طرز تهیه ته چین مرغ زعفرانی

طرز تهیه ته چین مرغ زعفرانی


منبع: نم نمک

3

1401/10/26

02:30


در ادامه آموزش روش تهیه ته چین مرغ زعفرانی مجلسی و دستور تهیه ته چین مرغ زعفرانی و مواد لازم ته چین مرغ زعفرانی و طرز تهیه ته چین مرغ زعفرانی با رسپی خانگی و فوت و فن ته چین مرغ زعفرانی خانگی و راز خوشمزگی ته چین مرغ زعفرانی و ترفندهای درست کردن ته چین مرغ زعفرانی و زمان تهیه ته چین مرغ زعفرانی و نکات مهم در تهیه ته چین مرغ زعفرانی خانگی و تزیین ته چین مرغ زعفرانی را در نم نمک بخوانید.

طرز تهیه ته چین مرغ زعفرانی

مواد لازم ته چین مرغ زعفرانی

سینه مرغ 1 عدد
برنج 2 پیمانه
ماست چکیده 1٫5 لیوان
زرده تخم مرغ 2 عدد
زرشک 3 قاشق غذاخوری
خلال پسته 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع یک سوم پیمانه
گلاب 1 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده یک سوم فنجان
کره به مقدار کافی
شکر 1 قاشق چایخوری
برگ بو 2 برگ
پیاز 1 عدد
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
پاپریکا 1 قاشق چایخوری
نمک ، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی
طرز تهیه ته چین مرغ زعفرانی

ته چین مرغ زعفرانی

طرز تهیه ته چین مرغ زعفرانی

طرز تهیه ته چین مرغ زعفرانی

برای تهیه ته چین مرغ زعفرانی ابتدا گوشت مرغ را به همراه 2 پیمانه آب ، پیاز ، برگ بو ، پاپریکا و مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم ، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم مرغ بپزد.

پس از اینکه مرغ به طور کامل پخت ، آنرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم ، سپس کمی زعفران دم کرده به آن اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم. در ادامه گوشت مرغ را کنار می گذاریم تا خنک شود.

برنج را نسبت به نوع آب چند ساعت در آب و نمک می خیسانیم تا نرم شود. هر چقدر برنج تازه تر باشد ، نیاز به خیساندن کمتری دارد. در ادامه زرشک و خلال پسته را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و 1 پیمانه گلاب اضافه می کنیم تا به خوبی خیس بخورند.

پس از گذشت 15 دقیقه زرشک و خلال پسته را از کاسه خارج می کنیم ، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و 1 قاشق غذاخوری کره اضافه می کنیم. در ادامه خلال پسته را به همراه زرشک و شکر اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم.

پس از اینکه زرشک و خلال پسته خوشرنگ شدند ، آنها را از تایه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه زرده های تخم مرغ را درون یک کاسه بزرگ به خوبی هم می زنیم تا بوی زهم شان به طور کامل گرفته شود.

سپس ماست را به همراه روغن و 1 قاشق غذاخوری گلاب ، مقداری فلفل سیاه و زعفران دم کرده اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم.

پس از اینکه آب درون قابلمه به جوش آمد ، برنج خیسانده شده را به همراه 1 قاشق چایخوری نمک ، 1 قاشق غذاخوری روغن به قابلمه اضافه می کنیم. حالا 7 تا 10 دقیقه زمان می دهیم تا پخت اولیه برنج انجام شود ، برای ته چین باید برنج را زنده تر آبکشی کنیم.

ته چین مرغ زعفرانی

پس از اینکه برنج را آبکشی کردیم ، آنرا به کاسه حاوی مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه کف و بدنه قابلمه را با روغن زیاد چرب می کنیم و مقداری از برنج را کف قابلمه می ریزیم.

حالا برنج را به خوبی فشرده می کنیم تا کف قابلمه بچسبد ، سپس مرغ را به همراه زرشک و خلال پسته به صورت یکدست بر روی برنج می ریزیم. توجه داشته باشید که باید مرغ و زرشک را طوری بریزیم که به دیواره های قابلمه نچسبند.

در این مرحله باقیمانده برنج را روی مرغ و زرشک می ریزیم و به خوبی فشرده می کنیم تا مواد به هم بچسبند. در ادامه مقداری کره خرد می کنیم و به صورت پخش روی ته چین می ریزیم. حالا درب قابلمه را روی آن قرار می دهیم.

در این مرحله روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم ، سپس قابلمه ته چین را روی شعله پخش کن قرار می دهیم. برای پخت ته چین حدود یک ساعت زمان نیاز است. در پایان ته چین را روی یک دیس بر می گردانیم و به سلیقه خود تزیین می کنیم.

اگر تمایل داشته باشیم که این ته چین خوشمزه را درون فر درست کنیم ، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم ، سپس ته چین را به جای قابلمه درون یک قالب مناسب می ریزیم و روی آنرا با فویل آلومینیومی به طور کامل می پوشانیم.

در این مرحله روی فویل چند سوراخ ایجاد می کنیم ، سپس قالب را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم ته چین به مدت یک ساعت بپزد. در پایان اجازه می دهیم ته چین کمی خنک شود ، سپس به آرامی آنرا زا قالب خارج می کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو