بهترین ویتامین ها برای مردان (فهرستی از ویتامین های مردانه ضروری)

منبع: مینویسم

4

1401/11/14

02:21


بدن مردان برای حفظ سلامت خود به برخی ویتامین ها نیاز دارد و در صورت کمبود هر کدام ممکن است با اختلالاتی مواجه شود. برای اینکه با بهترین قرص های ویتامین برای مردان آشنا شوید، این مطلب را دنبال کنید.

بهترین ویتامین ها برای مردان (فهرستی از ویتامین های مردانه ضروری)

مردان برای سالم ماندن به ویتامین ها و مواد معدنی خاصی نیاز دارند. برخی از این مواد مغذی به طور خاص برای سلامت مردان مهم هستند. به عنوان مثال، روی برای سلامت پروستات ضروری است، در حالی که ویتامین D برای سلامت استخوان ها حیاتی می باشد. مکمل های مختلفی وجود دارند که به طور خاص با برچسب سلامت مردان به بازار عرضه می شوند. در این مطلب با بهترین ویتامین ها برای مردان و عملکرد آنها بر روی بدن آشنا خواهید شد.

بهترین قرص های ویتامین برای مردان

 همه ویتامین ها پشتوانه علمی ندارند. احتمال کمبود برخی از ویتامین ها و مواد معدنی در مردان بیشتر از زنان است، بنابراین مهم است ویتامین هایی را انتخاب کنید که حاوی مواد اولیه ای باشند که بیشترین فایده و تاثیر را در سلامت مردان دارند. در ادامه تعدادی از بهترین ویتامین مردانه را معرفی نموده ایم.

همچنین در مینویسم با بهترین ویتامین برای رفع عصبانیت و عملکرد انواع ویتامین ها در بدن آشنا شوید.

روی

روی یکی از بهترین ویتامین ها برای مردان است و اگر مرد هستید، حتما به روی نیاز دارید. روی یک ماده معدنی ضروری برای بسیاری از عملکردهای بدن، ازجمله تولید تستوسترون، هورمون اصلی مردانه است. تستوسترون مسئول رشد ویژگی های مردانه مانند توده و قدرت عضلانی، تراکم استخوان و تمایل جنسی را برعهده دارد. متاسفانه، میزان روی با افزایش سن کاهش می یابد و منجر به کاهش سطح تستوسترون شده و تمام مشکلات مرتبط با آن بروز می کنند.

به همین دلیل است که باید اطمینان حاصل کنید مقدار کافی روی را ازطریق رژیم غذایی یا مکمل دریافت می کنید. روش های زیادی برای دریافت روی وجود دارد، اما یکی از بهترین آن ها خوردن صدف است. صدف سرشار از روی و سایر مواد مغذی ضروری برای سلامت مردان می باشد.

اگر صدف دوست ندارید، می توانید مکمل روی مصرف کنید. هر روشی که انتخاب می کنید، اطمینان حاصل کنید که مقدار کافی روی دریافت می کنید. این موضوع برای سلامت مردان مهم است.

مواد غذایی سرشار از ویتامین روی را بشناسید.

ویتامین D

ویتامین D از جمله بهترین قرص های ویتامین برای مردان می باشد که برای سلامت استخوان ضروری است و با کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری های مزمن مرتبط شده است. مردان نسبت به زنان بیشتر در معرض خطر کمبود ویتامین D قرار دارند، بنابراین حیاتی است که اطمینان حاصل کنید مقدار کافی از آن را دریافت می کنید. ویتامین D برای داشتن استخوان ها و دندان های محکم و قوی حیاتی است و به بدن کمک می کند تا کلسیم را جذب کند.

همچنین بر عملکرد عضلات، ایمنی و رشد سلولی موثر است. بیشتر افراد ویتامین D مورد نیاز بدن خود را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید دریافت می کنند. اما برخی از افراد ممکن است ویتامین D کافی دریافت نکنند زیرا در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند یا از کرم های ضد آفتاب یا لباس هایی استفاده می کنند که اشعه های فرابنفش را مسدود می کنند.

افراد با پوست تیره نیز برای دریافت ویتامین D باید مدت زمان بیشتری در معرض نور خورشید قرار گیرند. شما همچنین می توانید با مصرف غذاهایی که حاوی ویتامین D هستند، مانند ماهی های چرب،‌ تخم مرغ، شیر غنی شده و غلات ویتامین D مورد نیاز بدنتان را تامین کنید.

اگر به اندازه کافی ویتامین D دریافت نکنید، بیشتر در معرض تحلیل استخوان ها، پوکی استخوان و شکستگی قرار خواهید گرفت. کمبود ویتامین D همچنین با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی،‌ دیابت، سرطان و سایر بیماری های در ارتباط است. با پزشک خود در مورد اینکه آیا به ویتامین D بیشتری نیاز دارید یا خیر صحبت کنید. او می تواند برای بررسی میزان ویتامین D در بدن شما آزمایش خون تجویز کند. اگر کمبود D داشته باشید، پزشک ممکن است برای شما مکمل را توصیه کند.

ویتامین دی را کی بخوریم تا بهترین بهره را ببریم؟

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 یکی از بهترین ویتامین ها برای مردان و سرشار از مواد مغذی ضروری هستند که نقش حیاتی را در حفظ سلامت مردان ایفا می کنند. این چربی های سالم می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته کمک کنند و عملکرد شناختی و سلامت مفاصل را بهبود بخشند. بسیاری از غذاها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که می توانید آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید، ازجمله ماهی های چرب، دانه ها و مغزیات و سبزیجات با برگ های پهن به رنگ سبز تیره.

با اطمینان از این که به مقدار کافی اسیدهای چرب امگا 3 را از رژیم غذایی خود دریافت می کنید، می توانید به سلامت و عملکرد بهینه بدن خود کمک کنید. با این وجود، اگر به طور منظم ماهی نمی خورید، مصرف قرص امگا 3 می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

قرص امگا 3 را چه زمانی مصرف کنیم

پروبیوتیک ها

توصیه های زیادی در مورد مصرف پروبیوتیک ها برای سلامت مردان وجود دارد، زیرا فواید زیادی برای سلامتی دارند و جزء ویتامین های لازم برای مردان به شمار می روند. پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که به طور طبیعی در روده زندگی می کنند. آن ها می توانند به بازگرداندن تعادل بین باکتری های خوب و بد در روده کمک کنند؛ همین امر می تواند هضم را بهبود بخشد و ایمنی را تقویت کند.

پروبیوتیک ها همچنین در کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری ها مانند اسهال و بیماری التهابی روده کمک می کنند. برخی از مطالعات نشان داده اند که پروبیوتیک ها می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهند. با این وجود، مطالعات بیشتری برای تایید این ادعا مورد نیاز است.

اگر به دنبال مصرف یک مکمل پروبیوتیک هستید، انتخاب یک محصول با کیفیت از یک منبع قابل اعتماد بسیار اهمیت دارد. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی کشت های زنده و فعال هستند و هیچ گونه مواد مصنوعی ندارند. حتما دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید، زیرا مصرف بیش از حد یا کم پروبیوتیک می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. پروبیوتیک ها عموماً برای اکثر افراد بی خطر در نظر گرفته می شوند، اما عوارض جانبی همیشه ممکن است. اگر پس از مصرف پروبیوتیک ها هرگونه واکنش نامطلوب را تجربه کردید، مصرف آنها را قطع کرده و با پزشک خود صحبت کنید.

بهترین قرص ویتامین برای مردان

ویتامین B12

یکی دیگر از ویتامین های مفید برای مردان ویتامین B12 می باشد که برای سلامت مردان مهم است و با کمک به تولید گلبول های قرمز خون، باعث می شود سیستم عصبی عملکرد مطلوب خود را حفظ کند. شما می توانید ویتامین B12 را در انواع غذاها ازجمله گوشت، مرغ، غذاهای دریایی، تخم مرغ و محصولات لبنی پیدا کنید.

کمبود ویتامین B12 می تواند منجر به کم خونی و سایر مشکلات برای سلامتی شود. برخی از مردان ممکن است برای دریافت ویتامین B12 مجبور به مصرف مکمل شوند، به خصوص اگر گوشت یا مرغ مصرف نمی کنند.

در حالی که ویتامین B12 به طور کلی بی ضرر در نظر گرفته می شود، مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به عوارض جانبی شدید شود. این عوارض شامل از دست دادن حافظه، سردرگمی و افسردگی است. در حالی که مکمل های ویتامین B12 در دسترس هستند، بهتر است تا جای ممکن نیاز خود به این ویتامین را ازطریق منابع غذایی تامین کنید.

وقتی یک مکمل را انتخاب می کنید، مهم است گزینه ای را انتخاب کنید که پشتوانه علمی دارد. مکمل های حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف بهترین گزینه هستند. حتما قبل از مصرف هر گونه مکملی با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر بیماری دارید یا دارو مصرف می کنید.

بهترین ویتامین ها برای عضله سازی

ویتامین A

ویتامین A را می توان به عنوان یکی از ویتامین های ضروری برای مردان نام برد که در طالبی، هویج، تخم مرغ و شیر یافت می شود و برای سلامت چشم مفید است. بر اساس CDC، تنها یک نفر از 10 فرد بزرگسال در روز به میزان کافی میوه و سبزیجات مصرف می کنند و این مقدار در میان مردان کمتر است. مصرف ویتامین A در یک مولتی ویتامین می تواند این شکاف در رژیم غذایی را برطرف کند. به مردان بالغ توصیه می شود روزانه حدود 900 میکروگرم ویتامین A دریافت کنند.

ویتامین C

در مصرف قرص ویتامین برای مردان ویتامین C را از قلم نندازید که بیشتر در مرکبات یافت می شود و نقش مهمی را در تولید کلاژن،‌ متابولیسم پروتئین و سیستم ایمنی ایفا می کند. همچنین، اگر مردان به اندازه کافی میوه های سرشار از ویتامین C را مصرف کنند، باید مصرف مکمل را در نظر داشته باشند. مصرف 90 میلی گرم در روز به مردان توصیه می شود.

کلسیم

کلسیم همراه با ویتامین D برای سلامت استخوان ها نیاز است. کلسیم همچنین به سلامت ماهیچه ها و عملکرد قلب کمک می کند. با این وجود، روزانه مقدار بسیار بیشتری کلسیم مورد نیاز است. مردان بالغ روزانه به 1000 میلی گرم کلسیم و پس از 70 سالگی به 200 میلی گرم کلسیم اضافی نیاز دارند و کلسیم یکی از بهترین قرص های ویتامین برای مردان می باشد.

منیزیم

از جمله ویتامین های لازم برای مردان منیزیم است که در آجیل ها، دانه ها و سبزیجات برگ دار یافت می شود و برای تنظیم واکنش های شیمیایی در بدن، عضلات و اعصاب، رشد استخوان ها و تولید انرژی نیاز است. مردان باید روزانه 420 میلی گرم منیزیم دریافت کنند.

منابع سرشار منیزیم را بشناسید.

فولات

همه ما در مورد نیاز زنان به فولات بسیار شنیده ایم، اما مردان نیز به آن نیاز دارند و در فهرست بهترین ویتامین ها برای مردان قرار دارد. برای استفاده از پروتئین، ساخت DNA و تشکیل گلبول های قرمز سالم بدن به فولات نیاز دارد (اسید فولیک و فولاسین نیز نامیده می شود).

فولات همچنین بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو مردان محسوب می شود.

از جمله منابع غنی فولات می توان اسفناج، کلم بروکسل، مارچوبه، لوبیا، آجیل و جگر را نام برد.

پتاسیم

پتاسیم از جمله ویتامین های مفید برای مردان می باشد که با اثر افزایش فشار خون سدیم مقابله می کند. به همین دلیل است که پتاسیم یک ماده مغذی کلیدی برای سالم نگه داشتن رگ های خونی و جلوگیری از بیماری های قلبی با افزایش سن است. منابع غنی پتاسیم عبارتند از اسفناج، قارچ، گوجه فرنگی، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، خربزه، آلو، کشمش، پرتقال، موز، شیر، ماست و ماهی تن.

بهترین ویتامین ها برای رفع خستگی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو