با خواص شگفت‌انگیز کاچی آشنا شوید!

منبع: دلتا پیام

7

1401/11/14

20:33


بسیاری از روش‌های سنتی هستند که می‌توانند در درمان موثر باشند. با خواص کاچی برای سلامتی در مجله اینترنتی دلتا آشنا شوید.

با خواص شگفت‌انگیز کاچی آشنا شوید!

در حالی که بسیاری از افراد تنها به روش‌های دارویی و شیمیایی برای درمان دردها یا رفع مشکلاتشان اعتقاد دارند، اما بسیاری از روش‌های سنتی هستند که می‌توانند به همان اندازه موثر باشند. با خواص کاچی برای سلامتی در مجله اینترنتی دلتا آشنا شوید.

موارد مصرف کاچی

کاچی به جز استفاده برای زنان زائو در مراسم مذهبی هم استفاده می‌شود. به عنوان مثال، مرسوم است که اولین وعده غذایی زنی که نوزادی به دنیا آورده، کاچی باشد. همچنین در روز اول عروسی، عروس و داماد در برخی از نقاط ایران رسم است که برای صبحانه به آنها کاچی می‌خورانند.

به طور کلی کاچی یا هر نام دیگری که به آن داده می‌شود به‌خاطر وجود انواع ادویه گرم، طبعی بسیار گرم دارد بنابراین افرادی که طبعشان گرم است بهتر است زیاد کاچی نخورند. ضمنا خوردن کاچی به افرادی که فشار خون بالا دارند هم توصیه نمی‌شود هر چند در طب سنتی به افرادی با فشار خون بالا توصیه می‌شود بعد از مصرف کاچی مقداری بهار نارنج یا عرق بیدمشک استفاده کنند تا طبع گرم آن را خنثی کنند.

موارد مصرف کاچی

‌برخی از خواص کاچی برای سلامتی

کاچی از آن دسته دسرهای مغذی است که گاهی برای موثر بودنش در بعضی نقاط ایران از جمله شهرهای کویری حتی دو عدد تخم مرغ هم به آن اضافه می‌کنند تا انرژی و ارزش غذایی آن را بیش از پیش افزایش دهند.

از آن‌جایی که کاچی با زعفران پخته می‌شود می‌توان گفت کاچی آرام‌بخش، اشتها آور، ضد اسپاسم، ضد بیماری‌های قلبی، تقویت‌کننده حافظه و موثر در برابر فشار خون پایین و سرطان است.

این دسر ایرانی در تقویت عمومی بدن، درمان کم خونی (خون‌سازی) مفید است و گفته می‌شود از جمله خواص کاچی برای رحم این است که در دوران پس از زایمان یا دوران قاعدگی یا عفونت‌های رحمی با گرم کردن رحم می‌تواند بسیار موثر باشد.

ادویه کاچی شامل چه ادویه‌هایی است؟

در برخی مناطق به کاچی ادویه‌های مختلفی مانند پودر هل، دارچین، رازیانه، زیره، فلفل سیاه و تخم گشنیز اضافه می‌کنند که در کل به ادویه کاچی معروف هستند.

بهتر است برای کاچی زایمان به جای شکر از ادویه‌های طبع گرم، آب نبات‌های سنگی یا شیره انگور استفاده کنید.

خواص کاچی چیست

خواص کاچی برای رحم

اگرچه خواص کاچی برای عفونت رحم و تقویت آن و حتی آماده سازی برای بارداری بسیار شناخته شده است اما به آن خلاصه نمی‌شود. قوت این دسر می‌تواند به بهبود از هر بیماری کمک کند. نشاط آور است و سطح انرژی را در افراد افزایش می‌دهد. حتی مردان نیز می‌توانند از خوردن آن سود ببرند زیرا حجم اسپرم را زیاد می‌کند و میل جنسی را تقویت می‌کند. کاچی برای تخمک گذاری و تنظیم دوره‌ پریودی نیز توصیه می‌شود. بعلاوه درد این دوران را نیز کاهش می‌دهد. همچنین برای گرم شدن رحم برای بارداری نیز می‌توانید از خواص کاچی برای تقویت رحم استفاده کنید. تنها به عنوان یک نکته باید در نظر داشته باشید که کاچی حاوی کالری زیادی ست و خوردن زیادش می‌تواند منجر به افزایش وزن شود که به ضرر بارداری ست.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواص شگفت‌انگیز زنجبیل + طریقه مصرف را بخوانید.

منبع:کاله

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو