خالق Dead Space یعنی آقای گلن اسکوفیلد (Glen Schofield) از الکترونیک آرتس (Electronic Arts) و استودیوی Motive آن بابت بازسازی وفادارانه و با کیفیت این بازی تشکر کرده است. اسکوفیلد خود به تازگی بازی The Callisto Protocol را کارگردانی کرده بود.
گلن اسکوفیلد که در حال حاضر مدیر عامل استودیوی Striking Distance است پیش از این در خلق و تهیهکنندگی بازی Dead Space اصلی در سال 2008 نقش داشته است. او پس از آن الکترونیک آرتس را ترک کرد تا استودیوی Sledgehammer Games را تاسیس کند. اسکوفیلد نقشی در توسعهی دنبالههای Dead Space نداشت. با این حال او سال گذشته بازی The Callisto Protocol را کارگردانی کرده که به نوعی دنبالهی معنوی Dead Space است.
فاصلهی کم بین عرضهی این دو بازی باعث شد تا شاهد رقابت زیر پوستی بین Dead Space Remake و The Callisto Protocol باشیم. با این حال اسکوفیلد حالا استودیوی Motive را به خاطر نحوهی بازسازی Dead Space ستایش کرده است. در پاسخ به یک پست LinkedIn در مورد بازی Dead Space Remake، اسکوفیلد از تمام کسانی که روی بازی اصلی و بازسازی آن کار کردهاند تشکر کرد و گفت:
از تمام کسانی که روی بازی اصلی کار کردهاند به خاطر زحمتهایشان تشکر میکنم. این بازی توسط گذر زمان ضربه ندیده است. از استودیوی Motive هم به خاطر بازسازی وفادارانهشان تشکر میکنم.
در مصاحبهای جدید با GQ، تهیهکنندهی ارشد بازی Dead Space Remake گفت که به کار کردن بیشتر روی این آیپی علاقه دارد:
قطعا امید داریم که بیشتر روی Dead Space کار کنیم. بدون شک ایدههایی برای ادامه دادن این سری وجود دارند. ما به تعطیلات میرویم و پس از بازگشت با الکترونیک آرتس صحبت خواهیم کرد تا تکلیف آینده را مشخص کنیم.
بازی Dead Space Remake در حال حاضر برای ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن 5 و پلتفرم PC در دسترس است.