایکس و مدل کارت گرافیک سیستم را مشاهده و تغییراتی را جهت تنظیم سازی آن ها با یکدیگر انجام بدهید.

۹. دستور psr

دستور psr یکی از بخش های مفید و مخفی ویندوز است که می تواند کارهای کاربر را گام به گام به همراه توضیحات و تصویر ضبط نموده و در یک فایل فشرده و mht در اختیار قرار دهد. البته کار اصلی این قسمت تهیه مشکلات کاربر برای رفع توسط مایکروسافت می باشد اما می توان جهت ساخت فایل آموزشی سریع و بدون دردسر از آن بهره برد.

۱۰. دستور resmon

هر گاه بخواهید نحوه استفاده از منابع سیستم ویندوز خود را مورد بررسی قرار دهید، کافی است از دستور resmon استفاده نمایید. با این کار همه چیز از سی پی یو گرفته تا دیسک و شبکه به نمایش گذاشته می شود. در این بخش می توانید همه فرایندها و مواردی که از سیستم در حال اجرا است و حتی در حال ارتباط با نت و شبکه هستید و بسیاری موارد دیگر را زیر نظر داشته و مورد مانیتورینگ قرار دهید. از این بخش می توان ویروسی بودن سیستم را هم تشخیص داد.

۱۱. دستور p2phost

خیلی ها عقیده دارند این ابزار در نسخه ویندوز سون از بین رفته و در این نسخه از ویندوز وجود ندارد. به کمک این ابزار می توان داخل یک شبکه به چت گفتاری، تصویری و انتقال فایل پرداخت.

۱۲. دستور taskmgr

این دستور دسترسی به تسک منیجر ویندوز را برای کارهایی نظیر کنترل اجرای نرم افزارها و بازی ها، حتی سرویس ها و سایر کارها فراهم می کند.

در پایان در صورت علاقمندی به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کلیدهای میانبر ویندوز ۱۱ و پارتیشن بندی ویندوز ۱۱ می توانید از این مطالب دیدن نمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو