هشدار، هرگز این نوع روغن را مصرف نکنید

هشدار، هرگز این نوع روغن را مصرف نکنید


منبع: دلتا پیام

3

1401/11/14

01:21


مصرف روغن های جامد و نیمه جامد باعث رسوب اسیدهای چرب اشباع در رگ‌ها، آترواسکلروز (سفت شدن جدار عروق)، تنگی و انسداد عروق قلب و سکته قلبی می‌شود.

هشدار، هرگز این نوع روغن را مصرف نکنید

مصرف روغن‌های جامد و نیمه جامد باعث رسوب اسیدهای چرب اشباع در رگ‌ها و شریان‌ها، آترواسکلروز (سفت شدن جدار عروق)، تنگی و انسداد عروق قلب و سکته قلبی می‌شود. در این مطلب با مضرات روغن نباتی در حالت جامد و نیمه جامد آشنا می‌شوید با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

مصرف روغن های جامد و نیمه جامد

مضرات روغن نباتی جامد و نیمه جامد

بر اساس نتایج آخرین یافته‌های علمی در جهان، مصرف روغن‌های جامد و نیمه جامد همچنین به علت دارا بودن اسید چرب ترانس بالا خطر بروز سرطان سینه در خانم‌ها و سرطان پروستات در آقایان را افزایش می‌دهد.

اگر چه این روغن‌­ها در حال حاضر در کشور ما با اصلاح فرمولاسیون و بهبود کیفیت به روغن نیمه جامد تبدیل شده‌اند که مقدار اسیدهای چرب اشباع و ترانس کمتری نسبت به روغن جامد دارند ولی باید توجه داشت که روغن نیمه جامد هم در مقایسه با روغن‌های گیاهی مایع، مقادیر بیشتری اسید چرب اشباع و اسید چرب ترانس دارد و مصرف آن‌ها خطراتی مانند افزایش کلسترول بد خون LDL، تنگی و انسداد عروق قلبی و نهایتا سکته قلبی را به دنبال دارند. به‌ویژه افرادی که دچار اختلالات چربی خون و کلسترول بالا هستند نباید از روغن جامد و نیمه جامد استفاده کنند.

روغن‌های مایع با منشا گیاهی

روغن‌های مایع با منشا گیاهی

توصیه می‌شود برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی از روغن‌های مایع با منشا گیاهی مصرف شود. چربی‌های مایع، روند بروز آترواسکلروز (سفت شدن جدار عروق ) را کند می‌کند. روغن نباتی مایع درصد بسیار کمی اسید چرب اشباع و مقادیر قابل توجه‌ای اسیدهای چرب غیر اشباع را که برای حفظ سلامت قلب ضروری است دارند و میزان اسید چرب ترانس آن کمتر از ۲ درصد و در بعضی از روغن‌های مایع تقریبا صفر است که زیرو ترانس نامیده می‌شوند. مصرف روغن‌های مایع قطعا برای حفظ سلامت به روغن حیوانی و روغن نباتی جامد و نیمه جامد ارجحیت دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۳۰ کیلو کاهش وزن بدون عمل با دستگاه جدید!+ویدیو را بخوانید.

مضرات روغن نباتی چیست

منبع: همشهری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو