طرز تهیه سوپ دال عدس خوشمزه ترکیه ای مرحله به مرحله

طرز تهیه سوپ دال عدس خوشمزه ترکیه ای مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

6

1401/10/26

02:30


طرز تهیه سوپ دال عدس سوپ دال عدس یکی از انواع سوپ های خوشمزه و ساده است که برای پیش غذا بسیار مناسب …

طرز تهیه سوپ دال عدس

طرز تهیه سوپ دال عدس ایرانی طرز تهیه سوپ دال عدس ترکی طرز تهیه سوپ دال عدس با مرغ طرز تهیه سوپ دال عدس با بلغور طرز تهیه سوپ دال عدس با شیر طرز تهیه سوپ دال عدس رژیمی سوپ دال عدس با ورمیشل طرز تهیه سوپ دال عدس عربی

سوپ دال عدس یکی از انواع سوپ های خوشمزه و ساده است که برای پیش غذا بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ دال عدس در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
دال عدس ۱ پیمانه
سیب‌ زمینی ۱ عدد
هویج ۲ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
زردچوبه و پودر زیره مقدار
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه سوپ دال عدس

مرحله اول

برای تهیه سوپ دال عدس خوشمزه در ابتدای کار دال عدس را شسته و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به اندازه ای که روی دال عدس را بگیرد به کاسه آب اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک، شیشه ای شود.

مرحله سوم

در ادامه پوست سیب زمینی و هویج ها را جدا کرده و با آب سرد می شوییم، سپس هر دو را به صورت نگینی خرد کرده و به قابلمه می افزاییم. حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا سبزیجات درون قابلمه کمی سرخ شوند.

مرحله چهارم

حالا سیر به صورت ریز رنده کرده و به همراه مقداری زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و پودر زیره به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر سیر و ادویه ها آزاد شود. پس از خیس خوردن دال عدس، آنرا آبکشی می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه دال عدس را به قابلمه می افزاییم و پس از کمی تفت دادن ۳ لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم دال عدس کاملا پخته و نرم شود. زمانی که مواد درون قابلمه پخته شدند، در صورت نیاز مقداری آب اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم سوپ روی حرارت بجوشد تا کاملا جا افتاده و لعاب پیدا کند. پس از گذشت ۲ ساعت قابلمه را از روی حرارت برداشته و سوپ را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا کاملا یکدست و پوره شود.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید پوره کردن سوپ کاملا سلیقه ای می باشد و همچنین می توانید سوپ را به صورت اولیه سرو کنید. حالا یک ظرف مناسب برای سرو انتخاب کرده و سوپ دال عدس را درون آن می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله به سلیقه خود سوپ دال عدس را به وسیله چند برگ جعفری یا ریحان تازه و مقداری زیره تزیین می کنیم. در نهایت سوپ دال عدس را به همراه لیمو ترش تازه و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو