طرز تهیه همبرگر عدس خوشمزه و گیاهی مرحله به مرحله

منبع: نکته چی

3

1401/10/26

02:30


طرز تهیه همبرگر عدس همبرگر عدس یکی از انواع غذاهای خوشمزه و فست فودی ساده است که برای افراد گیاهخوار بسیار مناسب می …

طرز تهیه همبرگر عدس

طرز تهیه همبرگر عدس برگر عدس ساناز مینایی برگر عدس و سیب زمینی

همبرگر عدس یکی از انواع غذاهای خوشمزه و فست فودی ساده است که برای افراد گیاهخوار بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه همبرگر عدس در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
عدس ۱ لیوان
پیاز ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
جعفری ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی
پودر سیر و پودر گوجه به مقدار کافی

طرز تهیه همبرگر عدس

مرحله اول

برای تهیه برگر عدس خوشمزه در ابتدای کار عدس را می شوییم، سپس به همراه مقداری آب درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا اجازه می دهیم عدس به مدت ۲ ساعت درون آب بماند تا به خوبی خیس بخورد.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان عدس را آبکش کرده و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس به اندازه ای که ۲ بند انگشت روی عدس را بگیرد به قابلمه آب اضافه کرده و روی حرارت قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم عدس کاملا پخته و نرم شود.

مرحله سوم

پس از گذشت ۴۵ دقیقه زمانی که عدس کاملا پخته و له شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و عدس را آبکش می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شده و کاملا خنک شود. حالا عدس را درون غذاساز می ریزیم.

مرحله چهارم

در ادامه عدس را به خوبی میکس می کنیم تا له و پوره شود، سپس پوست سیب زمینی را جدا کرده و به خوبی می شوییم. حالا سیب زمینی و پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی شان گرفته شود.

مرحله پنجم

حالا سیب زمینی و پیاز را به همراه تخم مرغ به غذاساز اضافه کرده و مجددا به خوبی میکس می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه جعفری را می شوییم و به صورت ریز ساطوری خرد می کنیم و به غذاساز می افزاییم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، زردچوبه و پودر گوجه به غذاساز اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم تا مواد به خوبی ترکیب شوند. حالا مایه همبرگر عدس را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله آرد را به همراه پودر سوخاری به کاسه اضافه کرده و با قاشق به خوبی مخلوط می کنیم، سپس روی کاسه را با سلفون پوشانده و آنرا به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مایه همبرگر استراحت کند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج کرده و مجددا مخلوط می کنیم، سپس از مایه همبرگر به اندازه یک پرتقال جدا کرده و کف دست به صورت دایره پهن می کنیم. در ادامه همبرگرها را به همین صورت درست کرده و روی کیسه فریزر می گذاریم.

مرحله نهم

در این مرحله یک تابه نچسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. حالا برگرها را درون تابه گذاشته و دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم.

مرحله دهم

پیشنهاد می شود ابتدا اجازه دهید یک طرف برگر کاملا سرخ شود، سپس آنرا بر گردانید تا وا نرود. در نهایت برگر سرخ شده را روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی برگر کاملا گرفته شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله یک برگر عدس درون نان همبرگر گذاشته، سپس روی آنرا با کاهو، گوجه فرنگی، خیارشور و به دلخواه پنیر گودا می پوشانیم. در نهایت برگر عدس را به همراه سس سفید، کچاپ و نوشابه سرو می کنیم. نوش جان.

نظرات


تصویری


ویدئو