پرفروش‌ترین انیمیشن‌های استودیو پیکسار

پرفروش‌ترین انیمیشن‌های استودیو پیکسار


منبع: فوت و فن

6

1401/11/14

09:36


استودیو پیکسار (Pixar) از زمان پخش اولین انیمیشن خودش در سال ۱۹۹۵ میلادی توانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند و تا به امروز نیز ۲۶ فیلم را به روی پرده سینماها آورده است.

پرفروش‌ترین انیمیشن‌های استودیو پیکسار

استودیو پیکسار (Pixar) از زمان پخش اولین انیمیشن خودش در سال ۱۹۹۵ میلادی توانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند و تا به امروز نیز ۲۶ فیلم را به روی پرده سینماها آورده است. این استودیو که زیر مجموعه کمپانی دیزنی محسوب می‌شود، نه تنها توانسته تحسین منتقدان و بیننده‌ها را با انیمیشن‌های جذاب و رنگارنگ خودش بدست بیاورد بلکه در گیشه نیز عملکرد فوق‌العاده داشته است. در این مطلب به معرفی پرفروش‌ترین انیمیشن‌های استودیو پیکسار می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

انیمیشن وال ای

WALL-E (2008) - $521 million

WALL-E (2008) – $521 million

انیمیشن «وال ای» محصول سال ۲۰۰۸ میلادی به هنگام اکران خود در گیشه جهانی به فروش ۵۲۱ میلیون دلاری دست پیدا کرد و از آن دسته انیمیشن‌ها به شمار می‌رود که استودیو پیکسار در زمینه ساخت آن‌ها بسیار مهارت دارد. این فیلم دیالوگ‌های بسیار اندکی دارد ولی نتیجه آن بسیار جذاب و زیبا بوده است. این انیمیشن داستان رباتی به نام وال ای را روایت می‌رود که در سیاره زمین باقی مانده و در حال جمع‌آوری آشفته بازی است که انسان‌ها از خود به جای گذاشته‌اند. او در ماجراجویی‌های خودش با ربات دیگری به نام ایو آشنا می‌شود و همین نیز آغاز سفر مهیج آن‌ها است.

انیمیشن دلیر

Brave (2012) - $538 million

Brave (2012) – $538 million

انیمیشن دلیر (Brave) محصول سال ۲۰۱۲ میلادی شبیه به فیلم‌های افسانه‌طور دیزنی به نظر می‌رسد اما توانسته این داستان خودش را به شکلی جذاب و متفاوت روایت کند. همین نیز سبب شده تا این انیمیشن در گیشه جهانی به فروش بیش از ۵۳۸ میلیون دلاری دست پیدا کند. این انیمیشن داستان دختری به نام مریدا را دنبال می‌کند که از شجاعت و استقامت بسیار زیادی برخوردار است.

انیمیشن ماشین‌ها ۲

Cars 2 (2011) - $559 million

Cars 2 (2011) – $559 million

انیمیشن ماشین‌ها (Cars 2) به هنگام اکران خود در سال ۲۰۱۲ میلادی نتوانست آن طور که باید از نظر منتقدان مورد پسند قرار بگیرد اما با این وجود توانست در گیشه جهانی ۵۵۹ میلیون دلار را از آن خود کند. با وجود انتقادهای بسیاری که نسبت به این اثر وجود داشت، سرانجام دنباله‌ای نیز برای آن ساخته شد.

انیمیشن کارخانه هیولاها

Monsters, Inc. (2001) - $579 million

Monsters, Inc. (2001) – $579 million

انیمیشن کارخانه هیولاها (Monsters, Inc) داستان مایک و سالی را روایت می‌کند که در کارخانه‌ای کار می‌کنند و در آنجا با جمع‌آوری جیغ‌های بچه‌ها نیروی لازم برای شهر مانسترپلیس را تامین می‌کنند. این انیمیشن به هنگام اکرانش در سال ۲۰۰۱ میلادی توانست به فروش جهانی ۵۷۹ میلیون دلاری دست پیدا کند و بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

انیمیشن راتاتویی

Ratatouille (2007) - $623 million

Ratatouille (2007) – $623 million

انیمیشن راتاتویی (Ratatouille) داستان خودش را در شهر پاریس روایت می‌کند و به صنعت رستوران‌داری می‌پردازد. این اثر داستان موشی به نام رمی را دنبال می‌کند که آرزوی تبدیل شدن به سرآشپزی بزرگ را دارد و در همین راستا نیز با یک انسان هم‌پیمان می‌شود تا بتواند به این آرزوی خود برسد. این انیمیشن در گیشه جهانی به فروش ۶۲۳ میلیون دلاری دست پیدا کرد و جایزه بهترین انیمیشن سال اسکار را نیز در سال ۲۰۰۷ میلادی کسب کرد.

انیمیشن شگفت‌انگیزان

The Incredibles (2004) - $631 million

The Incredibles (2004) – $631 million

انیمیشن شگفت‌انگیزان (The Incredibles) محصول سال ۲۰۰۴ میلادی داستان خانواده‌ای با قدرت‌های فرابشری را روایت می‌کند. آن‌ها در جهانی زندگی می‌کنند که دیگر هیچ علاقه‌ای به ابرقهرمانان ندارد و همین نیز آن‌ها را در وضعیت دشواری قرار می‌دهد. این انیمیشن پیکسار نه تنها از نظر منتقدان عملکردی عالی داشت بلکه در گیشه جهانی نیز به فروش ۶۳۱ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

انیمیشن بالا

Up (2009) - $735 million

Up (2009) – $735 million

انیمیشن بالا (Up) داستانی عاشقانه و احساسی از مردی بازنشسته را روایت می‌کند که آرزوی بازدید از آبشار پارادیس در آمریکای جنوبی را دارد، مکانی که او و همسر مرحوش قصد بازدید از آن را داشتند. این انیمیشن توانست تحسین منتقدان و همچنین بینندگان را از آن خود کند و در گیشه‌ها به فروش خارق‌العاده ۷۳۵ میلیون دلاری برسد.

انیمیشن دانشگاه هیولاها

Monsters University (2013) - $743 million

Monsters University (2013) – $743 million

انیمیشن دانشگاه هیولاها (Monsters University) محصول سال ۲۰۱۳ میلادی محسوب می‌شود و پیش‌درآمدی برای انیمیشن «کارخانه هیولاها» است و داستان مایک و سالی را در دوران دانشجویی‌شان روایت می‌کند و نشان می‌دهد که چطور آن‌ها در زمینه ترساندن به موفقیت رسیدند. این انیمیشن توانست در گیشه به فروش ۷۴۳ میلیون دلاری برسد و یکی از آثار موفق پیکسار لقب بگیرد.

انیمیشن کوکو

Coco (2017) - $807 million

Coco (2017) – $807 million

در سال ۲۰۱۷ میلادی انیمیشن بسیار زیبا و دیدنی کوکو (Coco) به روی پرده سینماها آمد. این اثر داستان خودش را از جشن مکزیکی روز مردگان الهام گرفته و داستان پسر بچه‌ای به نام میگل را روایت می‌کند که دوست دارد یک موزیسین باشد اما این کار در خانواده آن‌ها ممنوع است. موسیقی متن خارق‌العاده و جلوه‌های بصری بسیار زیبا این انیمیشن را به محبوبیت بسیار زیادی رساند که نتیجه آن فروش ۸۰۷ میلیون دلاری در گیشه جهانی بود.

انیمیشن درون و بیرون

Inside Out (2015) - $858 million

Inside Out (2015) – $858 million

انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) داستان دختری به نام رایلی و احساسات درون ذهن او شامل لذت، ناراحتی، ترس و غیره را روایت می‌کند. این در حالی این احساسات سعی دارند تا به رایلی کمک کنند تا با زندگی در خانه جدیدش وفق پیدا کند. این اثر به موضوعات بسیار مهمی اشاره دارد که مطمئنا بیننده‌های بزرگسال را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. این انیمیشن به فروش ۸۵۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد و دنباله آن در سال ۲۰۲۴ میلادی پخش خواهد شد.

انیمیشن در جستجوی نمو

Finding Nemo (2003) - $940 million

Finding Nemo (2003) – $940 million

انیمیشن در جستجوی نمو (Finding Nemo) یکی از محبوب‌ترین آثار پیکسار به شمار می‌رود که داستان ماجراجویی مارلین در میان اقیانوس‌های گسترده را روایت می‎‌‌کند و با کسب فروش ۹۴۰ میلیون دلاری در گیشه جهانی از جمله پرفروش‌ترین فیلم‌های پیکسار در طول تاریخ محسوب می‌شود.

انیمیشن در جستجوی دوری

Finding Dory (2016) - $1.02 billion

Finding Dory (2016) – $1.02 billion

انیمیشن در جستجوی دوری (Finding Dory) محصول سال ۲۰۱۶ میلادی دنباله‌ای برای انیمیشن بسیار محبوب «در جستجوی نمو» به شمار می‌رود که در گیشه جهانی توانست به فروش یک میلیارد و ۲۰ میلیون دلار دست پیدا کند. این اثر علاوه بر فروش بسیار بالای خودش، مورد تحسین منتقدان و بیننده‌ها قرار گرفت و نمرات بسیار خوبی را نیز دریافت کرد.

انیمیشن داستان اسباب بازی ۳

Toy Story 3 (2010) - $1.06 billion

Toy Story 3 (2010) – $1.06 billion

انیمیشن داستان اسباب بازی ۳ (Toy Story 3) توانست به فروش بیش از یک میلیارد و ۶۰ میلیون دلاری در گیشه جهانی دست پیدا کند. این اثر که سومین فیلم در این فرنچایز محبوب و موفق به شمار می‌رود، یازده سال پس از فیلم دوم پخش شده و عملکرد بسیار فوق‌العاده‌ای را از خود به جای گذاشته است.

انیمیشن داستان اسباب بازی ۴

Toy Story 4 (2019) - $1.07 billion

Toy Story 4 (2019) – $1.07 billion

قبل از اینکه ساخت انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ (Toy Story 4) در دستور کار قرار بگیرد، فیلم سوم به عنوان پایان این مجموعه شناخته می‌شد اما در نهایت، فیلم چهارم نیز ساخته شد و توانست ادامه ماجراجویی‌های وودی را برای طرفداران به نمایش بگذارد. این انیمیشن محصول سال ۲۰۱۹ میلادی توانست در گیشه جهانی فروش یک میلیارد و ۷۰ میلیون دلاری را بدست بیاورد.

انیمیشن شگفت‌انگیزان ۲

Incredibles 2 (2018) - $1.2 billion

Incredibles 2 (2018) – $1.2 billion

پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ استودیو پیکسار نیز انیمیشن شگفت‌انگیزان ۲ (Incredibles 2) به شمار می‌رود که در گیشه جهانی توانست به فروش یک میلیارد و ۲۰ میلیون دلار دست پیدا کند و جایگاه نخست این رتبه‌بندی را از آن خود کند. این اثر دنباله‌ای برای فیلم اول به شمار می‌رود و ادامه ماجراجویی‌های این خانواده ابرقهرمانی را برای مخاطبان به نمایش می‌گذارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو