چالش ذهنی: آیا می توانید در 6 ثانیه اشتباهات تصویر را تشخیص دهید؟

منبع: خبرنما

3

1401/10/26

02:30


اگر خیلی باهوش هستید، پس این چالش ذهنی را حل کنید. چالش این است تا در طول 6 ثانیه اشتباهات تصویر را تشخیص دهید…

اگر خیلی باهوش هستید، پس این چالش ذهنی را حل کنید. چالش این است تا در طول 6 ثانیه اشتباهات تصویر را تشخیص دهید.

توهمات نوری همیشه بینش شگفت انگیزی از نحوه عملکرد مغز ما می دهد. ترکیب خاصی از رنگ، نور و الگوها می تواند مغز ما را فریب دهد تا چیزی را که وجود ندارد به صورت بصری درک کند. حالا با انجام این چالش ذهنی ضریب و مهارت های هوشی خود را محک بزنید.

برای شما: تست تیزبینی جذاب: فقط افراد تیزبین می توانند ۴ چهره پنهان شده در این تصویر را پیدا کنند!؟

چالش ذهنی؛ اشتباهات تصویر را تشخیص دهید

در این بازی فکری می توانید منظره ای زیبا از اقیانوس را مشاهده کنید. شما می توانید یک مرد و یک زن را ببینید که در حال غواصی و کاوش در گیاهان و جانوران خیره کننده اقیانوس هستند. چند ماهی و همچنین یک دلفین زیبا نیز در نزدیکی آنها وجود دارد.

با این حال، این تصویر 4 اشتباه دارد. سعی کنید اشتباهات این چالش فکری را در طول 6 ثانیه یا کمتر پیدا کنید! حالا با حواس جمع به تصویر زیر نگاه کنید. پیشنهاد می کنیم عکس را سریع اما با دقت بررسی کنید چون اشتباهات دقیقا جلوی چشمان شما قرار دارند!؟

زمان شما از حالا شروع می شود:

.

.

.

بیشتر بخوانید: آزمون شناسایی گورخرها: در این تصویر چند گورخر وجود دارد؟

.

.

.

اگر فکر می کنید خستگی روحی دارید، آن را نادیده نگیرید. زیرا بر قابلیت های شناختی شما تاثیر خیلی منفی دارد. اگر این روند ادامه یابد، بر سلامت روحی و همچنین جسمی شما نیز تاثیر می گذارد. پیشنهاد می کنیم در چنین مواقع دمی تازه کنید. می توانید بیرون از خانه بروید، به موسیقی گوش دهید، به دویدن یا پیاده روی بروید، با دوستان نزدیک یا خانواده خود صحبت کنید یا بازی های فکری و تست های چون این چالش ذهنی را حل کنید.

شاید فکر کنید چرا تست ها و بازی های فکری؟

این‌ها روشی آزمایش شده و مطمئن برای بهبود خلق و خو و ایجاد شادابی مورد نیاز به مغز شما هستند. مطالعات ثابت کرده است که حل پازل ها و بازی‌های فکری به‌طور منظم، تفکر جانبی و توانایی‌های حل مسئله را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

خیلی ها پس از دیدن این تصویر گیج و بهت زده می شوند. به هر حال، زمان شما به پایان رسیده است. آیا توانستید اشتباهات تصویر را تشخیص دهید؟

جذاب: تست بینایی کرگدن؛ کرگدن کجای تصویر پنهان شده است؟

جواب چالش ذهنی

اگر ضریب هوشی خوبی دارید پس حتما توانسته اید هر 4 اشتباه تصویر را تشخیص دهید. اما اگر تا هنوز موفق نشدید، به تصویر زیر توجه کنید:

خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه امیدوارم از این چالش ذهنی لذت برده باشید. همچنین شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید. شما همواره از طریق بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه می توانید به جدیدترین تست ها، پازل ها و سوالات و معماها دسترسی داشته باشند. شما می توانید این تست ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص کسانی که علاقمند هستند خود را بهتر بشناسند!

برای شما: تست هوش جذاب: چه کسی کوکی ها را خورده است؟

فواید پازل ها و بازی های فکری

تفریح و سرگرمی تنها مزیت بازی های فکری نیست! کارشناسان می گویند بازی های فکری و سلامت روان، رابطه مستقیمی باهم دارند. برخی از آن ها، در حوزه روانکاوی کاربرد دارند و برخی دیگر در درک مهارت های بینایی، دقت و هوش. زیرا مغز ما انسان ها از زوایایی مختلف، تصاویر را به گونه‌ی متفاوت برداشت و درک می کند.

چالش ذهنی: بازی‌های فکری و تست های هوش تقویت‌کننده عالی برای خلق و خو هستند. همچنین از نظر علمی ثابت شده‌ است که انجام این تست ها ظرفیت‌های شناختی و مهارت‌های استدلال منطقی شما را بهبود می‌بخشند. در مجموع، بازی های فکری شما را باهوش‌تر و ریزبین‌تر می کنند. بنابراین، روزانه از حل کردن آن‌ها غافل نشوید.

بیشتر بخوانید: آزمون قدرت بینایی: کدام عدد در این تصویر پنهان شده است؟ + جواب

توهم نوری

توهمات نوری تصاویری عمیقا جذاب هستند، اما متفاوت از آنچه ما می بینم. آن ها در فریب دادن ذهن ما عالی عمل می کنند. به ویژه این چالش ذهنی ارتباطات بین سلول های مغز و چشم را تقویت می کند، سرعت ذهن و چشم ها را بهبود می بخشد و راهی موثر برای بهبود حافظه کوتاه مدت هست.

توهم نوری می تواند پرتره ای از یک شی، نقاشی یا افراد باشند. این تصاویر جذاب انواع زیادی دارد. مانند: توهمات فیزیکی، فیزیولوژیکی، تست های شخصیت شناسی… . توهمات نوری علاوه بر فراهم کردن زمینه برای تحقیقات علمی، به رهایی موقت استرس از زندگی روزمره ما نیز کمک می کند و همچنین ورزش سالمی را برای مغز ما فراهم می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو