چه وسایلی را می توان با ماشین لباسشویی شست؟

چه وسایلی را می توان با ماشین لباسشویی شست؟


منبع: تاپ ناز

3

1401/10/26

02:33


چه وسایلی را می توان به ماشین لباسشویی شست؟

وسایلی که میتوان با ماشین لباسشویی شست

اگر شما هم تا امروز با ماشین لباسشویی فقط لباس میشسته‌اید، باید بگوییم که در حق این وسیله کم لطفی کرده‌اید. خوب است بدانید که امکان انجام کارهای دیگری با ماشین لباسشویی وجود دارد تا از همه قابلیت های آن استفاده کنید. در این مطلب به برسی وسایلی میپردازیم که شستوشوی آنها را میتوانید به ماشین لباسشویی بسپارید و دیگر نیازی نباشید درگیر شستشوی دستی آنها باشید.

x7G6o0gZkI4Tn8ft e1673813959579

نوار پرده

شاید تا الان دفعات زیادی نوار پرده های کثیف را جایگزین نوار پرده های نو کرده باشید، اما خوب است بدانید میتوانید به جای این که پول خود را برای خرید نوار پرده نو خرج کنید، برای داشتن نوار پرده هایی تمیز، نوار پرده قدیمی خود را داخل ماشین لباسشویی بیندازید دوباره تمیز و قابل استفاده شوند.

برای شستشوی نوار پرده باید از کمی سرکه سفید، جوش شیرین و آب گرم به همراه پودر ماشین لباسشویی ملایم استفاده کنید. همچنین امکان استفاده از ترکیب یک پیمانه جوش شیرین و پودر لباسشویی وجود دارد. حواستان باشد که در صورت شستشوی نوار پرده با آب داغ ممکن است به آن آسیب وارد شود. برای این که نوار پرده بدون پاره شدن تمیز شود، بهتر است به همراه نوار پرده، چند حوله کوچک هم داخل ماشین لباسشویی بیاندازید.

تشک صندلی بالکن یا حیاط

این تشک ها به خاطر این که در فضای باز قرار دارند، خیلی زود کثیف میشوند. شما میتوانید با یک اسپری ضد لک، لکه های دود یا چربی را از روی تشک پاک کنید بعد تشک ها را با دور کم ماشین لباسشویی و آب سرد شستشو دهید. سپس برای این که خشک شوند، آنها را در هوای آزاد قرار دهید.

چه وسایلی را می توان به ماشین لباسشویی شست؟

پرده های توری

جهت شستن پرده های توری آنها را باید در یک کیسه توری قرار داده و آن کیسه را داخل ماشین لباسشویی بیندازید. حواستان باشد که دور ماشین لباسشویی زیاد نباشد و ماشین لباسشویی انتخاب خوبی برای شستن پرده های سنگین یا پرده های ساتن نیست.

کف پوش خودرو

در صورتی که کف پوش های ماشینتان خیلی سنگین و بزرگ نیستند، آنها را در ماشین لباسشویی بشورید تا با نتیجه ای رضایت بخش رو به رو شوید.

چه وسایلی را می توان به ماشین لباسشویی شست؟

کیف چرمی

در صورتی که هنوز استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن کیف چرمی برایتان منطقی نیست و به این حرکت شک دارید، توصیه میکنیم این حرکت را امتحان کرده و یکی از کیف های چرمی که به شستشو نیاز دارد را داخل ماشین لباسشویی انداخته و با مایع لباسشویی ملایم و آب ولرم بشورید. در آخر نتیجه نظر شما را درباره شستشوی چرم در ماشین لباسشویی عوض میکند.

سری تی زمین شو

تمیز بودن وسایلی که وظیفه تمیز کردن دیوار و کف خانه را دارند، خیلی مهم است. سری بعضی از این تی ها قابلیت تعویض و شستشو را دارند. کافی است برای تمیز کردن این سری ها، آن را داخل ماشین لباسشویی انداخته و با آب داغ بشورید. البته حواستان باشد که زمان شستن این سری ها، حوله یا لباس دیگری در ماشین لباسشویی نباشد. همچنین بهتر است از شوینده های ملایم به جای سفید کننده و مواد شوینده قوی استفاده کنید. سری تی را برای خشک کردن بعد از شستشو در هوای آزاد قرار دهید.

زیرپایی آبگیر حمام

حمام محلی گرم و مرطوب به شمار میرود. از آنجایی که گرما و رطوبت بهترین شرایط جهت رشد باکتری ها است، فرقی نمیکند زیرپایی حمام شما از چه جنسی باشد، باید آن را به صورت دوره ای حتما بشورید. این کار را میتوانید با ماشین لباسشویی با شوینده ملایم و آب سرد انجام دهید. اگر پادری شما در قسمت هایی پارگی دارد، توصیه میکنیم که برای شستن آن از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. در خصوص زیرپایی های با جنس خاص مثل میکروفایبر، حتما راهنمای شستشوی آن را بخوانید. نکاتی که به شستشوی زیرپایی مربوط است، همه در برچسب پشت آن نوشته شده است.

چه وسایلی را می توان به ماشین لباسشویی شست؟

قالیچه های کوچک و پادری

توصیه میکنیم تا جایی که میشود از جارو برای تمیز کردن قالیچه های خود استفاده کنید. اما اگر جارو کافی نبود و حس کردید که قالیچه و پادری ها به شستشوی نیاز دارند، میتوانید از ماشین لباسشویی برای این کار استفاده کنید.

کوله پشتی    

کیسه های خرید پارچه ای قابل شستشو، کیف، کوله پشتی و ساک باشگاه را میشود با استفاده از ماشین لباسشویی به راحتی شست. برای این که زیپ و سایر قسمت های فلزی این وسایل آسیبی به ماشین لباسشویی وارد نکند، خوب است قبل از گذاشتن کیف در ماشین لباسشویی، کیف را پشت‌ورو کرده یا آن را در یک روبالشی کهنه قرار دهید تا حلقه های فلزی و زیپ ها، تماس کمتری با سطح داخلی ماشین لباسشویی داشته باشند. همچنین اگر فراموش کرده باشید که محتوای داخل کیف را از آن خارج کنید، استفاده از روبالشی باعث میشود تا محتویات آن در بخش های مختلف ماشین لباسشویی گیر نکند. شوینده ملایم، آب ولرم و تنظیم ماشین روی دور کند، باعث تمیزی حداکثری کیف و کوله پشتی شما خواهد بود.

توربان و کش مو

کش مو هم جزو وسایلی است که هرچند وقت یکبار نیاز به شستشو دارد. چرا که به خاطر استفاده زیادی روی مو و تماس با سرم و روغن هایی که برای مو استفاده میکنید، چرک میشوند. پس در داخل یک کیسه توری همه کش موهایتان را انداخته و بعد از بستن توری آن را به همراه بقیه لباس ها در ماشین لباسشویی بیندازید.

کفش و کتانی

بند کفش ها را جدا کرده و در یک کیسه توری قرار دهید بعد کفش و کیسه را با چند حوله در ماشین لباسشویی بیندازید. نقش حوله های این است که کفش ها به دیواره لباسشویی کوبیده نشوند. بعد از این که شستشو تمام شد، کفش ها را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شوند.

وسایل و لباس ورزشی

برای این که از شر بوی بد وسایل ورزشی خلاص شوید میتوانید آنها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید. این وسایل شامل کلاه های پارچه ای، محافظ گردن، مچ بند، زانو بند و لباس ها میشود. از شوینده معمولی و آب گرم برای شستن لباس های ورزشی استفاده کنید. از شستن وسایلی مثل کلاه ایمنی اسکیت یا دوچرخه یا کفش اسکیت در ماشین لباسشویی خودداری کنید.

نظرات


تصویری


ویدئو