جزئیات جدیدی از تغییرات گیم‌پلی ریمیک Resident Evil 4 منتشر شد

منبع: زومجی

5

1401/11/14

01:13


جزئیات جدیدی از تغییرات گیم‌پلی ریمیک Resident Evil 4 منتشر شد

جدیدترین شماره‌ی مجله‌ی Game Informer شامل یک مقاله‌ می‌شود که شرکت کپکام در مورد ریمیک Resident Evil 4 منتشر کرده است. طبق این مقاله، بازیکنان می‌توانند با گشت‌و‌گذار در محیط بازی، اعلامیه‌های کاغذی آبی رنگ را پیدا کنند که هر کدام توضیحات مربوط‌به یک مأموریت فرعی را ارائه داده‌اند. از نمونه‌های این مأموریت‌های جانبی می‌توان به پیدا کردن لاشه‌‌های سه مار، ردیابی و کشتن یک سگ آلوده یا مأموریت مدال آبی از نسخه‌ی اورجینال اشاره کرد. بازیکنان پس از کامل کردن هر مأموریت جانبی می‌توانند به تاجر مراجعه کنند و پاداش خود را بگیرند.

بخش دیگر بهبودهای ریمیک Resident Evil 4 مربوط‌به عملکرد و هوش مصنوعی شخصیت همراه یعنی اشلی می‌شود. بازیکنان می‌توانند با فشردن یک کلید به اشلی فرمان بدهند که نزدیک شود یا با فاصله‌ای عقب‌تر حرکت کند. بااین‌حال اشلی همواره بازیکنان را دنبال خواهد کرد. به‌گفته کازونوری کادوی، کارگردان بازی این تصمیم برای جلوگیری از رها کردن اشلی در یک نقطه‌ی امن توسط بازیکنان گرفته شده است که اغلب در نسخه‌ی اورجینال دیده می‌شد. همچنین اشلی دیگر نوار سلامتی نخواهد داشت و در عوض زمانی‌که آسیب زیادی به او وارد شود، روی زمین می‌افتد. در این وضعیت بازیکنان باید با نگه داشتن یک دکمه او را احیا کنند و اگر سریع نباشند و اشلی در این حالت آسیب ببیند، خواهد مرد.

گیم پلی بازی Resident Evil 4 Remake

سازندگان ریمیک Resident Evil 4 انواع مانع و معماهایی را طراحی کرده‌اند که برای حل کردن آن‌ها به کمک اشلی نیاز است؛ تا نقش او در گیم‌پلی مهم‌تر باشد. برای مثال لئون می‌تواند اشلی را روی یک بلندی پرتاب کند تا نردبانی را پایین بیاورد یا او را ازطریق یک راهروی باریک به درون اتاقی بفرستد که در آن از بیرون قفل است.

در ادامه کپکام توضیح داد که رویدادهای دکمه‌زنی سریع از نسخه‌ی ریمیک حذف شده‌اند و تیم سازنده تلاش کرده است با حذف آن‌ها، مکانیسم‌های جدیدی را جایگزین کند که بهتر با گیم‌پلی مدرن بازی سازگار باشند. یکی از این اقدام‌ها مربوط‌به مکانیسم استفاده از چاقوی جنگی است. بازیکنان می‌توانند به‌جای جا خالی دادن از حمله‌ی دشمنان، با فشردن یک دکمه، مکانیسم دفاع با چاقوی خود را فعال کنند. البته در موقعیت‌هایی همچنان می‌توان از حملات دشمنان فرار کرد.

کپکام توضیح داد که بازیکنان می‌توانند از چاقوی جنگی خود برای آسیب یا کشتن دشمنان نیمه‌جان استفاده کنند. همچنین در صورت فشار دادن کلید آن در فرصت مناسب، می‌توانند حملات دشمنان را دفع کنند. بااین‌حال چاقوهای لئون دارای محدودیت استفاده هستند و به مرور زمان خواهند شکست. البته بازیکنان می‌توانند چند چاقو را به‌طور همزمان با خود حمل کنند و امکان ارتقای دوام و قدرت‌ آن‌ها با مراجعه به تاجر وجود دارد. بازیکنان باید مراقب دشمنانی که زمین‌گیر می‌شوند نیز باشند. درواقع باید پس از به زمین افتادن دشمنان، آن‌ها را با چاقوی خود بکشند. در غیر این صورت دشمنان دوباره برمی‌خیزند و این بار قدرتمندتر و وحشی‌تر از قبل حمله خواهند کرد.

حمله کردن زامبی‌ها با لئون در بازی Resident Evil 4

طبق اعلام کپکام، ریمیک Resident Evil 4 شامل ۶ طرح کلی برای کنترل بازی است که یکی از آن‌ها براساس طرح کنترلر نسخه‌ی اصلی در سال ۲۰۰۵ توسعه یافت. بازیکنانی که به‌دنبال تجربه‌ای وفادارانه به نسخه‌ی اورجینال هستند، می‌توانند آن را انتخاب کنند. ویژگی جدید دیگر ریمیک Resident Evil 4 مربوط‌به قابلیت انتخاب سلاح سریع است که در آن بازیکنان می‌توانند تا هشت اسلحه، چاقو و مواد منفجره را بردارند و به سرعت آن‌ها را تعویض کنند.

با اینکه لیزر نسخه‌ی اورجینال با نشانه‌های مدرن امروزی جایگزین شده است، اما طبق گزارش‌ها، بازیکنان می‌توانند با پیشروی در داستان، لیزر قرمز را به‌عنوان یک افزونه‌ی سلاح از تاجر خریداری کنند. همچنین بازیکنان می‌توانند به مانند ریمیک Resident Evil 2، باروت‌ها را جمع‌آوری و با هم مخلوط کنند تا بتوانند به‌جای استفاده از سلاح‌هایی که دوست ندارند، مهمات بیشتری برای سلاح مورد علاقه‌ی خود بسازند. علاوه‌بر این، یک سلاح کمان پولادی جدید به بازی اضافه شده است که امکان شلیک بدون سروصدا به دشمنان را فراهم می‌کند که احتمالا مربوط‌به گیم‌پلی مخفی‌کاری بازی می‌شود. به نظر می‌رسد تیرهایی که با این کمان شلیک می‌شوند، دوباره قابل برداشت هستند تا در ادامه مورد استفاده قرار بگیرند.

ریمیک Resident Evil 4 قرار است در تاریخ ۴ فروردین ۱۴۰۲ (۲۴ مارس ۲۰۲۳) روی پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شود.

نظر شما درباره‌ی جدیدترین اخبار ریمیک Resident Evil 4 چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو