روستای هوتانگ تایوان؛ روستایی که توسط گربه ها نجات داده شد

روستای هوتانگ تایوان؛ روستایی که توسط گربه ها نجات داده شد


منبع: همگردی

4

1401/11/14

01:55


روستای هوتانگ Houtong در میان تپه های تایوان شمالی و در کنار رودخانه کیلانگ Keelung River قرار دارد و محل زندگی صدها گربه است. از همان لحظه ای که وارد روستای هوتانگ تایوان می شوید، ستاره های واقعی این روستا را خواهید شناخت. در این روستا پلی وجود دارد که به شکل گربه ساخته شد؛ ظرف غذای گربه در کناره پیاده روها دیده می شود؛ تابلوهای خیابانی دارای علائم گربه ای هستند؛ کافه هایی با تم گربه در این روستا وجود دارند و البته خود این حیوانات پشمالوی دوست داشتنی آزادانه به همه جا رفت و آمد می کنند. در این مطلب با روستای شگفت انگیز هوتانگ Houtong آشنا می شوید و می فهمید که روستای هوتانگ کجاست.

هوتانگ

سقوط و صعود Houtong

در اوایل قرن بیستم، شهر کوچک هوتانگ Houtong دارای بزرگترین و پیشرفته ترین معدن زغال سنگ در تایوان از لحاظ تکنولوژیکی بود. این شهر بسیار کوچک با 6000 سکنه و کارگر که اغلب در معدن مشغول به کار بودند، بسیار موفق و پر رونق بود تا اینکه در سال 1990 معدن بلا استفاده شد. از آنجایی که در آن زمان بیشتر جوانان هوتانگ Houtong برای بدست آوردن فرصت های بهتر از این شهر کوچک مهاجرت کردند، هوتانگ Houtong به یک روستای آرام و بی سر و صدا با تنها 100 سکنه تبدیل شد. اما در سال 2010 بعد از اینکه یک عکاس عاشق گربه ها در بلاگ خود درباره رشد بی رویه جمعیت گربه های این روستا مطلب نوشت و عکس های جالبی از گربه ها منتشر کرد، شهرت هوتانگ Houtong به یکباره اوج گرفت.

روستای هوتانگ تایوان بعد از مدتی به کعبه علاقمندان به گربه ها تبدیل شد و همین یک منبع درآمد عالی را برای اهالی روستا ایجاد کرد. در حال حاضر، برای بسیاری از این گربه های آواره نام های مستعار جالبی در نظر گرفته شدند و مردم روستا و داوطلبان دیگر که از بازدیدکنندگان هستند، از آنها نگهداری می کنند. علاوه بر افتتاح تعداد بسیار زیادی فروشگاه و کافه با تم بچه گربه، دولت محلی از این فرصت استفاده کرد و به نوسازی روستا و در معرض توجه قرار دادن تاریخچه طولانی آن پرداخت. یک پل گربه روی زیبا در این روستا ساخته شد که حتی برنده جوایزی هم شده است. بشقاب های فلزی با طراحی رد پای کوچک گربه ها در خیابان ها جایگزاری شده اند.

براساس مقاله روستای هوتانگ کجاست باید بدانید که یک مرکز آموزشی و مرکز اطلاعات در مورد گربه ها نیز در سال 2014 افتتاح شد که در نمای ساختمان آن نقش گربه ها را میتوان دید. یک پارک موزه که به گذشته روزهای پرفروغ معدن در هوتانگ Houtong تقدیم شد، در سال 2010 افتتاح شده است و از سال 2012 یک فستیوال فانوس گربه ای در این روستا برگزار می گردد. در نهایت، بنظر می رسد تمامی این تلاش ها نتیجه دادند و روستای هوتانگ تایوان توانست تا در حدود یک میلیون بازدیدکننده را در سال به سوی خود جذب کند. این موفقیت بسیار بزرگ و پراهمیت است و به آسانی بدست نمی آید.

سقوط و صعود روستای هوتانگ Houtong

جنجال های مربوط به Houtong

روستای هوتانگ Houtong با اینکه مورد توجه همه قرار گرفت و همه نگاه ها را به خود جلب نمود، اصلا بی نقص نیست. براساس مقاله روستای هوتانگ کجاست، افرادی که گربه های خانگی را نمی خواهند و بدنبال رها کردن آنها هستند، به آسانی به این روستا جذب می شوند. براساس یکی از تحقیقات اخیر، اداره حفاظت از حیوانات شهر نیو تایپه New Taipei City Government Animal Protection و اداره بازرسی بهداشت Health Inspection Office این شهر اعلام کرده اند که هوتانگ Houtong هم اکنون محل زندگی حدود 286 گربه است که تعداد آنها نسبت به دو سال پیش افزایش چشمگیری پیدا کرد. از طرف دیگر، از آنجایی که بازدیدکنندگان بطور مداوم در حال نوازش گربه ها و غذا دادن به آنها هستند، برخی در مورد سلامتی این حیوانات پشمالوی دوست داشتنی اظهار نگرانی کرده اند.

بنابراین، سازمان بهداشت تایوان با کمک مردم روستا و داوطلبان دیگر سعی دارد تا گربه ها را واکسینه کند و خدمات مداوم پزشکی را در اختیار آنها بگذارد. ضمنا، در تمامی نقاط شهر تابلوهایی نصب شده اند که در مورد چگونگی رفتار بازدیدکنندگان با گربه ها آنها را نصیحت می کنند و در عین حال از صاحبان گربه ها درخواست کرده تا در مورد آنها مسئولیت پذیر باشند و آنها را به حال خود رها نکنند. تابلوهایی وجود دارند که روی آنها نوشته شده است که نباید به گربه ها غذا داده یا آنها را مورد اذیت و آزار قرار بدهید. گربه های این روستا نیز بسیار مهربان و خوش رفتار هستند و از مورد توجه بودن لذت می برند.

جنجال های مربوط به هوتانگ Houtong

چگونه می توانید خودتان را به Houtong برسانید؟

روستای هوتانگ Houtong از ایستگاه تایپه Taipei Station به اندازه یک قطار سواری یک ساعته فاصله دارد. بازدید کنندگان می توانند برای رسیدن به ایستگاه هوتانگ Houtong Station در ییلان لاین Yilan Line یک قطار به سمت رویفانگ Ruifang را سوار شوند و خودشان را به روستا برسانند. براساس مقاله روستای هوتانگ کجاست باید بدانید که وقتی از قطار پیاده شوید، متوجه خواهید شد که روستا به دو قسمت تقسیم شد؛ بخشی که در کنار ساختمان ایستگاه قرار دارد شامل ماشین های معدن قدیمی، رستوران های مخصوص معدنکاران، مرکز اطلاعات بازدیدکنندگان و یک مسیر زیبا به سمت خوابگاه معدنکاران. شما به وسیله عبور از پل گربه ای سیاهرنگ روستا می توانید خود را به سمت دیگر روستا برسانید که همان سمت گربه هاست.

روستای هوتانگ تایوان نقاط دیدنی دیگری نیز دارد؛ برای مثال در آن طرف رودخانه می توانید به بازدید از بقایای یک معبد شینتوی ژاپنی به نام هوتانگ جینجا Houtong Jinja که به نظر متروکه می رسد، بروید. همچنین امکانات مربوط به معدن قدیمی که هم اکنون تبدیل به یک موزه شده اند و حتی یک قطار که شما را به داخل تونل معدن می برد هم وجود دارند.

چگونه می توانید خودتان را به هوتانگ Houtong برسانید؟

در ادامه بخوانیدمعرفی تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری تایوان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو