آموزش نصب تم شیائومی و اعمال تم خارجی

آموزش نصب تم شیائومی و اعمال تم خارجی


منبع: آرگا

5

1401/11/14

17:38


یکی از قابلیت های خیلی مهم و منحصر به فرد برای شخصی سازی گوشی شیائومی، استفاده از تم است. در این مطلب به آموزش نصب تم شیائومی می پردازیم تا بتوانید تم مورد علاقه خود را در گوشی داشته باشید.

برند شیائومی یکی از نخستین سازندگان گوشی هوشمند است که از قابلیت تم در محصولات خود استفاده و فروشگاه تم MIUI را راه اندازی نمود. اگر به نصب تم در گوشی شیائومی خود تمایل دارد در ادامه مطلب روش انجام آن آموزش داده می شود.

نصب تم شیائومی و حل مشکل عدم دسترسی به تم ها

بهره گیری از تم در گوشی های شیائومی یکی از قابلیت های خیلی مهم و ویژه برای شخصی سازی گوشی هوشمند می باشد. باید اشاره کرد برند شیائومی یکی از نخستین سازندگان گوشی هوشمند است که از قابلیت تم در محصولات خود استفاده و فروشگاه تم MIUI را راه اندازی نمود.

ممکن است کاربران گوشی های شیائومی بخواهند چیدمان تصاویر پس زمینه، آیکون ها و … را در رابط کاربری MIUI تغییر دهند. نصب تم جدید یا تغییر تم گوشی یکی از مناسب ترین کارهایی است که سبب تغییر رابط کاربری و در ضمن تغییر تمام عناصر اسمارتفون می شود.

به عبارتی تم ها می توانند به صورت کامل رابط کاربری گوشی تان، از تصویر پس زمینه گرفته تا آیکون برنامه را عوض کنند. در ضمن می توان به طور جداگانه هر یک از بخش های گوشی مانند استاتوس بار، صفحه قفل؛ فونت، انیمیشن ها و … را در گوشی شخصی سازی کرد. به این ترتیب اگر قصد یک تغییر مهم در سیستم عامل اسمارتفون خود را دارید با نصب تم جدید می توانید به این هدف برسید.

همچنین می توانید علیرغم نصب تم های رسمی از تم های خارجی نیز در رابط کاربری MIUI  بهره برد. البته اگر منطقه را اشتباه انتخاب کرده باشید؛ ممکن است نتوانید از امکانات تم ها بهره بگیرید. در این مطلب به آموزش نصب تم شیائومی و حل مشکل عدم دسترسی به تم ها در صورت تغییر منطقه می پردازیم.

۱. برای شروع باید با رفتن به قسمت تنظیمات دستگاه برنامه Thems را که به طور پیش فرض روی گوشی شائومی نصب است را پیدا کنید. برنامه Thems امکان دسترسی به تم های داخلی را به کاربران می دهد. با وارد شدن به این برنامه توسط دسته بندی ها یا گزینه جستجو می توانید تم های رایگان و دلخواه خود را پیدا کنید.

۲. بعد از پیدا کردن تم مورد علاقه خود به کمک QR Code یا اکانت گوگل sign in شوید. بعد برنامه را دانلود و با کلیک روی گزینه apply تم جدید روی گوشی نصب و اجرا می شود. پس از چند ثانیه می توانید فضا و رابط کاربری جدید مورد علاقه خود را روی گوشی مشاهده کنید.

ایجاد تم جدید در برنامه Thems

قابلیت خوبی که برند شیائومی به ویژه در رابط کاربری MIUI 13 آن را در نظر گرفته امکان شخصی سازی بالا می باشد. همانطور که اشاره شد در برنامه Thems یک ویژگی جذاب وجود دارد به طوری که می توانید از هر تم بخش مورد علاقه را انتخاب تا تمی بر اساس سلیقه خود داشته و در واقع یک تم منحصر به فرد ایجاد کنید.

  •  برای این کار از منوی پایین در این برنامه گزینه MY page را انتخاب و روی گزینه costomize theme کلیک کرده و پس از آن تم جدید را اجرا نمایید.
  • هنگامی که روی یک تم کلیک می کنید با ورود به صفحه جدید اطلاعاتی از قبیل حجم برنامه، نمره کاربران و عکس های بخش های مختلف را مشاهده می کنید.
  • اغلب با مشاهده یک کلیپ تبلیغاتی ۲۰-۳۰ ثانیه ای به گزینه هایی که رایگان نیستند، دسترسی پیدا می کنید. پس از دانلود می توانید با انتخاب گزینه MY page و پس از آن Thems؛ تم جدید را اجرا نمایید.
  • در ضمن می توانید تم های خارج از برنامه Thems را هم نصب و پیش نمایشی از تغییرات ایجاد شده در محیط کاربری گوشی خود ببینید.

رفع مشکل تم شیائومی با تغییر منطقه

هنگامی که می خواهید برای نخستین بار گوشی شیائومی خود را فعال نمایید از شما کشور و محل سکونت تان درخواست می شود. در این راستا با انتخاب اسم کشورمان ممکن است برخی از امکانات گوشی از جمله استفاده از قابلیت تغییر تم از دسترس خارج گردد. در این حالت برای رفع مشکل؛ منطقه را به هند تغییر دهید.

به این ترتیب بسته به منطقه ای که در آن قرار دارید ممکن است نتوان به بخش Thems دسترسی پیدا و تم های مورد نظر را دانلود و نصب کرد. برای رفع این مشکل مراحل زیر را طی کنید.

۱. برای تنظیم منطقه یا Region به تنظیمات گوشی رفته و روی قسمت Additionall settings کلیک نمایید تا تنظیمات بیشتر گوشی نمایش داده شود.

۲. سپس روی Region کلیک کرده تا نام همه کشورها به نمایش در آید.

۳. سپس کشور هند را انتخاب کنید.

۴.در نهایت بعد از تغییر منطقه، از تنظیمات گوشی خارج شده و مجددا به تنظیمات و برنامه Thems بروید. اکنون با ورود به برنامه Thems به کل دسته بندی های پس زمینه و تم ها دسترسی پیدا می کنید و می توانید به آسانی تم گوشی ار عوض کنید.

نکته:  اگر پس از تغییر منطقه باز هم تمی برای شما نمایش داده نمی شود، ابتدا به بخش Apps و سپس مدیریت برنامه ها رفته و با جستجوی عبارت Thems در نوار جستجو، حافظه کش و دیتای برنامه را پاک نمایید.

اعمال تم خارجی در گوشی شیائومی

اگر برای شما جای سوال است که چگونه تم های خارجی را روی گوشی شیائومی تان اعمال نمایید؟ در پاسخ باید گفت در صورت تمایل به تغییر ظاهر گوشی خود می توانید از گزینه تم های بیشتر بهره برده تا نمونه های بیشتری به شما نمایش داده شود و از مواردی استفاده که در برنامه Thems وجود ندارند.

وب سایت MIUI Themes یکی از مکان هایی است که می توانید تم های جدید و خارج از برنامه Thems را در آن مشاهده و دانلود نمایید. پس از پیدا کردن تم مورد نظر به بخش مدیریت فایل گوشی رفته و در پوشه دانلود فایلی با پسوند zip را جستجو کنید. سپس روی فایل کلیک نموده تا گزینه ها نمایش داده شود.

در ادامه گزینه مورد نظر را انتخاب و پسوند zip را از انتهای اسم آن حذف کنید. سپس با گزینه اعمال تغییرات موافقت کرده تا تم جدید و خارج از برنامه Thems به طور خودکار اجرا شود. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با  MIUI 14 شیائومی و نصب تم در ابونتو روی لینک ها کلیک کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو