معرفی نامزدهای جایزه پوشکاش فیفا؛ بهترین گل سال ۲۰۲۲ + ویدیو

منبع: روزیاتو

4

1401/11/14

01:08


معرفی نامزدهای جایزه پوشکاش فیفا؛ بهترین گل سال ۲۰۲۲ + ویدیو

معرفی نامزدهای جایزه پوشکاش فیفا؛ بهترین گل سال ۲۰۲۲ + ویدیو

رابونای ماریو بالوتلی پیشتاز نامزدهای جایزه بسیار معتبر فیفا، پوشکاش است که به زننده بهترین گل سال ۲۰۲۲ اهدا خواهد شد. برنده جایزه بهترین گل از میان ۱۱ نامزد این عنوان در مراسم بهترین جوایز فوتبال فیفا معرفی خواهد شد. این جایزه به نام مهاجم افسانه ای مجارستانی فرانس پوشکاش که به خاطر ضربات پر شورش مشهور بود، نامگذاری شده است.

بالوتلی ستاره سابق منچستر سیتی که اکنون برای تیم آدانا ترکیه بازی می کند، در ماه می گذشته، پس از یک رابونای دیدنی گلی تماشایی به ثمر رساند.

رقابت با بالوتلی برای کسب این عنوان سخت خواهد بود، اما مجموعه ای از گل های برتر سال ۲۰۲۲، از جمله ضربه قیچی مهیج مارسین اولکسی لهستانی برای وارتا پوزنان، در لیست نهایی به چشم می خوردند.

اولسکی نماینده لهستان در جام جهانی قطع عضو ۲۰۲۲ بود و به تیمش کمک کرد قبل از حذف توسط برزیل به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند.

هیچ تقسیم بندی جداگانه ای بین زن و مرد برای جایزه پوشکاش وجود ندارد و گل السیا روسو در بازی تیم انگلیس مقابل سوئد در نیمه نهایی یورو ۲۰۲۲ بانوان نیز، دیگر نامزد دریافت عنوان بهترین گل سال ۲۰۲۲ است. لحظه درخشش این مهاجم منچستریونایتد، مهارت خارق‌العاده‌ او را در تقابل با لیندال دروازه‌بان سوئد به تصویر کشید و به انگلیس کمک کرد تا به فینال برسد.

همچنین کیلیان امباپه و ریچارلیسون به خاطر گل هایشان در جام جهانی در رقابت برای جایزه امسال هستند.
امباپه کفش طلا را در قطر برنده شد و هشت بار گلزنی کرد، اما گلی که نامزد جایزه پوشکاش شد، گل تساوی او در برابر آرژانتین است که بازی را به وقت اضافه کشاند.

بسیاری همچنین ضربه آکروباتیک باورنکردنی ریچارلیسون مقابل صربستان در جام جهانی را به خاطر دارند. پس از مهار ارسال وینیسیوس جونیور با پای چپ، این بازیکن برزیلی بدن خود را چرخاند و با ضربه اش، وانیا میلینکوویچ-ساویچ را در دروازه از پا درآورد.

گل دیمیتری پایه در محوطه جریمه برای مارسی و گل تئو هرناندس برای میلان مقابل آتالانتا در سری آ نیز، نامزد دریافت این جایزه شده اند.

گل آماندین هنری برای تیم زنان لیون، ضربه تماشایی سلما پارایوئلو برای زنان ویارئال و شوت کوبنده فرانسیسکو گونزالس متیلی برای کوردوبا نیز برای کسب جایزه پوشکاش نامزد شده اند. در نهایت گل  الو کوئل برای تیم زیر ۲۳ سال استرالیا این لیست را تکمیل می کند.

بیشتر بخوانید:

محمد صلاح بهترین فوتبالیست سال ۲۰۲۲ انجمن نویسندگان فوتبال انگلستان شد

رتبه بندی برترین گلزنان تاریخ جام جهانی فوتبال + اینفوگرافیک 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو