مسافران پیش از سفر مرکز اقامتی خود را رزرو کنند

منبع: همگردی

6

1401/11/14

01:55


ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، مسافران پیش از سفر مرکز اقامتی خود را رزرو کنند.

با نزدیک شدن به تعطیلات بهمن تب سفر تا حدودی شدت گرفته اما به حد بحران نرسیده و همچنان امکان سفر برای گردشگران و انتخاب مقاصد سفر وجود دارد. با این حال مسئولان گردشگری تاکید دارند که مسافران حتما قبل از آغاز سفر، محل اقامت خود را رزرو کنند و بدون در نظر گرفتن محل اقامت به سفر نروند.

مصطفی فاطمی (مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی) با اشاره به آنکه در حال حاضر میانگین رزرو مراکز اقامتی در شهرهای مختلف به 60 درصد رسیده، گفت: با توجه به آنکه این ضریب اشغال هنوز جای نگرانی ندارد و با وجود افزایش میزان رزرو اقامت در این ایام هنوز تکمیل نشد. از این رو در تعطیلات پیش رو شهرهای جایگزین مقاصد پرمسافر و شهرهای مکمل معرفی نشده و امکان سفر به نقاط مختلف کشور فراهم است. اما با توجه به شرایط آب و هوایی و بارش برف و بسته شدن جاده ها بهتر است مسافران و گردشگران قبل از سفر وضعیت و شرایط جاده ها را چک کنند و از باز بودن مسیر اطمینان حاصل نمایند.

او ادامه داد: با وجود آنکه هنوز ظرفیت اقامت شهرهای مختلف تکمیل نشده، تاکید داریم که گردشگران حتما قبل از آغاز سفر، از محل اقامت خود اطمینان داشته باشند و رزرو خود را داشته باشند. اینگونه نباشد که بگویند حالا به شهری سفر می کنیم و بعد ببینیم اقامتمان چه می شود. هرچند در حال حاضر هنوز رزرواسیون تکمیل نشده اما ممکن است شب هنگام که مسافران به مقاصد خود می رسند، برای پیدا کردن مرکز اقامتی با مشکل روبرو شوند.

فاطمی یادآور شد: برای تعطیلات بهمن با توجه به آنکه حجم سفرها به اندازه ای نیست که شرایط بحرانی شود، از این رو شهرهای مکمل در نظر گرفته نشده و تنها امکان اسکان اضطراری برای مسافرانی که در راه می مانند، در نظر گرفته شد. این اسکان ها در اماکن اقامتی دولتی صورت خواهد گرفت.

او ادامه داد: به دلیل کمبود بلیط هواپیما و قطار، بیشتر مردم در تعطیلات پیش رو با وسایل شخصی به سفر خواهند رفت. از این رو پیشنهاد می شود مخصوصا در 30 کیلیومتری ورودی شهرها احتیاط بیشتری داشته باشند، چرا که بیشتر تصادفات ما در همین نقاط رخ می دهد.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی همچنین از کنترل قیمت ها خبر داد و گفت: فعلا هیچ افزایش نرخی در بخش های گردشگری بخصوص هتل ها و مراکز اقامتی نخواهیم داشت. ضمن آنکه تخفیفات خوبی از سوی هتل ها ارائه شده است. ما همواره در بهمن و اسفند با بیشترین تخفیفات در حوزه گردشگری همراه هستیم. امسال در دی افزایش نرخ هتل ها را نداشتیم و بر یک روال منطقی پیش می رویم و امیدواریم در عرصه سفر و گردشگری تاثیر مثبت داشته باشد.

مسافران پیش از سفر مرکز اقامتی خود را رزرو کنند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو