احتمال ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا قوت گرفت؛ نقض حق اختراع Masimo

منبع: تکراتو

4

1401/10/23

22:35


طبق اخبار به‌دست رسیده، احتمال ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا ممکن است شدت گرفته باشد چراکه محصول اپل با اتهامات خاصی روبرو است.

احتمال ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا قوت گرفت؛ نقض حق اختراع Masimo

طبق اخبار به‌دست رسیده، احتمال ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا ممکن است شدت گرفته باشد چراکه محصول اپل با اتهامات خاصی روبرو است.

حکم ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا ممکن است توسط یک قاضی آمریکایی صادر شود. آنطور که پیداست، اپل به دلیل کپی‌برداری یک ویژگی اپل واچ از Masimo ممکن است با ممنوعیت فروش در خاک آمریکا یا حداقل چند ایالت آن مواجه شود.

در واقع شرکت Masimo که یک شرکت تولیدکننده دستگاه‌های پالس اکسیمتری است اعتقاد دارد اپل بعضی از ویژگی‌های به‌کار رفته در دستگاه‌های سلامتی‌اش را با کپی‌برداری به اپل واچ آورده است.

بیشتر بخوانید: احتمال توقف فروش اپل واچ به علت نقض حق اختراع رقیب!

احتمال ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا وجود دارد

ماسیمو (Masimo)، شرکت فناوری پزشکی‌ای که دستگاه‌های پالس اکسیمتری را طراحی می‌کند، درگیر جدالی ادامه‌دار با اپل بر سر چندین قابلیت سلامتی در برخی از مدل‌های اپل واچ شده است و در تلاش است تا فروش این مدل‌ها را در ایالات متحده ممنوع کند.

دستگاه‌های پالس اکسیمتری تخصص اصلی ماسیمو است و پالس اکسیمتر ویژگی است که اپل با مدل سری ۶ به اپل واچ اضافه کرد. این ویژگی که در مدل‌های سری ۶ و بعدی اپل واچ نیز وجود دارد، از نور برای تشخیص میزان اکسیژن خون استفاده می‌کند.

احتمال ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا وجود دارد

به‌گزارش engadget، در ژوئن ۲۰۲۱، ماسیمو دادخواست تخلف پتنت را در ITC ثبت کرد و از آن خواست تا واردات اپل واچ سری ۶ را به‌دلیل تخلف پتنت مربوط به نظارت بر اکسیژن خون متوقف کند.

در حکم روز سه شنبه، قاضی به این نتیجه رسید که چهار اختراع دیگر درگیر در این پرونده نقض نشده‌اند. در حال حاضر ITC در حال بررسی این موضوع است که آیا ممنوعیت واردات مدل‌های اپل واچ را که شامل ویژگی پایش اکسیژن خون می‌شود، اجرا کند یا خیر. پیش‌بینی می‌شود که نتیجه‌ی نهایی تا ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) مشخص شود. جو کیانی، مدیرعامل ماسیمو در بیانیه‌ای که به MD+DI داده است، گفت:

ما خوشحالیم که قاضی تخلف اپل از فناوری پالس اکسیمتری ماسیمو را تشخیص داد و اولین گام مهم را در جهت پاسخگویی برداشت. تصمیم امروز باید به احیای عدالت در بازار کمک کند. اپل نیز به طور مشابهی به فناوری‌های شرکت‌های دیگر تجاوز کرده است و ما معتقدیم که حکم امروز، اپل را به‌عنوان شرکتی نشان می‌دهد که نوآوری‌های شرکت‌های دیگر را می‌گیرد و آن‌ها را دوباره ارائه می‌کند.

به‌گزارش رویترز، اپل در بیانیه ای اعلام کرد: «ما با احترام با این تصمیم مخالفیم و منتظر بررسی کامل حکم هستیم.» ماسیمو ابتدا در ژانویه ۲۰۲۰ از اپل شکایت کرد و این شرکت را به سرقت اسرار تجاری و استفاده‌ی نادرست از ابتکارات ماسیمو متهم کرد. ماسیمو در پرونده‌ی قبلی ادعا کرده بود که اپل به‌صورت مخفیانه از کارمندان ماسیمو استفاده کرده و در زمان توسعه‌ی حسگرهای مورد استفاده در اپل واچ از فناوری انحصاری ماسیمو بهره برده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو