(ویدئو) تزئین آسون و خوشگل سالاد شیرازی؛ با خیار و گوجه یه سفره شیک داشته باش

(ویدئو) تزئین آسون و خوشگل سالاد شیرازی؛ با خیار و گوجه یه سفره شیک داشته باش


منبع: نصرینو

5

1401/11/14

01:20


سالاد ها علاوه بر اینکه خیلی خوشمزه و خوش آب و رنگ هستند اگه با کمی خلاقیت بتونید دیزاینشون کنید باعث جذابیت سفره هم میشن.

سالاد شیرازی یه سالاد خوشمزه و خوش آب و رنگِ که معمولا کنار پلو های مخلوط مثل لوبیا پلو، دمپختک، استانبولی یا غذا هایی مثل قورمه سبزی و خورشت قیمه خیلی می چسبه. از اون جایی که چاشنی سالاد شیرازی آبغوره و آبلیمو است برای کسایی که رژیم دارند هم گزینه بسیار مناسبی است. البته اگه دوست داشته باشید میتونید سالاد شیرازی رو با سس مایونز هم میل کنید.

ماده اصلی این سالاد جذاب خیار، پیاز و گوجه فرنگی است که بعضیا بهش هویج، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی، کلم بنفش و سبزیجات دیگه هم اضافه می کنند که این امر کاملا سلیقه ای است اما اضافه کردن مواد دیگه باعث میشه سالاد تون دیگه سالاد شیرازی نباشه.

اگه میخواین سالاد شیـرازی رو با سس مایونز مخلوط کنید، حتما آب گوجه، پیاز و خیار را که بعد از برش زدن خارج شده بیرون بریزید سپس سس مایونز رو اضافه کنید. به گزارش شایانیوز ترکیب شدن آب مواد با سس مایونز، هم طعمش تحت تاثیر قرار میده هم بر روی جلوه اون، اثر منفی میذارد.

تزیین-سالاد-شیرازی-41

سالاد شیرازی

این روزا سالاد ها خاصیتی دوگانه دارند و علاوه بر اینکه خیلی خوشمزه و جذاب هستند اگه با کمی خلاقیت بتونید دیزاینشون کنید باعث خوشگل شدن سفره هم میشن. توی این ویدئو می بینید که چجوری با خیار، گوجه و پیاز یه بشقاب خوشگل خواهید داشت.

سالاد شیرازی

سالاد شیرازی

سالاد شیرازی

سالاد شیرازی، مخلوطی از خیار، گوجه‌فرنگی و پیاز است که پس از اینکه به صورت نگینی و مساوی خرد شدند، با آبغوره، نمک، فلفل سیاه و نعناع خشک مزه دار می شود.

سالاد شیرازی به عنوان یک سالاد ملی در ایران شناخته می شود و در کنار بیشتر غذاهای ایرانی، به عنوان چاشنی غذا مصرف می شود. در بیشتر شهرستان‌های استان فارس به این سالاد، سالاد آبغوره ای گفته می‌شود که نشان دهنده ی اهمیت وجود آبغوره در طرز تهیه اصلی این سالاد است.

اما در برخی از رستوران‌های ایران، در کنار آبغوره، از آبلیمو نیز اضافه می‌شود.

این سالاد پرطرفدار در کشورهای دیگر نیز به نام سالاد شیرازی شناخته می شود.

اضافه کردن فلفل دلمه ای، جعفری، گشنیز و پیازچه نیز عطر و طعم خوبی به این سالاد می‌بخشد.

منبع:شایانیوز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو