طرز تهیه لوز پسته شیرینی عالی برای پذیرایی

منبع: آرگا

5

1401/11/14

20:38


اگر می خواهید یک شیرینی متنوع سنتی تهیه کنید، می توانید در این بخش طرز تهیه لوز پسته را مطالعه کنید. این لوز طعم عالی داشته و برای پذیرایی در مهمانی ها نیز استفاده می شود.

یکی از انواع شیرینی های سنتی خشک و خوشمزه، لوز پسته بوده که برای پذیرایی در همه مجالس استفاده می شود. این شیرینی دستور پختی ساده داشته و شما می توانید در این بخش با طرز تهیه لوز پسته آشنا شوید.

تهیه انواع شیرینی های خانگی کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در این مطلب قرار داده شده با نحوه تهیه لوز پسته و لینک آموزش شیرینی نازک ارمنی و شیرینی مربایی آشنا شوید که این شیرینی ها طعم فوق العاده ای دارند و برای پذیرایی در مهمانی ها مناسب می باشند.

 

شیوه تهیه لوز پسته

مواد لازم

  • شکر: ۳۰۰ گرم
    آب: ۳۰۰ گرم
    پسته: ۳۰۰ گرم
    گلاب: به میزان لازم
    هل: به میزان لازم

طرز تهیه لوز پسته لذیذ

برای داشتن این شیرینی سنتی خوشمزه باید ابتدا پسته را در خانه آسیاب کنید. همچنین می توانید پودر پسته آماده تهیه نمایید. بعد از اینکه پسته ها به خوبی پودر شد، یک بار الک کنید تا بافت بهتری داشته باشد.

در ادامه این مرحله باید شربت را تهیه کنید. آب را به همراه شکر ترکیب کرده و روی حرارت بگذارید تا با حرارت ملایم بجوشد. بعد از اینکه دانه های شکر حل شد، مقداری گلاب و هل را به شربت اضافه کنید.

زمانی که شربت شروع به جوشیدن کرد، و غلیظ شد، شربت را از روی حرارت برداشته و زمان دهید تا کمی خنک شود. پودر پسته را درون یک کاسه ریخته و مقداری شربت را به تدریج به آن اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه لوز پسته مواد را هم زده تا کمی با یکدیگر ترکیب شوند و حالت خمیری داشته باشند. شربت نباید خنک شود و باید حتما به تدریج اضافه کنید. اگر مواد شما کمی شل شد، مقداری پودر پسته اضافه کرده و مجدد هم بزنید تا خمیر خودش را بگیرد.

حالا نوبت به ریختن مواد در قالب رسیده است. یک قالب سلیکونی تهیه کرده و مقداری از مواد را برداشته و درون قالب بریزید. مواد را به خوبی فشار دهید تا منسجم شود. حالا روی آن یک سلفون کشیده و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

یک چاقوی مرطوب برداشته و باقلواها را از قابل کمی جدا کنید. حالا لوزها را در ظرف مورد نظر سرو کرده و روی آن را با مواد دلخواهتان تزئین کنید. شما می توانید برای تزئین این شیرینی خوشمزه از مواد مختلفی نیز استفاده کنید.

طرز تهیه لوز پسته

این شیرینی در ترکیه نیز محبوبیت زیادی دارد و در شمار شیرینی های باقلوایی است. شما می توانید از این شیرینی خوشمزه برای پذیرایی در مهمانی و مجالس خود نیز استفاده کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو