طرز تهیه کوکی جو دوسر پرک

طرز تهیه کوکی جو دوسر پرک , دستور پخت کوکی رژیمی با جو دوسر پرک

کوکی جو دوسر پرک یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مقوی است که برای ورزشکاران بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی جو دوسر پرک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی جو دوسر پرک
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شکر۷ قاشق غذاخوری
آرد۵ قاشق غذاخوری سرپر
جو دوسر پرک۱۷ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر زنجبیلنوک قاشق چایخوری
مغز گردو۷۰ گرم

طرز تهیه کوکی جو دوسر پرک

مرحله اول

برای تهیه کوکی جو دوسر پرک خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار کره را از یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار می دهیم تا دمای آن با دمای محیط یکی شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس کره به دمای محیط رسیده را به همراه تخم مرغ درون یک کاسه نسبتا گودی ریخته و با قاشق مخلوط می کنیم. در ادامه شکر را اضافه کرده و مجددا در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم و هم می زنیم، سپس جو دوسر پرک را به کاسه اضافه کرده و با دست به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم حاصل شود. در ادامه بیکینگ پودر را به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا وانیل را به همراه پودر زنجبیل به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس مغز گردو را درون غذاساز ریخته و کمی میکس می کنیم تا خیلی ریز نشود. در ادامه مغز گردو را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

پس از مخلوط کردن، خمیری که جو پرک و گردو درون آن مشخص می باشد و کمی چسبنده است حاصل می شود. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس از خمیر به اندازه یک گردوی درشت جدا می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیرها را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم و روی آنها را کمی فشار می دهیم تا تخت شوند، نیازی به مرتب کردن اطراف کوکی نمی باشد. حالا سینی را درون فر گذاشته تا کوکی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این مدت، زمانی که کوکی ها کاملا پخته و روی آنها طلایی شد، سینی را از فر خارج می کنیم. پس از خارج کردن سینی کوکی ها کمی نرم هستند، آنها را به آرامی از سینی جدا کرده و روی توری می چینیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کنند تا کاملا خنک و کریپسی شوند. در نهایت کوکی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای تازه سرو می کنیم. نوش جان.