هنگام رزرو تالار عروسی چه نکاتی رعایت کنیم؟

5

1401/11/14

02:17


هنگامی که قصد دارید مراسم عروسی برگزار کنید، یک سری نکات هنگام انتخاب تالار عروسی باید بدانید. باید تالاری باشد که علاوه بر مجلل و زیبا بودن کلیه‌ی معیارهای عروس و داماد در آن وجود داشته باشد و شرایط برگزاری مراسم کاملاً ایدئال و متناسب با تفکرات و نیازهای شما باشد. ضمناً لازم است توجه داشته باشید ظرفیت تالار، هزینه‌های برگزاری مراسم، کیفیت غذای تالار، نظم و برگزاری مراسم و دکوراسیون زیبا و تمیزی تالار نکات مهمی است که هنگام انتخاب تالار تهران باید بدانید.

موقعیت مکانی تالار عروسی در تهران

یکی از نکاتی که لازم است هنگام انتخاب تالار عروسی به آن توجه کنید موقعیت و دسترسی میهمانان به تالار در تهران است. اگر مکان جای باشد که ترافیک مسیر زیاد باشد یا خارج از شهر و دور از اکثر میهمانان باشد، باعث اذیت شدن میهمانان، کلافه شدن و برهم ریختن اعصاب و خستگی است. همین باعث می‌شود در مراسم کسل باشند و خسته باشند.

همچنین بهتر است آتلیه و عکاسی که انتخاب می‌کنید نزدیک به تالار باشد، تا بتوانید به‌موقع به مراسم عروسی برسید. تصور کنید عروس و داماد ساعات پایانی مجلس به عروسی خود برسند. البته بعضی از تالارها خودشان آتلیه و عکاسی و فیلم‌برداری و… را برای راحتی عروس و داماد دارند.

ظرفیت برای میهمانان شما

باید متناسب با تعداد میهمانان خود یک تالار با همان ظرفیت انتخاب کنید، اگر تعداد میهمانان ۲۰۰ نفر هستند تالاری با ظرفیت ۸۰۰ نفر مناسب نیست چرا که در این صورت نصف بیشتر تالار عروسی خالی می‌شود و خلوتی آن بیشتر به چشم می‌آید. یک نکته‌ای که باید رعایت شود تالار باید یک سری صندلی اضافه آماده داشته باشد تا در صورت نیاز آن‌ها را بچینند.

نظافت تالار مدنظر شما

حتماً قبل از مراسم تمیزی تالار عروسی را بررسی کنید، نظافت کف سالن، مرتب بودن و تمیز بودن روکش صندلی‌ها و میزها را بررسی کنید، علاوه بر سالن باید به سرویس‌های بهداشتی سر بزنید که تمیز و مرتب باشد و کثیفی نداشته باشد، شیرآلات و درب‌های آن خراب نباشد. مایع دستشویی و دستمال کاغذی و خشک‌کن داشته باشد، مسافت آن با سالن اصلی زیاد دور نباشد. امکانات دیگر مثل رخت‌کن‌ها و پروهای زنان باید تمیز و مرتب باشد علاوه‌برآن آیینه‌های قدی در آن وجود داشته باشد و از نور کافی هم برخوردار باشد. البته که مراسم‌ها از اول شب تا آخر شب برگزار می‌شود، خیلی از میهمانان شما ممکن است بخواهند نماز بخوانند پس تمیزی، و مرتب بودن و داشتن امکانات نمازخانه راهم بررسی کنید.

باید با مدیر تالار اتمام حجت کنید که تمیزی در اولویت کار شماست و همه چیز باید شب عروسی تمیز و مرتب و با انضباط باشد و هیچ‌گونه بی‌نظمی و نامرتب بودن و کثیفی نباید در شب عروسی در هیچ جای تالار وجود داشته باشد.

اراذل‌واوباش: باید با هماهنگی مدیر تالار عروسی و حتی در صورت لزوم با نیروی انتظامی هماهنگ باشید و مقدماتی بچینید که اراذل اوباش باعث برهم‌زدن مراسم شما نشوند، معمولاً در مراسم عروسی اراذل اوباش به‌راحتی وارد مراسم می‌شوند و بسیاری مواقع باعث درگیری و برهم‌زدن مراسم خواهند شد.

کیفیت پذیرایی تالار

بهتر است بعد از انتخاب تالار و تنظیم قرارداد به‌صورت سرزده یک شب به تالار عروسی بروید، و از مدیر تالار عروسی بخواهید که برای: تست غذا و نحوه‌ی سرویس‌دهی کارکنان تالار عروسی و همچنین نوع برخورد خدمه و نوع لباس آنها و کیفیت ظروف پذیرایی، تمیزی سالن اصلی، سالن پذیرایی و صرف غذا و سرویس‌های بهداشتی، و نمازخانه آمده‌اید. حتی می‌توانید در قرارداد قید کنید یک شب به طور سرزده خواهید آمد اگر سرویس‌دهی کامل نبود و خوب نبود قرارداد فسخ خواهد شد.

هزینه‌های تالار عروسی: هزینه‌های تالار عروسی به یکسری هزینه‌ها ثابت است ولی یک سری از هزینه‌ها را می‌توان حذف کرد یا حتی بیشتر و گسترده‌تر کرد که هرکسی بر اساس بودجه‌ی خود آن را انتخاب خواهد کرد.

  • ورودی تالار است که بدون درنظرگرفتن تعداد میهمانان گرفته می‌شود.
  • هزینه‌ی غذا و پذیرایی که بسته به نوع غذا، نوشیدنی، پیش‌غذا، میوه و… و همچنین بسته به نوع پذیرایی گرفته می‌شود. هزینه‌ی غذا معمولاً بر اساس تعداد نفرات حساب می‌شود.
  • هزینه‌ی خدمات که بیشتر تالارها بر اساس مجموع هزینه‌ها و درصدی و بسته به تعداد خدمه گرفته می‌شود.
  • هزینه‌ی مالیات بر ارزش‌افزوده و عوارض هم از شما می‌گیرند
  • هزینه‌ی تزئینات مثل بادکنک آرایی، گل‌آرایی، نورافشانی و…. که در صورت تمایل می‌توانید آن را کم کنید، ‌یا حذف کنید یا حتی درخواست بدهید که بیشتر و گسترده‌تر انجام شود.
  • معمولاً هنگام رزرو تالار عروسی بیعانه از شما می‌گیرند و یک هفته قبل عروسی دو سوم هزینه را باید پرداخت کنید. توجه داشته باشید تا وقتی مطمئن نشدید که همه‌ی تدارکاتی که قصد دارید انجام شود تمیزی و ارائه خدمات به نحو احسنت انجام می‌شود، تسویه نهایی نکنید. بهتر است حداقل یک‌سوم کل مبلغ را برای بعد مراسم بگذارید.

منبع: تالار عروسی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو