ورود زنان به این روستا ممنوع!

منبع: دلتا پیام

3

1401/11/14

19:04


مردم روستای ایستا متفاوت هستند و این روستا از توابع شهرستان طالقان یکی از روستاهای ایران بوده که در آن زمان ایستاده است.

ورود زنان به این روستا ممنوع!

مردم روستای ایستا متفاوت هستند و این روستا از توابع شهرستان طالقان یکی از روستاهای ایران بوده که در آن زمان ایستاده است. روستای ایستا، روستایی با دیوارهایی حصار شده در نزدیکی پایتخت است. این روستای عجیب در منطقه ساوجبلاغ و شهرستان طالقان در استان البرز قرار دارد. روستای ایستا کم‌جمعیت است و تنها حدود ۹ خانوار در آن زندگی می‌کنند. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

زندگی مردم روستای ایستا

احشام زیادی در روستا به برکت وجود این گیاهان پرورش می‌یابد و برای زندگی مردم روستا استفاده می‌شود. چشم‌انداز طبیعت روستا، بسیار زیبا و تماشایی است. این روستا مکانی است که هیچ‌گونه از امکانات دنیای جدید را نمی‌پذیرد و ساکنان آن بدون آب لوله‌کشی، گاز، برق، درمانگاه، ماشین‌آلات و وسایل ارتباطی زندگی می‌کنند.

ساعت مچی و دیواری در محل زندگی اهالی این روستا وجود ندارد و سیمان و آهن در معماری خانه‌های آنان به کار نرفته است.

روستای ایستا

زندگی قاجاری در روستای ایستا

چنانچه قصد سفر به این روستا را داشته باشید، سبک زندگی قاجاریه و دور از مدرنیته را از بدو ورودتان مشاهده خواهید کرد. درباره این روستا روایت‌های زیادی وجود دارد که نمونه آن پرورش اسب‌های میلیاردی و سبک زندگی به روش قاجاریه است.

روش مرموز زندگی مردم روستای ایستا

اهالی این روستا به نحو اسرارآمیزی از مردم فاصله می‌گیرند و کمتر کسی را به خانه خود راه می‌دهند، حتی شایع است که می‌گویند اهالی روستای ایستا شناسنامه ندارند و جزو جمعیت آماری ایران محسوب نمی‌شوند!

ورود زنان به روستای ایستا ممنوع است!

مردم روستای ایستا عروسی و عزا ندارند، تولدشان را جشن نمی‌گیرند و مراسمی همانند سالگرد ازدواج برایشان بی‌معنا است. آنان مهمان‌نواز هستند، اما تا زمانی که یک زن قصد ورود به روستا را نداشته باشد. برای سفر به روستای ایستا نمی‌توانید خانوادگی راهی شوید، این یک سفر کاملاً مردانه است. اگر به روستاهای خاص در ایران علاقه دارید، در این روستای ایرانی زنان پادشاهی‌ می‌کنند را بخوانید.

اعتقادات مردم روستای ایستا

بعضی منابع این مکان را روستا نمی‌دانند و ایستا را یک مجموعه جمعیتی با جمعیت بسیار اندک معرفی می‌کند. ساکنان ایستا در اصل ترک زبان و از مقلدان آیت‌الله تبریزی هستند که ۸۰ سال پیش از دنیا رفته است.

اهالی ایستا معتقدند در زمان غیبت امام زمان (عج) باید در مسائل فقهی توقف کرد. آنان خودرو سوار نمی‌شوند، شناسنامه نمی‌گیرند و از آب، برق، تلفن و گاز استفاده نمی‌کنند.

مردم روستای ایستا

شیوه زندگی مردم روستای ایستا

مردم روستا براساس اعتقادات خاصی که دارند، این نوع زندگی را برای خود انتخاب کرده‌اند و دلیل نام‌گذاری روستا به «ایستا»، توقف و ایست فرهنگی مردم آن در زمان و فرهنگ گذشته است؛ البته انتخاب این نام توسط اهالی روستا انجام نشده و برای آنان خوشایند نیست.

اهالی روستا بر این باور هستند که هنگام ظهور امام زمان (عج) نباید هیچ مدرک دولتی داشته باشند؛ ازاین‌رو پیش از مهاجرت، همه مدارک شناسایی و ملکی خود را از بین برده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری پارکی که انسان را فلج می‌کند! را بخوانید.

منبع: ایمنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو