طرز تهیه مانتی ترکیه ای با خمیر خانگی به صورت آبپز + عکس مراحل

طرز تهیه مانتی ترکیه ای با خمیر خانگی به صورت آبپز + عکس مراحل


منبع: آشمزی

8

1401/10/26

02:31


مانتی ترکیه ای یکی از غذا های پر طرفدار ترکی می باشد که با ذائقه ما ایرانی ها بسیار هماهنگ است و در واقع یک نوع پاستا می باشد که با گوشت چرخ کرده پر می شود و شما می توانید یک غذای بین المللی خیلی راحت تهیه می شود و شما می توانید آن […]

طرز تهیه مانتی ترکیه ای با خمیر خانگی به صورت آبپز + عکس مراحل

مانتی ترکیه ای یکی از غذا های پر طرفدار ترکی می باشد که با ذائقه ما ایرانی ها بسیار هماهنگ است و در واقع یک نوع پاستا می باشد که با گوشت چرخ کرده پر می شود و شما می توانید یک غذای بین المللی خیلی راحت تهیه می شود و شما می توانید آن را به سرخ کنید و یا می توانید داخل یک سبد قرار دهید و به صورت آبپز بپزید. امروز در آشمزی طرز تهیه مانتی ترکیه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مانتی ترکیه ای آبپز

آرد سفید۳ پیمانه
آب۱ پیمانه
نمک۱ ق مربا خوری
تخم مرغ ۱ عدد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، پودر سیربه مقدار لازم
جعفری۱ ق غذا خوری

طرز تهیه مانتی ترکیه با خمیر مخصوص ترکی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

آرد را داخل یک کاسه بریزید و وسط آن آرد را گود کنید و یک عدد تخم مرغ را وسط آن بکشنید و بعد نمک را اضافه کنید و ورز دهید و کم کم باید آب اضافه کنید تا جایی که خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.

مرحله دوم: استراحت خمیر

در ادامه باید خمیر را خوب ورز دهید و برای نیم ساعت در دمای محیط زمان دهید تا استراحت کند. سپس پیاز را رنده ریز بزنید و به همراه گوشت چرخ کرده و ادویه ها خوب ورز دهید تا مسنجم شود.

مرحله سوم: باز کردن خمیر

در ادامه باید خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و با کمک وردنه به قطر سه میل باز کنید و خمیر را مانند تصویر به صورت مربعی برش بزنید و از مواد گوشتی قلقلی کنید و داخل وسط آن قرار دهید.

طرز تهیه مانتی

طرز تهیه مانتی

طرز تهیه مانتی

مرحله سوم: سرخ کردن مانتی

در ادامه باید داخل یک قابلمه آب بریزید و صبر کنید تا جوش بیاید و بعد مانتی ها را داخل آن بریزید و به مدت ۲۵ دقیقه زمان یدهید تا خمیر کاملا پخته شود و بعد داخل یک دیس کشیده و به همراه سس گوجه یا سس ماست که ترکیب کشک و ماست و سیر هم بزنید کمی روغن زیتون اضافه کنید و روی مانتی بریزید. نوش جان

طرز تهیه مانتی

طرز تهیه مانتی

طرز تهیه مانتی

نکات کلیدی در تهیه مانتی آبپز شده

  1. برای سس می توانید از ترکیب کره ۱ق‌غ، روغن مایع، پولبیبر، فلفل قرمز استفاده کنید.
  2. می توانید مانتی را سرخ کنید.
  3. مانتی ها را روی هم قرار ندهید وگرنه خمیر می شوند و بهم می چسبند.

نظرات


تصویری


ویدئو