برنامه روتین پوستی دور چشم روزانه

برنامه روتین پوستی دور چشم روزانه


منبع: مدیسه

8

1401/11/14

01:29


داشتن یک روتین پوستی دور چشم کمک فراوانی به حفظ زیبایی و طراوت پوست می‌کند. با افزایش سن تغییرات زیادی

برنامه روتین پوستی دور چشم روزانه

داشتن یک روتین پوستی دور چشم کمک فراوانی به حفظ زیبایی و طراوت پوست می‌کند. با افزایش سن تغییرات زیادی در فرد صورت می‌گیرد مانند: افتادن چین و چروک بیشتر روی صورت، تیره شدن و پف کردن اطراف چشم و شل شدن پوست. اولین قدم برای مقابله با این تغییرات ایجاد یک روال مراقبت از صورت است.

اهمیت پوست دور چشم بسیار بالاست و به مراقبت زیادی نیاز دارد. غالب مشکلات دور چشم به دلیل نازک بودن پوست دور چشم است. پوست اطراف چشم نسبت به بقیه قسمت‌های صورت نازک‌تر و ظریف‌تر است و به اندازه سایر قسمت‌های پوست غدد چربی و کلاژن ندارد و همین باعث می‌شود که بیشتر مستعد خشکی، افتادگی، چین و چروک، پف و تیرگی باشد.

پوست لایه‌های متعددی دارد. لایه میانی پوست درم نام دارد که ۹۰ درصد از ضخامت پوست را تشکیل می‌دهد. بافت ضخیم و فیبردار درم از کلاژن و الاستین تشکیل شده است. وقتی درم نازک می‌شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و شل می‌شود.

درمان نازک شدن پوست دور چشم چیست؟

روش‌های مختلفی برای درمان نازک شدن پوست دور چشم وجود دارد و افراد بنا بر نیاز و علاقه خود این روش‌ها را در پیش می‌گیرند.

روش‌های درمان خانگی

روشهای درمان خانگی

این روش‌ها معمولاً خاصیت پیشگیری هم دارند. داشتن روتین پوستی روزانه، استفاده از کرم‌ها و محصولات مراقبتی و داشتن رژیم غذایی مناسب راهکارهایی است که افراد می‌توانند برای پیشگیری و درمان نازکی پوست دور چشم خود به کار برند.

روش‌های کلینیکی

روشهای کلینیکی

در این روش‌ها فرد با مراجعه به کلینیک‌های پزشکی و زیبایی مشکل پوستی خود را درمان می‌کند و شامل خدماتی مانند:

  • میکرونیدلینگ
  • فیلر
  • جوانسازی پوست با لیزر
  • لایه برداری شیمیایی
  • بوتاکس
  • جراحی لیفت زیر چشم و…

داشتن روتین پوستی دور چشم

همانطور که پیشتر گفته شد داشتن برنامه‌ منظم مراقبت پوستی به جوانسازی و طراوت پوست کمک زیادی می‌کند. این روتین‌ها هم باعث پیشگیری از بروز مشکلات پوستی می‌شود و هم درمان کننده است.

مراحل روتین دور چشم:

پاکسازی و تمیزکردن پوست

پاکسازی و تمیزکردن پوست

اولین مرحله از مراحل روتین دور چشم تمیز کردن پوست دور چشم است. در این مرحله با پاشیدن آب گرم صورت خود را تمیز کنید یا در صورت داشتن آرایش چشم، از یک پاک کننده ملایم مخصوص چشم استفاده کنید.

لیست قیمت بهترین محصولات مراقبت پوست

 

استفاده از تونر

در این مرحله پس از شستشوی با شوینده مناسب دور چشم از تونر استفاده کنید. چند قطره تونر را در کف دست یا یک پد پنبه‌ای بریزید و به آرامی اطراف چشم خود بکشید. اگر تونر شما لایه برداری می‌کند و سلول‌های مرده پوست بین می‌برد، فقط در شب استفاده کنید. اگر تونر شما دارای فرمول‌های آبرسان است، می‌توانید دو بار در روز استفاده کنید. دقت کنید که از تونر لایه بردار و رتینوئید یا سایر لایه بردارها به شکل همزمان استفاده نکنید.

استفاده از سرم پوست

صبح‌ها زمان مناسب استفاده از سرم‌های حاوی آنتی اکسیدان است زیرا از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد در طول روز محافظت می‌کنند. شب‌ها هم می‌توانید از یک سرم مرطوب کننده استفاده کنید. بهترین سرم‌ها برای استفاده در روتین‌های مراقبت روزانه، سرم‌های آبرسان و ویتامین c هستند. این سرم‌ها رطوبت مورد نیاز سلول‌های پوست را تامین می‌کند و مانع خشک شدن آن می شوند.

استفاده از کرم دور چشم

استفاده از کرم دور چشم

استفاده منظم و پیوسته از کرم دور چشم حالت ارتجاعی پوست پلک را حفظ می‌کند و می‌تواند باعث جلوگیری یا محو شدن برخی خطوط ریز یا از دست دادن کلاژن شود. شاید در این مرحله برخی از افراد که تمایل استفاده از کرم دور چشم را ندارند سوال کنند که به جای کرم دور چشم از چی استفاده کنیم؟ این افراد می‌توانند از ژل دور چشم استفاده کنند چون سبک‌تر و رقیق‌تر هستند و زودتر جذب پوست می‌شوند.

استفاده از مرطوب کننده

کرم‌های مرطوب کننده تکمیل کننده عملکرد سرم‌های آبرسان هستند. این کرم‌ها لایه‌ای روی پوست ایجاد می‌کنند تا رطوبت آبرسان‌ها در پوست حفظ شود و به این ترتیب رطوبت زمان طولانی‌تری در پوست باقی بماند. معمولاً در طول روز از کرم‌های مرطوب‌کننده سبک‌تر و در شب از کرم‌های مرطوب کننده غلیظ‌تر استفاده می‌شود.

مصرف کرم ضد آفتاب

محافظت در برابر آفتاب مهمترین بخش روتین دور چشم است. محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش می تواند از سرطان پوست و علائم پیری جلوگیری کند. شما باید حتما در آخرین مرحله از روتین مراقبت از پوست روزانه‌تان از یک ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. یک ضدآفتاب خوب دارای فاکتورهای حفاظتی قدرتمند است تا بتواند از پوست در مقابل از اشعه‌های مضر UV و آسیب‌های محیطی جلوگیری کند.

مطالب مرتبط :  چگونه کرم ضدآفتاب همراه با آرایش بزنیم؟

فیشیال دور چشم

افرادی که تمایل دارند روتین دور چشم روزانه خود را ارتقا دهند می‌توانند از فیشیال صورت استفاده کنند. فیشیال روش جدیدی است که به منظور جوانسازی پوست انجام می‌شود و فرایندی چند مرحله‌ای همانند همان روتین‌های مراقبت از پوست روزانه دارد. فیشیال باعث حذف سلول‌های مرده پوست، رفع چین و چروک، افزایش کلاژن سازی، پاکسازی و رطوبت رسانی پوست می‌شود. مراحل فیشیال پوست شامل مراحل زیر است:

  • پاکسازی
  • بخور دادن
  • لایه برداری
  • ماساژ
  • ماسک صورت

بایدها و نبایدهای روتین پوستی دور چشم

داشتن تغذیه سالم و نوشیدن آب کافی

  • داشتن تغذیه سالم و نوشیدن آب کافی

پیروی از یک رژیم غذایی سالم تاثیر زیادی روی سلامت پوست شما خواهد داشت. استفاده از میوه‌ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان مثل کاهو، کلم و توت فرنگی، مصرف ویتامین‌های D، چربی‌های سالم بسیار موثر است. نوشیدن آب کافی نیز از افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند.

  • نحوه صحیح استفاده از کرم دور چشم

هنگام استفاده از کرم‌های دور چشم نباید مواد روی پوست مالیده شود. بهتر است کرم با ضربات سبک انگشت روی پوست قرار بگیرد تا سبب ایجاد چین و چروک نشود.

  • قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند نقش مهمی در روند پیری و تیرگی پوست دور چشم داشته باشد.

  • سیگار نکشیدن

سیگار نکشیدن

استعمال دخانیات یکی از مهم‌ترین بایدها و نباید های دور چشم است و موجب ایجاد چروک پوست می‌شود. نیکوتین موجود در سیگار روی کلاژن سازی پوست تاثیر دارد.

مطالب کاربردی :  ترفندهای روتین پوست شب

مراقبت دور چشم را جدی بگیرید!

داشتن یک روتین دور چشم مناسب کمک فراوانی به جوانسازی و طراوت پوست شما می‌کند. پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است و به دلیل انقباضات عضله صورت مثل خندیدن، پلک زدن، اخم کردن یا گریستن دائماً کشیده و فشرده می‌شود.

پوست زیر چشم غدد چربی و کلاژن کمتری دارد و آسیب پذیرتر است به همین سبب زودتر تحلیل رفته و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. بنابراین، برای داشتن پوستی جوان و شفاف باید نهایت توجه را به مراقبت‌های پوستی داشت و یک برنامه روتین پوستی دور چشم روزانه مناسب را در پیش گرفت.

آیا شما تا به حال روتین پوستی دور چشم داشته‌اید و نتیجه‌ای گرفته‌اید؟

 

منبع : omorovicza

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو