اهدای عضو مامور پلیس شهید پس از مرگ مغزی

3

1401/10/24

02:30


خانواده ستوانیکم شهید "احمد کشوری نیا" که در حین ماموریت تعقیب، مراقبت و درگیری با خودرو قاچاقچیان دچار مرگ مغزی شده بود، اعضای بدن او را اهدا کردند.

اهدای عضو مامور پلیس شهید پس از مرگ مغزی

به گزارش بهداشت نیوز، ستوانیکم شهید "احمد کشوری نیا" فرمانده یگان امداد شهرستان ساوه در حین اجرای ماموریت و تعقیب قاچاقچیان در تاریخ هفدهم دی ماه جاری در ساوه دچار حادثه شده و با بالگرد به بیمارستان ولیعصر (عج) فراجا تهران منتقل شد.

این گزارش میافزاید، بامداد دیشب به دلیل مرگ مغزی، پس از اقدامات قانونی و رضایت خانواده به یکی ازمرکز پیوند اعضا منتقل شد  که  از این شهید بزرگوار 2 کلیه ، 2 قرنیه و یک  کبد برداشته شده و برای پیوند پنج بیمار نیازمند اهدا شده و به آنان زندگی دوباره بخشیده همچنین پانکراس وی برای استخراج سلول های بنیادی در اختیار قرار گرفته است .

مجموعه فراجا شهادت این عزیز را به خانواده و همرزمان وی تبریک و تسلیت عرض کرده و برای این  شهید طلب آمرزش و مغفرت الهی دارد.

گفتنی است، ستوانیکم " کشوری نیا" 44 ساله در حین ماموریت تعقیب و مراقبت و درگیری با خودرو قاچاقچیان کالا دارای پلاک سرقتی بر اثر برخورد عمدی خودرو حاوی کالای قاچاق با خودرو وی که متعاقبا به بیرون پرتاب و سر وی با زمین برخورد می کند در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل می شود وی متاهل و داری یک فرزند نیز پسر بوده است.

اهدای اعضای بدن این شهید دلاور پلیس نشاندهنده روحیه ایثار و فداکاری ماموران جان بر کف انتظامی است که تا جان در بدن دارند در راه خدمت به مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند و حتی در شرایط خاص نیز با اهدای اعضای بدن خویش زندگی توأم با آرامش مجدد را به بیماران نیازمند ارزانی می دارند.

اهدای عضو مامور پلیس شهید پس از مرگ مغزی

 

نظرات


تصویری


ویدئو