آشنایی با شماری از مشهورترین مراکز خرید تبریز

آشنایی با شماری از مشهورترین مراکز خرید تبریز


منبع: همگردی

4

1401/10/23

22:34


تبریز یکی از زیباترین و توریستی ترین شهرهای ایران است که در بخش شمال غربی کشورمان قرار دارد. این شهر جاذبه های تاریخی فراوانی دارد که باعث جذب گردشگران بسیاری شد. مراکز خرید و بازارهای قدیمی زیادی در شهر تبریز وجود دارد که هر کدام امکانات ویژه ای را برای بازدید کنندگان در نظر گرفته اند. با ما در مقاله مشهورترین مراکز خرید تبریز همراه شده تا شما را با تعدادی از بهترین پاساژهای شهر تبریز آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با مراکز خرید معروف تبریز برایتان جالب خواهد بود.

مجتمع لاله پارک

مجتمع لاله پارک یکی از ممتازترین و بزرگترین طرح های تجاری تفریحی ایران بوده که با سرمایه گذاری شخصی با نام علی پولاد در شهر تبریز ساخته شد. فاز اول این مجموعه که در سال 1391 افتتاح شده، حدود 42 هزار متر مربع زیربنا داشته و دارای 2 بخش هست. بخش اول آن مربوط به مرکز تجاری و تفریحی بوده که 21 هزار متر مربع از مساحت را شامل می شود. تعداد 120 فروشگاه در 6 طبقه این مرکز قرار دارند. انواع پوشاک، لوازم صوتی و تصویری، گالری های هنری در این قسمت دیده می شود.

همچنین، شما می توانید نمایندگی معروف ترین برندهای ترک را نیز در فروشگاه های این مورد از مشهورترین مراکز خرید تبریز پیدا کنید. علاوه بر اینها، مواردی چون شهربازی، سینما، هایپرمارکت، فودکورت و...نیز برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است. پارکینگ مجموعه لاله پارک دارای 3 طبقه بوده و ظرفیت پارک 1500 خودرو را دارد. بخش دوم مجموعه لاله پارک مربوط به هتل کایا است. هتل 5 ستاره کایا لاله پارک دهمین شعبه از هتل کایای ترکیه بوده و جز بزرگترین و لوکس ترین هتل های تبریز نیز محسوب می گردد. مجتمع تفریحی تجاری لاله پارک در میدان شهید فهمیده تبریز و در بزرگراه پاسداران به سمت تهران قرار دارد.

مجتمع لاله پارک

مرکز خرید جواهر

مرکز خرید جواهر اولین مرکز خرید ایران است که به صورت یک پل بر روی دو بلوار استاد شهریار و 29 بهمن و رودخانه میدان چای ساخته شد. این مرکز دارای 60 فروشگاه بوده که بازدید کنندگان می توانند انواع کالاهای مورد نیاز خود را از آنجا تهیه نمایند. علاوه بر اینها، امکانات دیگری چون رستوران، فست فود، کافی شاپ، محل بازی و سرگرمی کودکان، فرهنگسرا، هایپرمارکت، شهربازی و ...نیز در این مجموعه دیده می شود. این مورد از مراکز خرید معروف تبریز در خیابان امام خمینی، بلوار 29 بهمن، روبروی درب اصلی دانشگاه تبریز قرار داشته و همه روزه از ساعت 10 صبح تا 21 آماده پذیرایی از بازدید کنندگان و خریداران هست.

مرکز خرید جواهر

مجتمع تجاری پردیس

مجتمع تجاری پردیس یکی از مراکز مدرن و شیک تبریز است که در طراحی آن سعی شد تا معماری روز دنیا با نمای سنتی و بافت تاریخی تبریز ترکیب شود. همین معماری ترکیبی یکی از ویژگی های منحصر بفرد مجتمع پردیس بشمار می آید. این مجتمع با 2500 مترمربع وسعت در 3 طبقه ساخته شده و 165 واحد تجاری در آن مشغول فعالیت هستند. اغلب فروشگاه های این مورد از مشهورترین مراکز خرید تبریز به عرضه پوشاک می پردازند. شما می توانید برندهای مختلف پوشاک را در این مورد از بهترین پاساژهای شهر تبریز پیدا کنید.

مجتمع تجاری پردیس

برج بلور

یکی از زیباترین برج های کشور، برج بلور بوده که در شهر تبریز قرار دارد. این برج بلندترین ساختمان آبرسان تبریز بوده که ساخت آن از سال 1380 آغاز و در سال 1390 به پایان رسید. 3 طبقه از این برج به مرکز خرید بلور اختصاص دارد که در آن انواع کالاهای مد روز با قیمت هایی مناسب به فروش می رسند. یک طبقه از این برج 25 طبقه ای نیز به فودکورت اختصاص داده شده و رستوران گردانی نیز در طبقه بیست و پنجم آن قرار دارد. علاوه بر اینها، برج بلور شامل چهار سالن همایش و پذیرایی، 112 واحد اداری و 59 واحد انباری و یک پارکینگ 3 طبقه نیز هست. برج بلور تبریز در آبرسان، فلکه دانشگاه قرار داشته و همه روزه از ساعت 10 صبح تا 23 آماده پذیرایی از بازدید کنندگان است.

برج بلور

پیاده راه تجاری تربیت

خیابان تربیت یکی از خیابانهای قدیمی و مشهور تبریز است که در سال 1308 ساخته شد. در آن زمان محمدعلی خان تربیت شهردار تبریز بود و از این رو، این خیابان به اسم وی نامگذاری شد. خیابان تربیت شاخه ای از جاده معروف ابریشم هست و از این جهت، از شهرت زیادی برخوردار است. پیاده روی این خیابان به صورت سنگ فرش طراحی شده و در آن مجسمه هایی از پیشه های مختلف در تبریز قرار داده شده است. در اینجا مغازه ها و فروشگاه هایی مشاهده می شوند که به فروش انواع لباس، کیف و کفش و...می پردازند.

پیاده راه تجاری تربیت

پیاده راه شهریار

یکی از پیاده راه های تبریز که در خیابان ولیعصر (عج) واقع شده، پیاده راه شهریار هست. این پیاده راه سنگ فرش شده و با چراغ ها، صندلی ها، آب نماها و ماکت ها زینت داده شد. در اینجا می توانید انواع نمایندگی های داخلی و خارجی پوشاک را پیدا کنید.

پیاده راه شهریار

مرکز خرید ستاره باران

مرکز خرید ستاره باران یکی از مراکز شیک و مدرن تبریز بوده که در غرب این شهر واقع شده است. این مورد از بهترین پاساژهای شهر تبریز دارای 3 طبقه تجاری و 8 طبقه اداری بوده و یک پارکینگ دو طبقه نیز دارد. علاوه بر آن طبقه فودکورت، طبقه مادر و کودک، شهربازی سرپوشیده، رستوران و کافه نیز از دیگر امکانات این مورد از بهترین پاساژهای شهر تبریز هست. مرکز خرید ستاره باران در چهارراه نصف راه، بلوار 22 بهمن قرار داشته و همه روزه از ساعت 10 صبح تا 23 آماده خدمت رسانی به بازدید کنندگان است.

مرکز خرید ستاره باران

مرکز خرید برج شهر

مرکز خرید برج شهر در سال 1388 افتتاح شد. طراحی و معماری این برج به صورتی متفاوت انجام شده و در بین تبریزی ها نیز شهرت بسیاری دارد. این ساختمان به صورت مارپیچ و شیبدار ساخته شد بطوریکه اگر شما شروع به قدم زدن در این ساختمان کنید، به مرور به طبقه های بالاتر آن هدایت می شوید. برج شهر در بلوار 29 بهمن تبریز قرار داشته و همه روزه بجز جمعه ها از ساعت 8 صبح تا 24 آماده خدمت رسانی به بازدید کنندگان هست. روزهای جمعه از ساعت 12 ظهر تا 20 می توانید از این مورد از مشهورترین مراکز خرید تبریز بازدید نمایید.

مرکز خرید برج شهر

مجتمع تجاری تفریحی رویال

مجتمع تجاری تفریحی رویال یک سازه 5 طبقه بوده که در بخش جنوب شرقی میدان جهاد تبریز ساخته شده است. این مرکز خرید بسیار شیک و مدرن بوده و در آن انواع فروشگاه های لباس، کیف و کفش، کادویی و...دیده می شود. شهربازی سرپوشیده، فودکورت، سالن بولینگ و پارکینگ طبقاتی با ظرفیت 1500 خودرو از جمله امکانات دیگر این مورد از مراکز خرید معروف تبریز هست. مجتمع تجاری تفریحی رویال همه روزه از ساعت 10 صبح تا 22 آماده خدمت رسانی به مشتریان است.

مجتمع تجاری تفریحی رویال

مرکز خرید اطلس

مرکز خرید اطلس در 18 طبقه ساخته شده که 9 طبقه آن تجاری، 5 طبقه اداری و 4 طبقه باقیمانده آن پارکینگ است. بخش تجاری مرکز خرید اطلس دارای 160 فروشگاه بوده که به فروش انواع پوشاک، زیورآلات، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و...مشغولند. علاوه بر اینها رستوران، فودکورت، هایپرمارکت، کافی شاپ، شهربازی سرپوشیده و سالن مراسم نیز در این مورد از مراکز خرید معروف تبریز وجود دارد. مجموعه اطلس در ولیعصر، خیابان همافر غربی، میدان اطلس قرار داشته و همه روزه از ساعت 10 صبح تا 23 آماده خدمت رسانی به مشتریان هست.

مرکز خرید اطلس

مرکز خرید میلاد نور ولیعصر

مرکز خرید میلاد نور ولیعصر یک مجتمع زیرزمینی است که در طبقه زیرین فلکه بزرگ ولیعصر قرار دارد. این مورد از مراکز خرید معروف تبریز دارای یک طبقه تجاری و دو طبقه پارکینگ با ظرفیت 350 هست. در طبقه تجاری این مرکز نیز 78 فروشگاه مشغول فعالیت بوده و به عرضه انواع لباس، کیف و کفش، لوازم ورزشی، طلا و جواهرات، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری و...می پردازند. رستوان و کافی شاپ نیز از دیگر امکانات این مورد از بهترین پاساژهای شهر تبریز هست.

مرکز خرید میلاد نور ولیعصر

مرکز خرید رشدیه

مرکز خرید رشدیه ساختمانی مدرن است که به صورت یک هرم شیشه ای طراحی شده و در یکی از بهترین مناطق شهر تبریز بنا شده است. در این ساختمان 3 طبقه 250 واحد تجاری مشغول فعالیت هستند. شما می توانید انواع پوشاک، محصولات آرایشی و بهداشتی، زیورآلات و بدلیجات و...را در فروشگاه های این مرکز پیدا کنید. لباسهای مجلسی بانوان در این مرکز از بروزترین ژورنال ها و معروف ترین برندهای ترک عرضه می شوند و بهترین انتخاب برای خریدی مطمئن و آسوده هستند. رستوران، کافی شاپ و پارکینگ با ظرفیت 400 اتومبیل از دیگر امکانات مرکز خرید رشدیه هستند. این مورد از مشهورترین مراکز خرید تبریز در شهرک رشدیه، میدان شهید فهمیده واقع شده و همه روزه صبح ها از ساعت 10:30 تا 14:30 و عصرها از ساعت 16:30 تا 22:30 آماده پذیرایی از بازدید کنندگان است.

مرکز خرید رشدیه

مرکز خرید والمان

مرکز خرید والمان طولانی ترین مرکز خرید تبریز است که به صورت زیرزمینی ساخته شده و طراحی آن با پیشرفته ترین اصول معماری دنیا انجام شد. این بازار زیرزمینی دارای 400 واحد تجاری بوده و خیابانهای محدوده شهناز را بطور کامل در برگرفته است. از جمله امکانات این مرکز میتوان به هایپرمارکت، رستوران، کافی شاپ، کافی نت، کتاب فروشی، پارکینگ با ظرفیت 300 خودرو اشاره کرد.

مرکز خرید والمان

بازار تاریخی تبریز

بازار تاریخی تبریز یکی از قدیمی ترین بازارهای ایران بوده و جز بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان محسوب می گردد. تاریخ ساخت این بازار کاملا مشخص نیست اما بازسازی آن به سه قرن پیش و سال 1193 بر می گردد که توسط حاکم وقت آن زمان انجام شده است. بازارچه ها، دالان ها، سراها و کاروانسراهای بسیاری در این بازار دیده می شوند که تماشای آنها می تواند جاذبه بسیاری برای شما داشته باشد. 5500 باب مغازه نیز در این بازار وجود دارد که به فروش انواع کالاهای مورد نیاز می پردازند.

علاوه بر آن 35 باب سرا، 25 باب تیمچه، 11 دالان، 20 راسته، 5 حمام، 12 مدرسه، 9 مدرسه مذهبی و دینی، 1 مسجد جامع و 19 مسجد زیبای دیگر نیز در این بازار دیده شده و 40 صنف مختلف در اینجا مشغول فعالیت هستند. راسته بازارها نیز شامل بازار جدید، بازار قدیم، بازار کفاشان، بازار صفی، بازار جمعه مسجد، قیزبستی بازار، بازار کلاهدوزان، بازار صادقیه، بازار یمنی دوز، سراجان، پنبه چی بازار، بازار رنگی خیابان، بازار ابوالحسن، بازار کره نی خانا، شیشه گر خانه، بازار دوه چی، بازار بیگلربیگی و بازار دلاله زن است. این بازار قدیمی در سال 1389 در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

بیشتر بخوانیدبازار تبریز | یکی از بزرگ ترین بازارهای ایران

بازار تاریخی تبریز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو