درمان درد معده با طب سنتی و در خانه

درمان درد معده با طب سنتی و در خانه


منبع: مدیسه

3

1401/11/14

01:29


یکی از ناراحتی‌هایی که در بین اکثر مردم ممکن است ایجاد شود، معده درد است. اکثر افراد معمولا برای درمان

درمان درد معده با طب سنتی و در خانه

یکی از ناراحتی‌هایی که در بین اکثر مردم ممکن است ایجاد شود، معده درد است. اکثر افراد معمولا برای درمان درد معده خود از داروهای گیاهی استفاده می‌کنند. این روش بهترین گزینه برای فرار از داروهای شیمیایی است، چرا که داروهای شیمیایی عوارض جبران ناپذیری در پی دارند.

روش‌های مختلفی برای درمان درد معده در خانه وجود دارد که برخی از آن‌ها با اصلاح روش‌های زندگی از جمله خواب و خوراک قابل درمان هستند. به عنوان مثال با اصلاح شیوه خواب می‌توان تا حد زیادی به درمان درد معده بعد از غذا کمک کرد. در این مقاله قصد داریم درمان درد معده خانگی را مورد بررسی قرار دهیم.

نعنا و درمان خانگی درد معده

مصرف دمنوش نعنا برای درمان معده.

نعنا یکی از گیاهان سرشار از خواص دارویی است. از خواص دارویی آن می‌توان به درمان اسهال، اسپاسم عضلانی روده، استفراغ، سوهاضمه و دیگر موارد اشاره کرد. ماده منتول در این گیاه موجب تقویت و پاکسازی معده می‌شود. یکی از روش‌های رایج استفاده از این گیاه، دمنوش آن است که مثل سایر دمنوش‌های دیگر آماده می‌شود.

لیمو و درمان خانگی درد معده

دمنوش لیمو دارویی مناسب برای معده درد.

برای استفاده از لیمو بهتر است، مقداری از آب لیمو تازه را با جوش شیرین مخلوط کنید. این ترکیب موجب ایجاد اسید کربنیک می‌شود که در نهایت عواملی مثل گاز معده و سوهاضمه را به خوبی کنترل می‌کند. علاوه بر آن، این ترکیبات اسیدی وضعیت اسیدهای صفراوی اسیدی معده را به حد زیادی کم می‌کند.

مطالب خواندنی :  با این دمنوش لاغری انفجاری چربی‌سوزی کنید

سیر و درمان خانگی درد معده

درمان معده درد با سیر.

درمان دردهای معده بعد از خوردن سیر بسیار موثر است، چرا که سیر یکی از بهترین داروها برای درمان معده درد محسوب می‌شود. این گیاه مفید علاوه بر آن، بیماری‌های دیگری مثل چربی، فشار خون و کلسترول را نیز درمان می‌کند.

سیر دارای خاصیت آنتی اکسیدان است که این امر در افزایش تقویت بدن و جلوگیری از سرطان معده نیز نقش به‌سزایی دارد. این گیاه در برخی افراد ناراحتی معده را درمان می‌کند، اما در برخی موارد باعث تشدید درد معده در افراد می‌شود، لذا توصیه می‌شود چنین افرادی از سیر برای درمان دردهای معده خود استفاده نکنند.

دارچین و درمان خانگی درد معده

استفاده از دارچین برای تقویت معده.

دارچین نیز مانند سیر خاصیت آنتی اکسیدان دارد که این موضوع باعث هضم بهتر غذا و درمان معده‌ می‌شود. علاوه بر آن، این گیاه به رفع سوزش معده و سوهاضمه نیز کمک فراوانی می‌کند. می‌توانید از پودر دارچین در اکثر غذاها استفاده کنید، علاوه بر آن با چوب این گیاه می‌توان دمنوش مفیدی برای درمان دردهای معده تهیه کرد.

میخک و درمان خانگی درد معده

میخک یکی از بهترین داروها برای درمان معده.

یکی از گیاهانی که به سرعت درد معده را کاهش می‌دهد، میخک است. این گیاه باعث افزایش ترشحات معده می‌شود که در نهایت گاز معده را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. این گیاه علاوه بر درمان معده، بیماری اسهال و استفراغ را نیز از بین می‌برد. توصیه می‌شود برای درمان قطعی معده درد، پودر میخک و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم ترکیب کرده و این ترکیب فوق‌العاده را تجربه کنید.

مطالب دیدنی:  درمان تب با روش‌های خانگی و فوری

روش‌های درمان درد معده در طب اسلامی

در طب سنتی روش‌هایی برای درمان سنگینی معده وجود دارد که اکثر افراد از آن نتیجه گرفته‌اند، برخی از این روش‌ها به شرح زیر هستند:

آب خوردن

آب خوردن برای درمان معده درد.

برخی از غذاها برای جذب موثر و هضم بهتر به آب نیاز دارند. خوردن آب کم باعث سخت شدن هضم مواد غذایی می‌شود و این امر باعث افزایش درد معده می‌شوند.

طبق تحقیقات زنان برای هضم بهتر به 2.7 لیتر آب در روز و مردان به چیزی حدود 3.7 لیتر آب روزانه احتیاج دارند. معمولا 20 درصد نیاز بدن به آب با خوردن غذا تامین می‌شود. عوامل مهمی مثل اسهال و استفراغ نیز در کم شدن آب بدن تاثیر فراوانی دارند، لذا توصیه می‌شود این افراد آب بیشتری مصرف کرده که آب از دست رفته بدنشان را جبران کنند.

بعد از خوردن غذا دراز نکشید

نحوه صحیح دراز کشیدن بعد از غذا خوردن.

برای درمان دردهای معده بهتر است بعد از خوردن غذا دراز نکشید، چرا که این امر موجب می‌شود اسید معده به عقب برگردد و باعث رفلاکس معده خواهد شد. در صورتی‌که فرد واقعا نیاز به دراز کشیدن داشته باشد، باید طوری دراز بکشد که قسمت بالایی سینه، سر و گردن مقداری بالاتر از بدن قرار بگیرد.

معمولا علت اصلی درد معده در بارداری رفلاکس معده است که توصیه می‌شود برای درمان درد معده در بارداری، فرد باردار بعد از غذا خوردن دراز نکشد.

مطالب کاربردی :  تقویت سیستم ایمنی با مواد غذایی سرشار از ویتامین د

استفاده از کیسه آب گرم یا دوش گرفتن روزانه

استفاده از کیسه آب گرم برای درمان درد معده.

استفاده از کیسه آب گرم یا دوش روزانه موجب انقباض عضلات می‌شود و این امر به درمان معده درد و سوهاضمه کمک زیادی می‌کند.

مطالب دیدنی:  روش‌های درمان خانگی عفونت رحم و کمر درد

نقش لوازم آرایشی و بهداشتی در ناراحتی معده

در برخی موارد استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی مخصوصا انواع رژ لب باعث مشکلات گوارشی در بدن می‌شوند. به عنوان مثال رژ لب به صورت ناخواسته خورده می‌شود و استفاده برخی از آن‌ها در دراز مدت مشکلاتی را برای معده به وجود می‌آورد.

رهایی از درد معده با روش‌های سنتی

درد معده یکی از موضوع‌های رایج است که اکثر افراد حداقل یکبار آن را تجربه کرده‌اند. اکثرا درمان درد معده به روش‌های سنتی در منزل امکان‌‎پذیر است و عوارض کمتری دارد. در برخی موارد می‌توان داروهای گیاهی را از فروشگاه آنلاین خریداری کنید، اما در صورت بروز دردهای شدید یا علائم خطرناک بهتر است برای درمان درد معده عصبی یا هر نوع معده دردی که در خانه قابل درمان نیست، به پزشک مراجعه کنید.

در این مقاله روش‌های درمان درد معده در طب سنتی را مورد بررسی قرار دادیم، امیدوارم با خواندن این مقاله بتوانید درد معده خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به راحتی در خانه درمان کنید.

 

منبع : metrodetroitgastro

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو