بررسی بازی Sonic Frontiers

بررسی بازی Sonic Frontiers


منبع: پلازا

5

1401/11/14

14:34


بررسی بازی Sonic Frontiers

بازی Sonic Frontiers مسیر جدید و جسورانه ای را برای مجموعه قبلی خود درنظر داشته که در این نسخه نیز قرار است با سبک کلاسیک اما رویکردهای جدید سروکار داشته باشید. کاوش در دنیایی نیمه باز که از ترکیب المان های بسیار شکل گرفته بی شک دیدنی خواهد بود. با پلازا همراه باشید.

بازی سونیک فرانتیرز هیچ شباهتی که نسخه های پیشین خود نداشته زیرا اینبار قرار است در ماجراهای 3 بعدی سونیک که در طول عمر 31 سالگی خود با آنها مواجه میشود سروکار داشته باشید. افکار عمومی در دنیای گیم بعد از عرضه این بازی به سمت گیم پلی آن جذب شد که شرکت سازنده توانست ویژگی های بصری و داستانی بسیار خوبی را در محصول جدید خود پیاده سازی کند و این مورد از اصلی ترین دلیل محبوبیت بازی بوده است که در ادامه بیشتر از آن خواهیم گفت.

فهرست مطالب

بازی Sonic Frontiers

اگر از دوست داران مجموعه بازی سونیک فرانتیرز باشید بی شک به این مورد توجه داشته اید که هر یک از بازی های این مجموعه نظیر Sonic، Sonic Boom یا Sonic ’06 با داستان تلخی همراه بوده که سونیک باید آنها را پشت سر بگذارد و از طریق طلسم سریع خود بدنبال رسیدن به اهدافش باشد. هر یک از بازی های سونیک بنا به گفته شرکت سگا از تغییرات خوبی برخوردار بوده که این مورد را در ظاهر بازی نیز میتوان شاهد بود. بدنیست بدانید که این بازی محبوب خالی از ضعف هم نبوده که در ادامه ضعف و مشکلات مربوط به بازی جوجه تیغی آبی را برایتان بازگو خواهیم نمود.

بررسی بازی Sonic Frontiers

بررسی بازی Sonic Frontiers

بزرگترین و اصلی ترین ویژگی بازی دنیای نیمه باز آن بوده است که شرکت سگا Frontiers آنرا منطقه باز نامگذاری نموده است. دلیل این نامگذاری بدلیل وجود چندین جزیره در بازی بوده که کاوش سونیک در تمامی آنها رایگان بوده است. هرمنطقه از بازی شامل زیبایی های بسیار و خاصی بوده که از اصلی ترین آنها میتوان به تپه های سرسبز تا دشت های بیابانی خشک و حتی جزیره های آتشفشانی اشاره داشت. زیبایی طبیعی و دوست داشتنی این بازی بی تردید میتواند نظر شمارا از همان ابتدای حضور به سمت خودش جذب کند.

بدنیست بدانید که در میان معابد باستانی و یا ریل های سنگی و پدهای جهشی ویژگی های بسیاری بکارگیری شده است که اگر کمی به جزئیات دقت داشته باشید متوجه کیفیت بالای بازی خواهید شد. استفاده از محیط های جدید بخشی از تغییرات بزرگ این بازی بوده که به نسبت گزینه های کلاسیک قبلی میتوانید با سبک بهتری سروکار داشته باشید. بطور کلی بکارگیری پالت های رنگی و اشباع کم در کنار استفاده از رنگ های شاد و جذاب سبب خواهد شد تا از هرگونه غم و اندور بدور باشید. الهام بخش ترین بخش بازی زمانی مشخ میشود که متوجه خواهید شد بسیاری از بخش های بازی با گیم محبوب The Legend of Zelda: Breath of the Wild همخوانی داشته اما شرکت سازنده از یک نمونه آن برای کپی برداری استفاده نکرده است.

بررسی بازی Sonic Frontiers

بخش دیگری که توانست نظر اکثریت آرا را به سمت خود جذب نماید موسیقی بازی بوده که به نسبت طراحی در سطح خوبی قرار داشته است. تیم سونیک در ساخت بخش صداگذاری زمان بسیاری را سپری نموده زیرا بنا به نیازهای سگا باید به نحوی اینکار صورت میگرفت که از دید گیمر تصویر به صدا بیاید که اینکار یکی از دشوارترین مراحل ساخت بازی بوده است. وجود صدا های ریز و جزئی میتواند روند اجرای بازی را به شکل بهتری برایتان به حالت پویایی دربیاورد اما باید به آن دقت داشته باشید. دقت به این موارد نه تنها میتواند جذابیت بازی را دوچندان کند بلکه میتواند از خسته شدن شما نیز جلوگیری نماید.

گیم پلی بازی در حالت عادی شاید مقداری از نسخه های قبل بهتر باشد اما به محض حضور در بازی متوجه خواهید شد که سخت در اشتباه بوده اید. وجود مینی گیم های جذاب در قالب مینی باس هایی که باید شکستان دهید سبب خواهد شد تا گیم پلی آنگونه که فکرش را میکردید اسان نباشد. در واقع استفاده از یک سیستم دشواری مراحل در ساخت بازی سبب شده تا برای پایان دادن به سطوح نیاز به زمان و فضای بیشتری برای نقش آفرینی داشته باشید. با پایان دادن به هرفصل از بازی یکسری سطوح سایبری برایتان آزاد خواهد شد که  این موارد جهت افزایش سطح گیم پلی درنظر گرفته شده اند.

با حضور در مینی گیم ها میتوانید XP های مختلفی را جمع آوری کنید و با استفاده از انها بدنبال ازاد سازی بخش های مختلف بازی نظیر Chaos Emeralds باشید. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که بخش Chaos Emeralds در چه زمینه ای کاربرد دارد ؟ باید بدانید این بخش یکسری المان های تکمیلی و قدرتی را در خود جای داده است که اگر بتوانید به انها دسترسی پیدا کنید میتوانید سونیک را به سوپر سونیک تبدیل کنید و قدرت های بهتر و بیشتری را جذب کنید. این مورد شاید در برخی مراحل سبب شود که قدرت بیشتری به نسبت دشمنان داشته باشید اما با حضور در برخی جزیره ها نظیر تیتان ها متوجه خواهید شد که سخت در اشتباه بوده اید زیرا نیاز به قدرت های بیشتری برای شکست باس های بزرگ خواهید داشت.

بررسی بازی Sonic Frontiers

پیشبرد داستان بازی مستلزم جمع‌ آوری تعداد مشخصی از نماد های بازی بوده که در حین پیشمایش و کاوش در دنیای بازی باید آنها را جمع آوری کنید. همین امر سبب خواهد شد تا برای حضور در بخش های بعدی بازی به مکان های خطرناکی نظیر کوه اتشفشان بروید زیرا برخی از نماد ها در آن مکان قرار دارند. بیایید با یکدیگر صادق باشیم ، بازی سونیک به نسبت گیم های دیگر به شدت سخت شده و قابل قیاس نبوده است. این مورد را از پازل های دشواری که در ابتدا فقط برای سرگرمی کودکان درنظر گرفته میشود میتوان متوجه شد. در بازی مرز های سونیک با پازل های پیچیده بسیاری سروکار خواهید داشت.

نقد های بازی سونیک فرانتیرز

در خصوص نقد های بازی باید بدانید که برخی سایت ها عدم طراحی مناسب به نسبت خط داستانی و گیم پلی را یک ضعف اشکار برای این بازی دانسته اند که در این زمینه بدنیست نگاهی به نسخه های قبلی داشته باشید و پیشرفت این بخش را با موارد قبلی قیاس کنید. یکی دیگر از موارد مهم مربوط به این بازی نمرات بازی Sonic Frontiers بوده است که در ادامه میتوانید با نمرات جدیدترین بازی سونیک آشنا شوید.

بررسی بازی Sonic Frontiers

نظر شما در مورد گیم پلی بازی Sonic Frontiers چیست. با توجه به بررسی های پلازا در این خصوص ، بازی مرز های سونیک رشد خوبی را داشته است که از لحاظ داستانی نیز به جایگاه خوبی رسیده است. این مورد به حدی رشد داشته که بسیاری براین باور هستند داستان بازی Sonic Frontiers بوده که سبب شده بازی بتواند امتیاز 72 را کسب کند که از دید ما این مورد چندان عادلانه نبوده است. طراحی مناسب و گیم پلی روان و صدای عالی از ویژگی های برجسته بازی بوده است که نباید آنها را نادیده گرفت.

سخن پایانی

نظر شما در مورد بازی Sonic Frontiers چیست؟ آیا با توجه به توضیحات درج شده ارزش دانلود بازی سونیک فرانتیرز وجود دارد؟ شما عزیزان میتوانید نظر خود را در خصوص این بازی را برای ما ارسال کنید که اینکار میتواند در رشد و سطح کیفی مقاله تاثیر خوبی داشته باشد. باما در بخش نظرات همراه باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو