رابطه تغذیه مادر با گریه های نوزاد

منبع: اوما

3

1401/11/14

01:54


رابطه تغذیه مادر با گریه های نوزاد

رفلاکس یا بازگشت اسید معده در کودکان دردناک اما قابل درمان است. نوزادانی که به رفلاکس مبتلا هستند گریه های غیر قابل کنترل سر می دهند، مدام جیغ می زنند، نمی خوابند، کمر خود را قوس می دهند و بیش از حد تف می کنند. پزشک برای این حال نوزاد دارو تجویز می کند، اما جالب است بدانید که تغذیه مادران در بروز این مشکل بی علت نیست.

مواد غذایی نفاخ و آلرژن

رفلاکس در نوزادان طبیعی است، اما مصرف مواد غذایی نفاخ و آلرژن توسط مادر می تواند رفلاکس نوزاد را تشدید کرده و موجب درد و ناراحتی شود. مادران این نوزادان باید از مصرف مواد غذایی نفاخ مانند انواع کلم (مخصوصاٌ کلم خام)، گندم، تخم مرغ، سویا، انواع مغزها (مخصوصاً بادام زمینی)، ماهی، و غذاهای پر چرب اجتناب کنند.

از جمله مواد غذایی آلرژن می توان به میوه هایی نظیر سیب، موز، انجیر، نارگیل، و سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، خیار، کلم، و ریواس اشاره کرد. انواع مرکبات نظیر لیمو و آبلیمو، سرکه، سس های حاوی سرکه، و آلو نیز مواد آلرژن هستند.

با توجه به اینکه در آغاز فصل گرما هستیم، مصرف میوه های مخصوص این فصول مانند هندوانه و ملون افزایش می یابد. مادران باید از این میوه ها به مقدار کم مصرف کنند. یک برش کوچک ملون، و یک لیوان و یک چهارم هندوانه مقدار مصرف مناسبی است.

نوشیدنی هایی نظیر نوشابه، قهوه، چای، و شیر نیز می توانند از جمله مواد آلرژن باشند.

چگونگی تشخیص مضر بودن مواد غذایی

لازم به ذکر است که مواد غذایی ذکر شده برای همه افراد آلرژن نیستند. برای اینکه متوجه شوید که مصرف این مواد غذایی برای نوزاد شما ایجاد مشکل می کنند یا نه، بهتر است در ابتدا مصرف این مواد را قطع کنید. 4 روز یا یک هفته بعد این مواد را به صورت موردی مصرف کنید. اگر پس از گذشت 2 روز هیچ نشانه ای در نوزاد مشاهده نکردید، می توانید آن مواد غذایی را به رژیم غذایی خود بازگردانید و با خیال راحت مصرف کنید. اما اگر نوزاد احساس ناراحتی کرد، آن مواد غذایی برای او مضر هستند.

پس یکی از شایع ترین دلایل رفلاکس نی نی تغذیه مادر در دوران شیردهی هست. رژیم غذایی ضد رفلاکس اومادایت به شما میگه چی مجازه و چی باید بخورید و چی نخورید....

جهت دریافت رژیم غذایی ضدرفلاکس می تونید با شماره واتس اپ 09038020435 در تماس باشید و یا اگر دسترسی به فیلترشکن ندارید، براحتی از سایت اومادایت تهیه کنید. 

توصیه هایی به مادران

   1- بهتر است این مادران حجم وعده غذایی خود را کاهش داده و تعداد وعده ها را افزایش دهند.

   2- همراه با غذا لبنیات مصرف نکنید.

   3- 2 الی 3 ساعت پیش از خواب غذا بخورید.

   4- بلافاصله بعد از غذا نخوابید.

   5- از آلودگی، و دود انواع دخانیات دوری کنید.

 

6 عادتی که باعث نفخ می شوند!

از مصرف این مواد در شیردهی خودداری کنید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو