زنجبیل و خواص شگفت‌انگیز آن را بشناسید!

زنجبیل و خواص شگفت‌انگیز آن را بشناسید!


منبع: دلتا پیام

3

1401/10/23

22:35


زنجبیل گیاهی قدرتمند با فواید سلامتی متعدد است. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا با فواید زنجبیل برای سلامتی بیشتر آشنا می‌شوید.

زنجبیل و خواص شگفت‌انگیز آن را بشناسید!

زنجبیل به عنوان ادویه آشپزی و دارویی در بسیاری از فرهنگ‌های سنتی مورد استفاده بوده است. این گیاه هم‌چنین گیاهی قدرتمند با فواید سلامتی متعدد است. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا با فواید زنجبیل برای سلامتی بیشتر آشنا می‌شوید.

فواید زنجبیل برای سلامتی

زنجبیل یک ضد درد گیاهی است

زنجبیل به طور موثر دردهای جسمی را کاهش می‌دهد، ۲ گرم زنجبیل ممکن است به طور متوسط درد ماهیچه‌ای ناشی از ورزش‌های مقاومتی و دردهای ناشی از دویدن طولانی را کاهش دهد. زنجبیل به اندازه دیکلوفناک برای مدیریت درد تاثیر دارد.

زنجبیل به تسکین دل درد قاعدگی کمک می‌کند

در درمان دل دردهای قاعدگی، زنجبیل در کاهش شدت درد موثرتر از داروی مسکن است. به نظر می‌رسد زنجبیل به اندازه مفنامیک اسید موثر باشد.

زنجبیل یک ضد درد گیاهی است

زنجبیل به آرتروز کمک می‌کند

برخی تحقیقات نشان می‌دهند زنجبیل عوارض ناشی از آرتروز را بهبود می‌بخشد در حالی که مطالعات دیگر نشان می‌دهند زنجبیل تنها در طول درمان‌های اولیه و مراحل ابتدایی آرتروز موثر است بنابراین تحقیقات بیشتری برای اثبات این مسئله لازم است.

زنجبیل به آسم و آلرژی کمک می‌کند

یکی از خواص زنجبیل، تسکین عوارض آسم و آلرژی است که البته باید تحت نظر درمانگر متخصص مورد استفاده باشد. زنجبیل باعث کاهش انقباض ماهیچه‌های تنفسی ناشی از کاهش استیل کولین می‌شود.

زنجبیل به درمان اگزما کمک می‌کند

برخی از متخصصان به شیوه‌های مختلف و البته با در نظر گرفتن میزان شدت اگزما، برای رفع و تسکین این مشکل پوستی، با احتیاط از زنجبیل استفاده می‌کنند.

زنجبیل برای روده مفید است

چنانچه از مشکلات روده‌ای رنج می‌برید، تحت نظر یک متخصص برای رفع مشکلات روده‌ای خود از زنجبیل استفاده کنید چرا که زنجبیل مشکلات شکمی و روده‌ای را با جلوگیری از رشد هلیکوباکترپیلوری و از طریق کاهش ترشح اسید معده کاهش می‌دهد.

زنجبیل برای درمان استفراغ و حالت تهوع مفید است

زنجبیل از فعالیت بیش از حد اعصاب جلوگیری و با کنترل عملکرد سروتونین در بخش گوارشی، حالت تهوع و استفراغ را رفع می‌کند.

زنجبیل دل درد را کاهش می‌دهد

زنجبیل جریان و حرکات اعضای شکمی را تحریک می‌کند. با این حال، اثرات دقیق زنجبیل بسته به گونه‌های مختلف پستانداران متفاوت است، زنجبیل به سرعت محتویات معده را به درون سمت روده کوچک هدایت می‌کند تا به رفع عوارض پرخوری یا سو هاضمه کمک کند.

زنجبیل دل درد را کاهش می‌دهد

زنجبیل ضد استرس طبیعی است

زنجبیل حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان قوی است، در نتیجه از بدن در برابر استرس و اضطراب محافظت می‌کند.

زنجبیل تاثیر ضد سرطانی دارد

چندین ترکیب فعال در زنجبیل در برابر علائم سرطان بسیار قوی هستند و زنجبیل می‌تواند مرگ سلول‌های سرطانی را با استفاده از آپوپتوز موجود در خود، تسریع کند.

برخی دیگر از خواص زنجبیل:

  • زنجبیل برای کاهش خطرات قلبی و عروقی مفید است
  • زنجبیل کلسترول و تری گلیسرید را بهبود می‌بخشد
  • زنجبیل می‌تواند از سخت شدن شریان‌ها جلوگیری کند
  • زنجبیل سطح قند خون را بهبود می‌بخشد
  • زنجبیل می‌تواند چاقی را درمان کند

فواید زنجبیل برای سلامتی چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب اگر مشکل نفخ دارید این خوراکی‌ها را نخورید! را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو