مدل کفپوش اتاق خواب با انواع متریال های جذاب و امروزی

مدل کفپوش اتاق خواب با انواع متریال های جذاب و امروزی


منبع: دکوراسیون

6

1401/11/14

02:37


مدل کفپوش اتاق خواب با تنوع بالا

یک ضرب المثل شیرین فارسی می گوید:آدم به لباس، خانه به پلاس. منظور از این جمله این است که آدم با لباس زیبا و شیک می شود، و منزل با فرش. البته که آن زمان ها همانطور که پوشاک انسان اینقدر تنوع نداشت، دکوراسیون و تزیین منزل نیز این همه گوناگونی و تنوع نداشت و فرش های ساده با چند پشتی زینت بخش خانه بودند. امروزه کلی لباس برای دیوار، سقف، کف وجود دارد. در یک نگاه جزئی تر کفپوش های متفاوتی در بازار ارائه می شوند که متناسب با مسکونی و یا تجاری بودن و دیگر ویژگی های فضا انتخاب و به کار گرفته می شود.در این مطلب قصدمان بر پرداختن بر مدل کفپوش اتاق خواب است.

مدل کفپوش اتاق خواب با طراحی های تو دل برو

مدل کفپوش اتاق خواب با طرح و متریال گوناگون

در انتخاب یک کفپوش مناسب برای اتاق خواب معیارهای مختلفی را می طلبد که از جمله ی آن می توان به سبک دکوراسیون اتاق، سلیقه فرد، موقعیت جوی، متریال کفپوش، شکل و طرح و رنگ کفپوش و ….. می توان اشاره داشت. در یک بیان کلی بهتر کفپوشی را که برای اتاق خواب خود انتخاب می کنید، زیبا و شیک، مقاوم در برابر ضربه و خراش و ساییده شدن، دارای بافتی نرم و صاف بودن باشد.

مستر چوبی

کفپوش زیبا و بینظیر برای دیزاین کف اتاق خواب

کفپوش خواستنی برای دیزاین کف اتاق خواب

کفپوش مناسب اتاق خواب زیبا و راحت

مبل و میز

مدل های مختلف کفپوش برای اتاق خواب

اتاق خواب مور نظر ممکن است متعلق به یک زوج جوان، یا یک پسر نوجوان، یا یک دختر خانم جوان و یا کودکی خردسال باشد. البته همانطور که در انتخاب کاغذ دیواری و تختخواب به این موارد و سلیقه آنها توجه می کنیم، بهتر ست در تهیه کفپوش اتاق خواب نیز این موارد را مدنظر قرار بدهیم.

کفپوش خاص و زیبا برای دیزاین کف اتاق خواب

کفپوش اتاق خواب شیک

کفپوش اتاق خواب با تنوع بالا

کفپوش pvc

این نوع کفپوش به اسم های کفپوش وینیلی و یا پلاستیکی نیز معرفی می گردد که از محبوبیت خوبی برخوردار است. زیرا معمولا دارای ویژگی های مطلوب بوده، مقرون به صرفه بوده، نصب راحت و قابلیت جا به جا شدن دارد. کفپوش pvc در ۲ نوع تایلی و رولی موجود است که گزینه های خوبی برای اتاق خواب محسوب می شوند. غیر از این این نوع کفپوش دارای متریالی عالی در مقابل دما و صدا است که به آسانی تمیز شده و در برابر رطوبت و هوا فرسوده نمی گردد.

29 طرح کفپوش اتاق خواب با متریال و ویژگی های مختلف

کفپوش سرامیکی

کفپوش سرامیکی کاربرد زیادی برای اتاق خواب دارد، و از دلایل آن می توان به تمیز شدن راحت، طول عمر زیاد، متنوع بودن در رنگ و طرح و قیمت مناسب در مقایسه به پارکت اشاره کرد که در فرد حساسیت به وجود نمی آورند. اما در کنار ویژگی های مثبت، یک عیب دارد و آن اینکه سرامیک به طور کلی سرد می باشد که در فصل های پاییز و زمستان موجب می شود تا بر روی سطحی سرد پا بگذارید. البته این عیب نیز راه حل دارد، می توانید از فرش برای پوشاندن قسمت هایی از آن استفاده کنید.

مدلهای خاص کفپوش اتاق خواب

مدل کفپوش اتاق خواب با طراحی های دوست داشتنی

پارکت چوبی

کفپوش پارکت چوبی از قطعه های چوب طبیعی در اندازه های گوناگون ساخته گردیده و به کف اتاق متصل می شود. با توجه به اینکه چوب از عنصرهای طبیعی و تایید شده در علم فنگشویی، تداعی کننده صمیمیت و گرما است. کفپوش های چوبی به رسیدگی و تعمیر احتیاج دارند، چون پس از اثر چسب آن رفته و از کف اتاق جدا می گردد. به عنوان مثال کفپوش چوبی ممکن است تورم یافته و یا دچار سوختگی شود که رفع شدنی است. کفپوش چوبی زیبایی دلچسبی داشته و انرژی و حس خوبی را در اتاق ایجاد می کند.

مدل های کاربردی کفپوش اتاق خواب

29 طرح کفپوش اتاق خواب با متریال و ویژگی های مختلف

کفپوش لمینت

این نوع کفپوش یک نوع از کفپوش می باشد که در تقسیم بندی در گروه چوب های مصنوعی جای می گیرد. این کفپوش از فشرده گردیدن الیاف چوب طبیعی تولدی می شود. لمینت در مقایسه با پارکت چوبی از دوام و مقاومت بالایی برخوردار بوده و در مقابل ضربه و وسایل نوک تیز مقاوم است. همچنین این کفپوش کمتر آسیب دیده و فرسوده نشده، زیبا و دارای ماندگاری بالا و طولانی و قیمتی مناسب می باشد. این مدل کفپوش به آسانی جابجا شده و عایق دما و صدا است.

مدل کفپوش اتاق خواب با طراحی های جدید

29 طرح کفپوش اتاق خواب با متریال و ویژگی های مختلف

کفپوش اتاق خواب منحصر به فرد

کفپوش اپوکسی

از تازه ترین جنس ها که خیلی هم محبوب می باشد و برای اتاق خواب نیز ایده آل شمرده می گردد، کفپوش اپوکسی می باشد که به ۲ شکل رولی و مایع بوده و لازم است زیرسازی خیلی صافی انجام شود. کفپوش اپوکسی در مقابل مواد شیمیایی و رطوبت مقاوم بوده، قابلیت شست و شو و راحتی نصب را دارا است. کفپوش اپوکسی نسبت به ضربه مقاوم بوده و گوناگونی رنگ دارد.

کفپوش اتاق خواب با چند طراحی متنوع

مدل کفپوش اتاق خواب و مرور انواع آن

کفپوش شیک برای دیزاین کف اتاق خواب

مدل کفپوش اتاق خواب با طراحی های جذاب

مدل کفپوش اتاق خواب و مرور انواع آن

کفپوش سنگی

سنگ ها از جمله عنصرهای زیبای طبیعت و نیز متریال های ساختمانی هستند، این نوع کفپوش ها متشکل از سنگ های مرمر، گرانیت، تراورتن و مرمریت می باشد. عمر و دوام طولانی و متنوع بودن در رنگ، انعکاس نور و روشن تر کردن فضا، تمیز شدن راحت و مقاومت در مقابل مواد شوینده از جمله مزیت های این نوع کفپوش ها است. از مضرات سنگ ها می توان به زیاد بودن قیمت آنها و سخت بودن آنها اشاره نمود که در صورت افتادن و یا برخورد افراد با آنها ممکن است دچار صدمه شوند. کفپوش سنگی در فصل سرما با جذب نمودن سرمای فضا، سطح آن سرد شده و هنگام قرار دادن پاها بر روی آن حسی بد در فرد ایجاد می کند.

مدل کفپوش سنگی و سرامیک اتاق خواب

کفپوش چوب پنبه ای

کفپوش چوب پنبه ای ساخته شده از چوب های مصنوعی است که همچون چوب به فضا گرما، صمیمیت و زیبایی می بخشد. کفپوش چوب پنبه ای از جمله جنس هایی محسوب می شود که با طبیعت مهربان بوده و اگر به آشغال تبدیل گردد, برای محیط ریست زیانی ندارد. به همین خاطر هم از سوی دوستداران محیط زیست مورد توجه و انتخاب می شود. موقع قدم گذاشتن بر روی این کفپوش حس خیلی خوب و راحتی در فرد ایجاد می شود. کفپوش چوب پنبه ای به دلیل دارا بودن سوربون ضد کپک و ضد قارچ است و پوسیده نمی شود. به منظور افزایش طول عمر این کفپوش از لایه ی محافظی پلی بورتان بهره گرفته شده است. ایم کفپوش انتخابی فوق العاده در اتاق خواب از سوی علاقه مندان به دکورهای طبیعی و چوبی محسوب می شود.

مدل کفپوش اتاق خواب با طراحی های زیبا

کفپوش بامبو

کفپوش بامبو هم مانند کفپوش چوب پنبه ای از دوستداران طبیعت محسوب می شود، نمای این کفپوش خیلی شبیه چوب است که بسیار زیبا هم می باشد. کفپوشی با این جنس را می توان مناسب اتاق خواب و سایر اتاق هایی دانست که نور مستقیم جذب نمی کنند، چون رنگ پریده نشده و همچنین از نظر اقتصادی در مقایسه با دیگر کفپوش های چوبی کقرون به صرفه بوده و بادوام و مقاوم تر هستند.

توجه کنید که نوع نامطلوب این کفپوش فرمالدهید داشته که برای سلامتی انسان زیان بار می باشد. این کفپوش در مقابل وسایل نوک تیز مقاوم نبوده و بر روی سطح آن خراش می افتد، همچنین در محیط های مرطوب سطح آن کپک می زند که بر همین اساس می توان از آن در همه بخش های خانه غیر از سرویس بهداشتی بهره برد.

مدل کفپوش اتاق خواب با طراحی های شیک

کفپوش لینولیوم

این نوع کفپوش متشکل از چند ماده طبیعی مانند صمغ درخت کاج، گرد چوب پنبه، خاک اره، روغن بزرک، سنگ آهک، رنگدانه و لایه ی پشتیبان کنفی است، کفپوش لینولیوم به شکل های تایل، رول و قطعه های دارای زبانه (به بیان ساده نر و مادگی) که در یکدیگر جفت می گردند؛ هستند. این کفپوش ضد باکتری بوده که آلرژی ایجاد نمی نماید. از دیگر ویژگی های آن می توان به طول عمر بالا، باقی نماندن رد لکه ها، مقاوم بودن در مقابل رطوبت، دارای بافت نرم بودن اشاره داشت که موجب شده تا فرد موقع قدم گذاشتن و راه رفتن بر روی سطح آن حس خوب و راحتی داشته باشد و اتاق نمایی جذاب و زیبا به خود بگیرد.

 

کفپوش موکت

از قدیمی ترین کفپوش ها که به خصوص در قدیم خیلی زیادتر از حال حاضر به کار گرفته می شد, موکت ها هستند. موکت با فرش ترکیب گردیده و از نظر رنگ، طرح و بافت متنوع می باشد. در صورتی که از کفپوش مدرن در اتاق خواب خود بهره برده اید، خوب است تمامی سطح اتاق را با موکت پوشش ندهید. اگر کفپوش اتاقتان چوبی است، با ترکیب موکت و این کفپوش نتیجه ی شیک و دلچسب تری به دست خواهید آورد. می توانید از یه تکه موکت دارای پرز در پهلوی تختخواب بهره ببرید تا هنگام بیدار گردیدن و پایین آمدن از تختخواب، پاهایتان را بر روی سطح سرد اتاق نگذارید. البته که موکت قدیمی شده و با توجه به این موضوع و سخت تمیز شدن بسیار مورد توجه قرار نمی گیرد، اما از مزایای آن می توان به نرمی و قابل استفاده بر روی هر یک زا زیرساخت ها اشاره نمود.

اگر قصد دیزاین اتاق خواب خود را دارید، ۲ روش پیش روی ساده پیش روی شما قرار می گیرد, نخست تمامی سطح اتاق خواب را به وسیله ی موکت فرش نمایید, در صورتی که از کفپوش موزائیک و یا طرح بتن استفاده شده با کمک این عمل می توانید طراحی دلچسب تری را رقم بزنید. در واقع موکت قادر است سرامیک های قدیمی و کف اتاق های غیر عادی را پوشش دهد. همین طور می توانید از دیگر کفپوش های نامبرده و پرداخته شده در بالا را به کار ببرید و از موکت صرفنظر کنید.

مدل کفپوش زیبا و جذاب برای اتاق خواب

کفپوش اتاق خواب با تنوع بالا

کفپوش اتاق خواب جذاب و زیبا

کفپوش اتاق خواب با تنوع بالا

در این مطلب به معرفی مدل کفپوش اتاق خواب و ارائه تصاویری از آن ها پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد. در یک تعریف ساده برای کفپوش مناسب اتاق خواب می توان گفت که باید مورد پسند شخص باشد و حس امنیت و راحتی را در کنار زیبا بودن در فرد به وجود بیاورد. همچنین نصب و تمیز شدن آن آسان باشد. اگر سوال سرامیک مات انتخاب کنیم یا سرامیک براق؟ برای شما نیز پیش آمده می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

نظرات


تصویری


ویدئو