راهنمای انتخاب موزیک عروسی

راهنمای انتخاب موزیک عروسی


منبع: آرگا

4

1401/10/23

21:49


از مهمترین و اساسی ترین پارامترهایی که در تدارکات و تشریفات عروسی مطرح بوده و باید به آن اهمیت داده شود انتخاب موزیک عروسی می باشد چرا که باعث شور و نشاط مهمانان و هیجان انگیز شدن جشن شده و روزی به یادماندنی را می توان با آن رقم زد.

یکی از امور مهمی که در لیست برنامه ریزی و تدارکات برگزاری مراسم عروسی باید لحاظ شود و به آن توجه گردد انتخاب موسیقی عروسی می باشد. این موضوع شاید برای عروس و دامادها همراه با چالش و دردسر باشد و آن ها را از لحاظ فکری درگیر نماید ولی با بهره مندی از یک راهنمای خوب و کامل می توان بهترین عملکرد را داشت. در همین زمینه سعی داریم در این مطلب به منظور راهنمایی شما عزیزان به بررسی اصول انتخاب موزیک عروسی بپردازیم.

اصول و راهنمای انتخاب موزیک عروسی

به طور کلی باید گفت موسیقی در جشن ها و مناسبت های مختلف اهمیت زیادی به خود اختصاص داده که مراسم عروسی یکی از این جشن ها بوده، بدین ترتیب انتخاب موزیک عروسی مناسب و خوب از اعمال مهم و تاثیرگذاری بوده که زوجین باید به آن توجه نمایند.

راهنمای انتخاب موزیک عروسی

عروس و داماد ها می توانند در صورت تمایل خودشان گروه موسیقی مناسب و ایده آل را برای لحظه ورودشان به تالار عروسی مورد انتخاب قرار دهند اما پیشنهاد می گردد که این امر را بر عهده گروه موسیقی و خوانندگان آن قرار دهید. همچنین می توانید به منظور تکمیل شدن جشن عروسی از صدابرداران و نورپردازان نیز بهره مند شوید.

همینطور می توانید از دی جی و گروه موسیقی برای مراسم عروسی دعوت نموده اما در آخر بهتر است لیست موسیقی را خودشان تنظیم و هماهنگ نمایند تا لحظه هایی شیرین و به یاد ماندنی را رقم بزنند. در واقع باید گفت شنیدن آواهایی که در جهت مدیریت شادی و شور شب عروسی انتخاب می شود اهمیت بسزایی دارد چرا که مهمانان در تمام طول مراسم تحت تاثیر صدا و گروه موسیقی عروسی هستند. آگاهی از خصوصیات و پارامترهای انتخاب یک موسیقی خوب و حرفه ای برای مراسم عروسی باعث شده بهترین عملکرد را داشته باشید. در ادامه به معرفی اصول و نکات مهم در این زمینه پرداخته ایم.

اصول انتخاب موزیک عروسی

گزینش آهنگ عروسی طبق خواسته خود

بایستی حتما در انتخاب کردن آهنگ جشن خود اشخاصی را در نظر بگیرید که قادر باشند درخواست شما را انجام دهند بدین معنا که پیش از انتخاب سبک خود را در نظر گرفته و به آن ها اطلاع دهید که سبک مدنظرتان را بنوازند.

تحقیق درباره موزیک عروسی پیش از تصمیم گیری

پیش از این که به یک سبک خاص علاقه مندی نشان دهید ابتدا بهتر است درباره سبک ها و طریقه برگزاری آن ها به طور کامل پژوهش کنید. حتی در رابطه با فرد خواننده ای که قرار است در جشن شما به ایفای نقش خود بپردازد نیز به درستی تحقیق کنید تا کاملا مطمئن و بدون مشکل شب عروسی خود را سپری نمایید.

مهترین اصول انتخاب آهنگ عروسی

هماهنگ بودن با گروه موزیک

پس از این که تمامی لوازم را چک کردید و توقعات خود را به خواننده ابلاغ نمودید حال باید به او اطلاع دهید که به چه نحوی موسیقی جشن را اجرا کند.

گزینش گروه موزیک عروسی

نمونه کار های دی جی های مختلف را مورد بررسی قرار دهید تا با نوع سبک و نحوه اجرای آن ها آشنایی پیدا کنید. طریقه میکس آهنگ ها، تنظیم نمودن صدا، نحوه خواندن و صدای دی جی اهمیت زیادی دارد که نباید نسبت به آن بی توجه باشید.

تهیه پشتیبان برای موزیک عروسی

بسیاری از مراسم های عروسی در اثر اتفاقی ناگهانی برای گروه موسیقی امکان دارد که تلخ و خراب شود در نتیجه نیاز است که یک پشتیبان برای جشن خود در نظر گرفته و تدارک ببینید.

اصول انتخاب موسیقی عروسی

تدارک گروه موزیک و نواختن آهنگ زنده

در نظر گرفتن و انتخاب موزیک زنده عروسی و گروه نوازندگان جذابیت متفاوت تری باید داشته باشد ولی تعداد نوازندگان رابطه زیادی با بودجه در نظر گرفته شده برای این کار دارد.

نکات اساسی انتخاب آهنگ عروسی

انتخاب دی جی برای مراسم عروسی

ساده ترین و ارزان قیمت ترین گروهی که می توانید مورد انتخاب قرار دهید شامل یک نفر دی جی، سیستم نورپردازی که خود شامل پایکوبی نور، دود و مه و دستگاه های پخش کننده صدا می باشد. هر سبک موزیک و آهنگی که می خواهید می توانید برای مراسم خود در نظر بگیرید. مهارت این دی جی ها فقط انتخاب موسیقی و به وجود آوردن تنوع در آهنگ ها نبوده بلکه اغلب آن ها افرادی با استعداد بوده که می توانند مجلس شما را گرم و هیجان انگیز نمایند.

مهمترین اصول انتخاب آهنگ عروسی

گزینش موزیک مناسب برای لحظه ورود عروس و داماد

آهنگی که زمان ورود عروس و داماد به تالار و باغ عروسی اجرا می گردد وابسته به برنامه از قبل طراحی شده و نوع روحیه شما دارد. در صورتی که مایل هستید به شکل رسمی وارد مجلس عروسی شوید بهتر است آهنگی بی کلام و شاد را برای این زمان در نظر بگیرید که اجرا شود ولی در صورت انجام حرکات موزون باید آهنگ شادی که مدنظر دارید را از قبل مشخص نمایید و با دی جی یا خواننده هماهنگ کنید.

اصول انتخاب موسیقی عروسی

انتخاب موزیک مناسب

در گام بعدی به طور معمول مهمانان وارد مجلس پایکوبی شده و عروس و داماد را همراهی می کنند. بدین ترتیب باید پس از آن فهرستی از موزیک های مورد پسند و شاد از دید عموم برای شادی و پایکوبی در نظر گرفته شود. در این بخش بهتر است تلفیقی از ترانه های قدیمی و مدرن را مورد انتخاب قرار دهید.

تدارک وسایل و تجهیزات مطابق با فضای مراسم

هنگامی که قراداد می بندید پرسش هایی درباره فضای جشن عروسی ارائه می شود. مدیر این اطلاعات را به منظور فراهم کردن تجهیزات متناسب با مجلس عروسی لازم می داند. مسئولیت حمل و نقل تمامی سیستم و تجهیزات صوتی و لوازم نورپردازی برای جشن عروسی برعهده گروه موسیقی می باشد.

راهنمای انتخاب موسیقی عروسی

در مطلب ارائه شده با مهمترین اصول و نکات اساسی انتخاب موزیک عروسی به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت بهره را از آن برده باشید و همچنین با بهره مندی و رعایت این نکات و موارد مهم بتوانید مراسم عروسی خود شاد و ایده آل برگزار نمایید.

در پایان نیز می توانید با کلیک کردن بر روی لینک های مقابل با نحوه انتخاب تالار عروسی و انتخاب آتلیه عکاسی عروسی آشنا شوید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو